AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.820

schmiedmann.se , är dom seriösa ?

Sida 8 av 8
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Jo jag tänkte bara flika in här varför inte kepsarna är gratis i webshopen eftersom det var lite snack om det tidigare.

Det hela är mycket enkelt, tänk om någon går in och beställer 1 miljon kepsar och inget annat.

Då måste vi skicka de 1 Miljon kepsar utan något annat än fraktkostnad och det håller inte riktigt.

Däremot om någon går in och beställer lite grejer och skriver i kommentarfältet att dom gärna vill ha en keps med vårt eget märke så skickar vi med en.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Lite märkligt att ni isf inte ens kunde kosta på er någon sådan reklam efter allt strul som blev med mina felaktiga sportfjädrar och vinge...

MVH Christofer
Roffa1
Crille: Klart att Viktor fixar fram ett par kepsar åt dig som "plåster på såren" för tidigare missförstånd;-)
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
crille82: Klart du ska få en keps!
Senast vi talades vid så fick jag intrycket av att du inte ville ha med oss att göra och du har ju även utryckt det här på forumet men det är klart att du får en keps om du vill ha en.

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Nja, poängen var att ni inte hade någon som helst avsikt att erbjuda mig någon form av kompensation för allt strul, det skall man inte behöva be om.
Det hade naturligtvis varit trevligt med någon form av kompensation när ärendet var aktuellt, nu kvittar det...

Men å andra sidan, det är ytterst få andra firmor som självmant kompenserat kunden för problem, sånt förekommer knappt i Sverige...

MVH Christofer
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
hej jag tänkte beställa lite grejor av schmiedmann, men jag skiter i det nu, så här svårt ska det inte vara att få sina saker man beställt, max en vecka säger jag. det var ju tur att jag hittade denna tråden innan jag beställde.

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Om du tror du kan få vilken del som helst från tex BMW på max en vecka så kan jag bara önska lycka till!

Jag har aldrig handlat av Schmiedmann men skulle inte tveka att göra det.

En fråga till Viktor, har ni samtliga reservdelar till BMW eller bara de man hittar på hemsidan? Jag behöver tex hjullager, har ni det? I så fall är det billigare än BMW original (har 10% på BMW delar)?
jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Om man tror att BMW leverar alla delar inom en vecka är man fel ute. Jag väntade nästan 5 veckor senast.

Har ingen koll på detta företag i Kungsbacka, men det verkar ganska nystartat och det tar ett tag innan man kan bygga upp lager på dom vanligaste produkterna (pga kostnad), så kan mycket väl förstå att det blir längre leveranstider i början.

Johan
Det kan löna sig att kolla priser på Bmw också. Till grabbens bil köpte jag bla. Växelknopp, damask, handbromsdamask, emblem, mattor mm. Novation var c:a 5% billigare. Sen fick jag dessutom 10% rabatt via bmwcs kortet.

Mvh
/Bruno
Länk
BMW CS 4657
Alpina CS 111
wi
61
wikz
328iA coupe -96
Hej!
Ville bara ge Schmiedmann lite creds, beställde vattenpump och nivågivare mm i tisdags och hämtade ut det idag, det kan man inte klaga på mtp helgdag etc.
Sen kunde man ju önska någon slags avisering när paketet är skickat annars har man ju ingen aning om det händer något eller inte :)

Roffa1
Om du hade gett dem ditt mobilnummer så hade du nog fått SMS avisering.
När jag beställt delar från BMW har jag alltid haft de på max 2 dagar, förutsatt att det finns på lager i Malmö.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
BjörnB: Nej alla reservdelar ligger inte uppe i menyerna på hemsidan.
Men alla reservdelar som fortfarande tillverkas finns på hemsidan om man söker på original reservdelsnumret här: Länk

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ok, tack Viktor!
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Har handlat vid flertalet tillfällen.. Måste säga att de har fungerat superbra!
Har haft kontakt med James ang "felaktiga" bromskivor till min E38:a och inga problem alls...

"Lyfter hatten" och kommer att fortsätta att handla där!

Mvh Jocke W
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Köpte ett hjullager i november om jag minns rätt. Kan ha varit i oktober också. Hjullagret är redan kass.

Vi får se hur detta hanteras. Tydligen så var det lite ont om tid att titta på reklamationer nu då orderingången var stor.

Dessutom så har de inga klara direktiv mot mig som kund, förutom att jag ska skicka in all dokumentation om vem som har bytt lagret, utan de måste prata med sin leverantör.
Upplever det lite märkligt. Jobbar själv i fordonsbranchen och är en del dålig så kan jag själv avgöra om det är något fel, jag löser det för kunden först och sedan tar jag det med min leverantör. Kunden ska inte vara beroende av min leverantör eftersom det är utav mig denne köpt delen.
Men vi kanske bara gör så på mitt företag och därför har vi väldigt nöjda och återkommande kunder även när saker går sönder...

Ingen skugga över Schmiedmann än, får se hur det går när jag återkommer med kvittot på arbetet.
Jag förstår dock inte resonemanget, halva grejen med att sälja reservdelar över disk är väl att man säljer till gds-aren som oftast gör jobbet själv utan kvitto?

Nåväl, återkommer med mitt fall. Vill ha ersättning för den nya arbetskostnaden om de inte gör det på sin verkstad medan jag väntar, givetvis ska detta ske inom skälig tid från att min reklamation mottogs.

Vidare så fick jag veta att om leverantören anser att mitt hjullager inte är felaktigt så kommer leverantören fakturera mig för det nya hjullagret. Vilket för mig är absurt, om schmiedmann lämnar ut ett nytt lager så är reklamationen godkänd och avslutad. Jag har erbjudit dem att kontrollera bilen innan de lämnar ut ett nytt och jag lämnar in bilen för skiftet.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Är det ett lager som man pressar i? om du lämnat det till en verkstad kan det vara så att dom har pressat i det fel.
Detta hände mig för några år sedan när jag lämnade in min farfars gamla bil, lagret höll ca 6 månader och då lämnade jag in bilen på en annan verkstad och man såg tydligt att det var felpressat. Ovanligt att lager går sönder så fort.

Men jag håller med om att när man reklamerar en produkt ska man INTE behöva vänta på att dom ska tjafsa med sina leverantörer, utan är det fel på prylarna vill man få det utbytt direkt.
Detta är oftast mindre företag som gör eftersom dom inte vill ligga ute med pengar, och detta blir allt vanligare när marginalerna blir mindre.

johan

Roffa1
Det finns ej så många anledningar till att hjullager havererar. Ofta så tillverkas dessa lager i China och det förekommer flitigt att det slarvas med infettning av lagerbanan, Här handlar det oftast om en liten klick fett som skall smörja hela lagret under flera års tid.

En annan anledning kan vara den extrema vintern som gjorde att lagerfettet frös på många bilar, vilket i sin tur resulterar i att lagret skär pga utebliven smörjning.

Likaså kan lagret skadas vid för högt ådragningsmoment.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
En uppdatering; Har varit i kontakt med schmiedmann igen som har lovat att stå för nytt hjullager och att byta lagret på sin verkstad. Inget snack om leverantörer alls längre =).
Dock så är det restat men bör dyka upp i kommande vecka.
Jag uppdaterar igen när det är bytt.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Sa
26
Sambucca
850 Ci -91
Jag har handlat av Schiedmann i Kungsbacka per telefon och även hälsat på dom i butiken. Trevliga kunniga personer och dessutom oslagbara priser..
Att klaga på killarna hos Schiedmanns i Kungsbacka är bakvänt. Dom beställer restade prylar samma dag som kunden gör sin beställning och skickar prylarna till kund samma dag dom själva får grejorna. Eller också ser dom till att grejorna går från huvudlager direkt till kund.
Simple as that..

Jag har t ex beställt grejor från Bmw i Göteborg och i ett fall tog det fyra månader(!) innan jag fick ett fläktmotormotstånd till en gammal E38:a. Så generalagenturen är inte ett spår bättre..

Var glada istället för att vi har sådan firmor som Schiedmanns som saluför det vi vill ha till sjyssta priser.

/Harley

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.