AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.311

Man sover utmärkt i en BMW!

Sida 2 av 2
Visst kan man sova i en e38 ...

Om man är smal, inbyggd sovsäck. Skisak!

Nästa runda ner får du ha med en hink sand! Tänk om alla gjorde så!?! Usch och fy! :-)

Har sovit i min förra ford explorer, riktigt kungligt med plats i den bilen.

-Phil
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Har gjort samma sak i våran V40.
Fungearde helt okey.
Inte den mest bekväma bilen att ligga i.
Men vad gör man när man inte orkar köra hela vägen hem mitt i natten

SECOND PLACE FIRST LOOSER
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
delorian: just presis, en sedan var det. Närmare bestämt min 330i -02. Det går det nog åt för att få plats? En cupe är väl mindre där bak, eller?? En Touring däremot borde ju även tillåta två flickor bredvid sig? =) haha..
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Bästa bilen jag sovit i var min merca E320 CDI kombi 2004.
Bara att fälla baksätet och lägga sig på mattan. Två personer sov lika gott i skuffen utmed autobahn som i dubbelsäng hemma. =)

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Vad gör ni med allt bagage när ni sover så skönt på vägarna? Menar en längre resa på kontinenten. Kom igår hem från Medelhavet, har ej fällbart baksäte plus fullt bagage med väskor och en liten baslåda. Sov dock i framsätet nåra timmar. Var helt ok. Tack vare komfortstolarna kanske, de med längre sittdyna.
Om man skall sova i bilen så är takbox ett bra komplement, ja för packningen ...
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
amcool:
Sova-i-bilen-grejjen är väl mer en sak man gör på kortare resor. Alltså typ över en helg och då har man ju inte så mycket packning med sig. På dagarna ligger det mesta i en stor hög över madrassen där bak, och på natten när man ska sova så får man väl flytta fram lite packning i framsäterna. Men en takbox är ju ett nice tips =)
Första gången jag sov i bilen var den dagen jag tog körkortet!
Lånade tjejens moster Skoda fabia och körde runt bara för att det var så förbaskat roligt att köra bil!

Hade min uppkörning kl 08.00, klar ca 08.50.
Kl 19.00 bestämmer sig jag och min vän att åka ifrån Jönköping ner till Tylesand! Vips 2tim senare hamnade man i halmstad och yrade runt ;)

Parkerade bilen vid stranden och sov skit :P Kallt som f*n och trångt, men att vakna upp till fågelkvitter och solljus var underbart! För att inte tala om att få starta upp bilen och köra bil igen ;)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Blir det plant om man fäller sätet i en E46 Touring?
Eller lutar ryggstödet lite uppåt?

______

J.Lindström
Hade en gammal 265:a en gång i tiden...då räckte det med att fälla ner baksätet så kunde man ligga raklång och sova riktigt gött...bara bilen stod i skugga så :) . Det var på dom gamla festival-tiderna det.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
J.Lindström: Känns igen, jag har en Volvo 145 som har tjänstgjort som sovvagn ett flertal gånger. Golvet är plant så sovytan blir perfekt. :)

///BMW - Was sonst!
För att svara på weeemans fråga så blir golvet inte helt plant i en e46'a, lutar lite.

/ Micke

"I love the smell of diesel in the morning"
J.Lindström
JohanE:

Jepp, det är just det som är perfekt...inga problem att ligga raklång heller :) !!
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
haha iskallt =) då får man spana efter några som sover i kärran nästa gång så kanske det är dig man ser :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.