|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja det är ju helt logiskt att bakvagnens nivåreglering har sensorer på båda bak, detta för att kunna reagera på summan och ignorera skillnaden, för att slippa höjdreglering vid krängning i sidled. Likaså är det logiskt att ljusets nivåreglering har sensorer på båda höger, detta för att kunna reagera på skillnaden och ignorera summan, för att slippa höjdreglering vid krängning i sidled. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Min framsensor syns bra på denna bild. Länk Och vänster bak höjdnivåsensor för luftfjädringen. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Adelson: Här kan du se ett exempel på installation med 1st sensor: Länk Hur det kan funka vete f-n, det är väl nåt elektriskt...) FP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är eftermonteringmanualen för xenonljus med reglering från EBA som du länkar till. Där används enbart 1 sensor höger bak. Kan ju vara ett annat artikelnummer på den som används ensam och lita annolunda i regleringen möjligen men tyvärr finns inget artiklenummer angivet i manualen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Helt riktigt. I ena länken tidigare i tråden (annan monteringssats) var det också en sensor höger bak osv. Ja ja, det finns värre problem att reda ut tror jag...) FP |
|
| Ok....höger fram alltså. Perfekt att jag har en lätt begagnad sådan sensor liggandes. Tänkte testa att byta den igår när jag renoverade upp framvagnen med alla leder och bussningar men självklart glömde jag sensorn hemma. jaja, det är ju ett lätt jobb att byta den | |
|
Jag retar mig på alla sprachos som stoppar in xenonlampor i sina gamla sönderstylade skräphögar. Får man en sån bakom sig så kan man ju tro att det är en ambulans som glömt slå av blåljusen, det blinkar och bländar i varenda ojämnhet på vägen. Så var det sagt. På helljuset har jag inga synpunkter dock, där finns det ju bara fördelar med att eftermontera xenon. Lagligt är det också. |
|
|
"På helljuset har jag inga synpunkter dock, där finns det ju bara fördelar med att eftermontera xenon. " Nja, det är väl inte bara fördelar, Xenonbrännaren har ju en viss fördröjning innan den lyser med full effekt och i många fall är det just vid det tillfället ljuset behövs som bäst. T. ex. efter ett möte. |
|
|
Tyvärr är det inte lagligt att modifiera strålkastare till xenon som inte är godkänd med detta från början, helljus eller extraljus är inget undantag. Det är inte bara t.ex bländning som parameter som innefattas av regelverket. Har man redan xenon på halvljuset så släcks ju inte detta (lagkrav) när helljuset tänds, detta gör att nackdelen med fördröjningen vid omslag till xenon i helljus (eller extra fjärrstålkastare) minskas lite. Om de dessutom är uppvärmda så tänds de snabbt nästa gång osv. Dock tar ständigt tändande/släckande av HID-brännarna ner livslängden på dessa rätt avsevärt. FP |
|
| Slänger in en fråga här. Ni som beställt xenonkonvertering från xenonkungen till e46. Vilket kit tog ni? Nu när jag lusläst i efterhand så tror jag att jag beställt fel. Beställde superslim. Han jag "CAN-BUS" på min 330 ci 01:a. Misstänker att jag kommer att få lampvarning. Sorry för att jag kapade tråden... ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.