|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
I helgen bar det av på en liten bil semester neråt Halmstad och vackra Tylösand med sambon. Istället för att betala för camping eller hotell så blev det till att sova i bilen. Tog ur baksätet och fällde ner stolarna. Lade en skumgummi madrass hela vägen bak ut i bagaget och bäddade med kudde och täcke. Gjorde lika dant i min tidigare Saab 900 men då fick man ligga med benen böjda för att få plats, men i BMW,n kunde både jag och sambon ligga raklånga utan problem! Och jag sov hur gott som helst =) Fantastiskt att vakna till doften av BMW och fågelkvitter utanför. Såg ett annat par som gjorde samma sak på parkeringen men jag hade ju helt klart snyggaste "bo-i-bilen" bilen!! haha.. Idag så har jag damsugit hela bilen och kan nog skapa mig ett eget tylösand här hemma med all sand som jag hittade. Någon mer som brukar göra samma? --------------------------------------------- Med BMW'n tar jag alltid en omväg =) | |
| Under midsommarhelgen hade jag bokat sängplats på Motell DKW (min lb-reggade Audi A4 Avant -98) Gick bra, men det berodde väl på att man var full som en spruta :) | |
| Har fällt baksätet några gånger sen in med en madrass, sen sover man kungligt! | |
|
Sova i bilen? Ni har bra konstiga ideér. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Heh, däckade i baksätet på min E28 en gång. Vaknade med huvudet på golvet och fötterna på hatthyllan :D | |
|
En polare och jag kvartade sittandes fram(med maxlut på ryggstöden) i e30:n härom veckan. Vi hade kört från Prag och rullade in i Nürnberg vid midnatt så att leta camping var liksom inte aktuellt. Vi var båda förvånade över att vi sov riktigt bra 8-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Har sovit lite under våra resor ner till Serbien o Grekland, har haft packning med så kunde bara fälla sätena både i den gamla 528:an och i 330:an men för min del är det ingen höjdare att sova i bilen. Ont i ryggen o hela kroppen nä tacka vet jag en riktig säng och en duch på morgonen då är man pigg o kan köra många mil. Bosse |
|
|
Bäddade med sovsäck och liggunderlag i min gamla e30 touring. Fällde baksätet och sköt fram framstolarna, med takluckan öppen i bakkant sov man utmärkt. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Bosseman: Att duscha löser man ju smidigt faktiskt. Vi parkerade bilen en liten bit ifrån en camping, så på morgonkvisten var det bara att ta med sig shampoo och handduk och smita in på campingens duschhus och duscha, borsta tänder och lite deo, sen är man redo för en ny dag =) Jag klarade mig helt från ont i ryggen också. Man vaknade visserligen alltid en gång på natten då det började bli kallt och fick dra på mig täcket. När man la sig var det riktigt varmt även om ja körde AC,n lite innan. Men detta blir det nog flera gånger! Trevligt att det finns fler som upptäckt detta billiga och smidiga alternativ =) |
|
|
Voidman: Det är vår sand, ge tillbaks den! ;) Om alla gör som du har vi snart inget Tylösand längre :) Har själv sovit ett par gånger i bilen, alldeles utmärkt när alternativet var ett tält med trasigt myggnät. Och ett bra sätt att hålla koll på sin pärla. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Bjerser: haha.. Sorry sorry!! Men ja tycker ni kan dela med er lite =) Fantastiskt fint är det där nere iaf.. Grattis om du bor där helt enkelt... men man kanske tröttnar? | |
|
Att tvätta sig var inget problem finns fina toaletter med vask i Tyskland men någon camping har jag inte sett där. Fanns tyvärr inga rum lediga och överfyllt var det på alla ställe man kunde rasta på, låg till och med folk och sov på marken. Nä är man lång och skall sova i bilen får det nog vara en touring. Bosse |
|
|
VoidMan:Det kanske är jag som är trög men jag förstod inte riktigt hur du gjorde. "Tog ur baksätet och fällde ner stolarna. Lade en skumgummi madrass hela vägen bak ut i bagaget och bäddade med kudde och täcke." Menar du att du fällde ner baksätets ryggstöd och använde bagage och kupéutrymmet som sovplats? Behövde du då ta ut baksätet och fälla ner framsätena för det??? Förklara för mig exakt hur du gjorde för jag är intresserad av att kunna sova i bilen när jag är ute och reser. |
|
|
henke lexus: Hehe.. nä med det är inte så svårt som det låter. Jo jag tog ut sätet bak som man sitter på. Detta för att kunna fälla ner baksätets ryggstöd helt. Annars lutar det lite uppåt och då ligger man inte plant. Sedan är det bara å slänga in en vanlig skumgummi madrass från valfri gammal säng in genom bagaget och vidare in i kupen. Den madrass jag har var lite för lång så den böjde sig upp mot framstolarnas ryggstöd, så när man väl parkerat på sin nattplats så sköt ja fram framstolarna och vek dom så långt frammåt som det gick. Då låg madrassen helt rakt ända bak från bagageluckan till framstolarnas ryggstöd. Och jag kunde ligga raklång utan problem! Jag bifogar även en liten bild på hur det såg ut innifrån så ser du hur jag menar. Men jag har censurerat känsliga delar då jag endast är iförd fillingar... *hurm*. Länk Lycka till =) |
|
| VoidMain! Wtf, porris på laptopen och halvfjånge :D | |
|
Synd att 740'n inte har fällbart baksäte, hade ju blivit en perfekt campingbil annars :) Mina bilar: Länk |
|
| Lus: haha.. Nääää.. varken porris eller halvfjånge =) Det blev Morgan Pålson - Världsreporter och slakt tillstånd. Så de så. Tror jag ångar att ja la upp den där bilden snart.. haha | |
|
Har också med framgång brukat min e46:a touring som sovplats nyligen. Använde mig av kemisk madrass dock, dvs alkoholhaltiga drycker. Rätt mysigt då det påminner om surfartiden då jag och polaren trängdes i hans VW T2:a på diverse parkeringar på västkusten då vi använde motsvarande knep. Gäller bara att dosera i lagom mängd, annars vaknar man med både öm kropp och huvud:-) / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
Voidman skrev: Bjerser: haha.. Sorry sorry!! Men ja tycker ni kan dela med er lite =) Fantastiskt fint är det där nere iaf.. Grattis om du bor där helt enkelt... men man kanske tröttnar? Svar: Tröttna på det här? Aldrig i livet! Då tröttnar jag nog på bmw före ;) Dvs det kommer aldrig att hända. Nu bor ju jag inte i Tylösand utan i grötvik/sandhamn ett stenkast bort, och tack för det då slipper man allt stök på nätterna ^^ //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| VoidMan: Aha tack för beskrivningen. Synd bara att 7-serien inte har möjligheten till att fälla ner baksätet såsom 3 och 5-serien. | |
| det var alltså en sedan ni sov i? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.