|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Ringde och hörde mig för lte på en E39, försökte få regnumret på bilen, han sa att det hänt en olycka och hans vän fått sin bil stulen på det viset. Jag lugnt och sansat att vemsomhelst kan ju ta ditt reg nr ute på gatan. Då blir han rasande och skriker några väl valda ord och slänger på luren. Är ni spekulanter på denna bil, var försiktigt verkar som att den mannen har något att dölja!! Länk till annonsen Länk |
|
Toppenbra varning! |
|
| Man är spekulant och får inte veta regnumret!? Vilka nötter det finns! | |
| Jag förstår honom! En superhet 523i är väl vad alla nyckelrånare är ute efter! | |
|
Klart att man har något mer att dölja om man inte törs visa regnumret! Det finns alltid ett syfte. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Det är inte alls klart att man har något att dölja om man inte visar sitt reg.nr i en annons! Världen är full av människor som inte kan skilja på mitt och ditt och jag jag gör vad jag kan för att hålla dessa personer ifrån mig. I detta ingår som en självklarhet att altid dölja reg,numret när det känns lämpligt. Däremot får naturligtvis alla som är seriösa spekulanter och tar kontakt med mig numret. Per L |
|
| Han är väl lika överförsiktig som ni. | |
|
Ja en 523 för 48.000kr måste vara ett hett stöldobjekt. Nu när blocket är fullkomligt fullt med bilar till salu så ökar denne säljare inte direkt sina chanser att få bilen såld genom att vara otrevlig mot spekulanter. Det är ju dock hans problem och jag rekommenderar dig d.fagersten att inte ödsla en sekund mer på denna 523. Ta en annan, det finns 150 st mellan 40-60' kr. Länk //Lövet |
|
|
Ok om man vill dölja nummret i annonsen men att inte uppge det när man ringer och frågar... När skulle man fått reda på nummret hade han tänkt? Efter att man betalt bilen och signerat ägarbytet? Håller helt med Lövet, gå vidare till nästa bil. |
|
|
Jag brukar visa nr i mina annonser, annonser utan reg.nr går bort . Känns oseriöst utan. Jag visa tom reg.nr både på Ferrarin och cayennen när jag sålde dom inte kom det någon och snodde mina nycklar. Så att man inte kan visa reg.nr på en gammal 523 är ju för att man har något att dölja... |
|
|
En annons utan. reg nr är lika seriös som "guldförsäljarna" utanför statoil macken. det är väl självklart att man som köpare vill ha så mycket info som möjligt innan man åker x antal mil och kollar. Det spelar ingen roll om bilen kostar 40 tkr eller 600 tkr. Att det skulle öka risken att få bilen stulen genom att visa reg.nr är i mina ögon endast s---tsnack. |
|
|
Ni som är såååå duktiga då klarar ni av internet? Med hjälp av reg nr hittar man alla person uppgifterna på ägaren, kan plocka ut ett id kort och därmed lätt få fram nycklar. Alt bara hemadress och hämta bilen på släp. Det har försvunnit mer än en värdefull bil på detta sätt. Sen undrar jag varför man hänger ut någons annons när personen inte vill uppge reg nr i sin annons eller som i detta fallet till en köpare som (jag tror) ringde för att kolla och jämföra mot sin egen bil?? |
|
|
Nu har vi ju bara uppgifter från en källa och då är det svårare att avgöra hur "samtalet " avlöpte, däremot är det en personlig reflektion att om man vill sälja något tar man en risk men måste väga det mot att man faktiskt vill sälja något och ge den tilltänkta köparen den information som krävs annars kan man lika gärna behålla varan? Internet är förvisso bluffarnas forum men det går lika bra att sitta på parkeringen utanför stormarknaden och skriva upp bilnummer osv. Det har hänt före internet att bilar blivit stulna, bytt ägare, blivit skrotade och sålts utomlands. Men med internet går det lite fortare. Länk Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Det är det jag menar med att risken inte ökar särskillt mycket, eftersom skylten sitter på bilen även utanför stormarknaden. Bedragare kommer alltid att finnas och dom kommer i viss utsträckning alltid att lyckas med sina uppsåt. Pelle, din sarkasm är inte ens värd att bemöta. |
|
|
Pelle, köper till viss del ditt resonemang men tror du verkligen att någon plockar ut ett falskt id och skaffar nya nycklar för att stjäla en 523i från -99? Tar du en promenad på stan hittar du inom några minuter dussintals intressantare/värdefullare bilar. |
|
|
Visa regskylten eller inte, BILTEMA har bra grejor eller inte och liknande teman lockar uppenbart till att i anonymitetens tecken uttala sig på sätt som man troligen inte skulle göra öga mot öga med någon. Även jag har ramlat i den fällan och jag ångrar mig alltid efteråt att jag uttalat mig för tvärsäkert, uttryckt nedlåtande omdömen eller kanske bara bara "glömt" att det faktiskt är tillåtet att ha en annan uppfattning än mig. Per L |
|
|
Säljaren kan ju ha en polare som råkat illa ut och därför tror han att det finns en risk att lämna ut numret. Eller så är han bara korkad och "gör som alla andra", dvs hakar på trenden att dölja numret. Bilen verkar fin och priset ok, nästan så jag blir lite sugen. Gissar även att han fått en rad galna samtal från diverse suspekta "handlare", ni vet typerna som hotar och skriker...och att detta kan ha höjt hans försvarsmur. Han kan ju också ha missuppfattat TS svar att "vem som helst kan ju ta ditt reg.nr på gatan", och tolkat det som någon form av hot?! |
|
|
Pelle: Tror du på allvar någon överhuvudtaget ens bemödar sig allt det besväret för att stjäla en 523 för 40.000kr? Jag är ytterst skeptisk. //Lövet |
|
|
Efter en lätt inventering i inläggen ovan kan jag konstatera att jag tillhör gruppen som: - är oseriös. Tex lika seriös som "guldförsäljarna" utanför statoil macken. - har något att dölja - snackar skit - är korkad Fast jag tror att jag väljer att bara hålla med om att jag är överförsiktig! Per L |
|
|
Bara en kort fråga till er som döljer regnumret pga stöldrisk i annonser, hur gör ni för att undvika exponering ute i trafiken? Skruvar ni av skyltarna innan ni kör till jobbet? Jag tänker inte idiotförklara någon men jag är mest nyfiken hur ni resonerar. Risken finns alltid att en klåpare eller tjuv får syn på er i trafiken och kan p.s.s enkelt få tag i adressen. |
|
|
Jag tycker att diskussionen om hur man gör på OBS stormarknad osv är ganska meningslös! Är jag ute och åker med bilen måste jag ha nummerplåtar synliga! Jag har egentligen inget val! Mer än möjligen låta bli att ta M5:an eller Ferrarin när jag skall till OBS eller parkera på Heden i Gbg. Jag tog sällan M5:an när jag skulle till sådana ställen! Vill jag åka M5:an så har jag synliga plåtar på bilen! Varför ägnar vi överhuvud taget tid åt en sådan självklarhet!? Vad jag pratar om är riskminimering dvs jag gör vad jag kan för att undvika onödig exponering! Och jag suddar självklart ut numret på en bild som finns på tex blocket! Och jag parkerar sällan/aldrig på Heden med en M5:a! Och jag saktar ner när regnet vräker ner. Osv Riskminimering alltså när jag kan och känner för det! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.