AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.807

schmiedmann.se , är dom seriösa ?

Sida 1 av 8
te
303
ted81
BMW M3 E92
för ca 4veckor sen beställde jag delar , pengarna drogs från mitt visa kort.

men har inte fått någon bekräftelse , försöker man ringa så säger telefon svararn -semester vecka 28 tillbaka 29....det har vart vad jag vet.

nu handlar det om under 2000kr men man börjar ju fundera alltså.
seriösa företag (handlar mycket ferrari delar från england) brukar dra pengarna när dom skickar grejerna.

sen e det skumt att en växelknopp och bagagematta 10mil bort skall ta så lång tid, när ferrari delar från england brukar ta 24-48timmar innan dom ringer på min dörr och lämnas
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Som en referens, Demon Tweeks englands största(?) eftermarknadsfirma, drar även de pengarna samtidigt som du lägger ordern.

Tror snarare det är regel än undantag att pengar dras direkt vid korthandel via webshops.

Sedan kan man givetvis tycka vad man vill om detta.
I fall som ditt blir det ju du som får krångla för att få pengar tillbaks om du vill avbeställa. Även om det är levererande firma som inte sköter sig.

//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Sitter i liknande sits med Schmiedmann nu. Beställde delar till min gamla 320 för precis 2 månader sen och har fortfarande inte fått något. Känns kul när man köpt delar för nästan 3000 som bilen för tillfället är i stort behov av. Bland annat kamrem och vattenpump:(. Har mailat flertalet gånger och förseningen beror på restade delar hos underleverantörer. Ok, detta går jag med på men varför kan dem inte meddela kunden detta istället, och fråga om man vill skippa dessa delar eller skicka det som finns i förskott? Inte ett ord under tiden och korta svar via mail. Värdelöst!!

PS. Beställde liknande delar till min 325a jag hade för 6 år sedan då Schmiedmann bara fanns i Danmark. Då betalade man via banken i dansk valuta och sakerna kom inom två veckor. Nu finns dem i Sverige men då tar det mer än 2 månader?
pu
75
pulk
323ci e46 -99
beställde också delar från dom för 1månad sen. förskotts betalat 5000kr men inte fått något än :/ Beställde delar från en tysk firma samma dag och dom kom 4dagar senare . Hade de inte varit för deras bra priser hade jag köpt på annat ställe nu. Mailat och frågat om beställningen och dom säger det är pga att det är semester.
te
303
ted81
BMW M3 E92
Pulk : dom säger på telefonsvararn att dom har semester v28.

varför har dom inget automatiskt mail eller lite info på sin sida att det kommer ta tid å å få sina grejer.

Dåligt är det iallafall.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hade oxå problem men deras service men det handlade om retur av pengar (1650) för jag sålde bilen o dagen innan beställde jag delar.
Efter ca 1 månad o ca 6-8 samtal har jag fått pengar tillbaka men det känns som dom skiter i sitt jobb!
Visst, dom har bra priser men det känns som det är lika bra att handla hos BMW eller från England...

BMW - Beroende Med Wilja!
manneman
Tragiskt att se... Jag beställde emblem förra året från Danmark som jag faktiskt glömde bort att jag beställt och kom på det 2 månader efter beställningen.

Inte ett pip hade hörts under tiden och när jag ringde dit så fick jag veta att det var restat och jag bad då att få pengarna tillbaka och de kom efter ytterligare en månad.

Jag handlar inte av Schmiedmann mer, otrevligt folk på telefon och dålig internetservice!
Det finns gott om handlare både i England och Tyskland som jag hittat via Ebay som är helt suveräna att handla med och ska jag rekommendera någon i Sverige så är det Waarwest mycket trevliga och hjälpsamma.

Jag betalar hellre några kronor mer för bra service hos firmor var man vet att de ställer upp på mig som kund.

Alpina B12 5,0 Länk
te
303
ted81
BMW M3 E92
jag fick ett mail svar idag att deras leverantör har haft semester stängt.

sånt skall man ta mig fan upplysa om på hemsidan.
Idagens teknik samhälle så skall det ta max några dagar att få grejerna.

Jag har handlat för första och sista gången hos dom.

så mycket billigare än Bmw-återförsäljarna är dom inte , är man sne medlem i bmw club sverige så har man lite rabatt oxå ...
Jag fick ett ganska oseriöst och slarvigt bemötande via mailen. Avskräckte iallafall mig från att beställa.

Antar att det är några ungdomar med storslagna drömmar, men mindre verklighetsuppfattning som har startat sverige avd. De kanske borde gå en grundläggande marknadsföringskurs. Det första man får lära sig är att det är lönsammare att behålla befintliga kunder än att skaffa nya.
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Rätta mig gärna om jag har fel. Om du beställer ngt och betalar med kort får de dra pengarna från ditt konto först när varan levereras. Så har det funkat för mig när jag beställt prylar från USA och England.

Skulle vara intressant att låta VISA/Mastercard etc få veta hur vissa handlare beter sig.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
för att svara på rubriken, nej dom förefaller ej seriösa, man kan alltid undersöka och även doktorera om saken mera grundligt, men denna tråd räcker personligen för mig att gå vidare...
co
1.144
coldhex
BMW M135i
gå vidare till en alternativ leverantör menar jag.
te
303
ted81
BMW M3 E92
coldhex, jag håller med dig ..
som jag har skrivit tidigare, så är det ingen ide å handla där när man får vänta så länge på sina grejer.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Satt just och tänkte lägga en order på div plåt till 328an,men efter man läst denna tråd så tror jag att jag hoppar detta.
Ingen som har en frontplåt och vä skärm till e36.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
E3
1.828
E36
USA bilar
Trucker: Köpte höger framskärm hos Wennström för ca 400:-
te
303
ted81
BMW M3 E92
Trucker : vill du ha ihop bilen detta året så skippa den beställningen ;)

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
E36: har mailat Wennström så får vi se om dom fixar detta.

ted81:precis finns inget mer irriterande än att vänta på prylar.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
pu
75
pulk
323ci e46 -99
Har någon av er fått era grejer än? säg till när dom kommer så man får en uppfattning hur många månader man måste vänta på leverans. Förhoppningsvis är det väl bara nu som nystartat företag det strular såhär då dom ändå har ett bra och prisvärt sortiment.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ni kan ju fråga "CooperVickis" hur det går med era beställningar, enligt hans presentation av sig så är det han som driver Schmiedmann i SV.

M3 E30Länk
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Hej alla jag såg precis denna tråden.
Ja det är jag som är vd för Schmiedmann Sverige.
Jag beklagar verkligen att vissa av er har fått vänta så länge på era delar.
Det finns många olika förklaringar till detta.
Bl.a. så administrerar vi inte hemsidan så när vår leverantör(Schmiedmann Danmark) gick på semester så fanns det ingen möjlighet att lägga till att dom har semester så det enda som stod var vår semester.

Som ni alla säkert vet så är vi ganska så nya och är inte mer än två som jobbar här med att stå i butiken, sköta bokföringen, packa odrar och jaa allt som måste göras.
Givetvis så är det alltid någon del som är restad och ibland är det inte heller vår leverantör som sköter sig dåligt utan ytterligare underleverantörer.
Jag förstår att ni tycker det är dåligt men vi gör så gott vi kan för att vara bra kundservice och skicka ut delarna så fort som möjligt.

Då vi är helt nya har vi ett lager med 1000 olika artiklar.
Det kanske låter som mycket men i vårt utbud finns det 26.000 så det är inte så mycket men samtidigt så är det svårt att som ett helt nytt företag ens ha råd att köpa in mer innan man har öppnat butiken.

Sen att vissa av er har haft problem med Danmark har inte spec mycket med oss att göra.

När vi utökar kommer vi att ha fler anställda och mer lagervärde och då kommer leveranstiden att minska.

Det är verkligen tråkigt för mig som ägare att ni är missnöjda men de andra 1000 kunderna som vi haft sen öppningen är i alla fall nöjda.

Det kanske är lätt för en del av er att sitta vid datorn och säga hur man borde och inte borde göra men vi jobbar till sent på kvällen varje dag för att skicka iväg era delar och försöker verkligen så gott vi kan med mål om att bli sveriges största och bästa leverantör av Bmw delar.

Om der är några frågetecken hos er här så är ni välkommna att antingen skriva till mig här på Autopower, maila eller ringa mig.

Mina kontaktuppgifter finns på Schmiedmanns hemsida under kontakt.
Hej!
Såg tråden och tänkte därför räta ut lite frågetecken om Schmiedmanns Sverige avdelning. Det första som klagomålen verkara röra är tiden. Många av produkterna i vårt sortiment finns på huvudlagret i Danmark. Då beställningar från oss till dem görs regelbundet men med några dagar mellanåt så tar det längre tid att få hem sakerna än vad som anges på t.ex. den danska hemsidan. Till och från stöter också huvudlagret på komplikationer med underleverantörer vilket saktar ner alla beställningar. En styrka i vårt sortiment är att vi kan erbjuda produkter i kolfiber till mycket bra priser, dock är detta något som inte tillverkas i Sverige utan beställs och skickas från Kina. Då faller det sig naturligt att detta tar längre tid än vid beställning av reservdelar såsom bromskivor. Vi försöker ständigt förbättra leveranstiden och då vi haft över 1000 kunder sen öppningen har det blivit en hel del övertid. Det bemötande som ni upplevt från Schmiedmann Danmark är något som vi starkt tar avstånd ifrån. Ett av mina många ansvarsområden är hemsidan och lagret. Hemsidan är i det skedet då alla artiklar översätts, men med +26.000 artiklar med tillhörande text gör att detta tar lite tid. Det är inte förens sidan helt är översatt som jag kommer få full tillgång till den på en egen server. Då kommer den uppdateras fortlöpande med leveranstid osv. men för stunden är det IT-supportrarna i Danmark som basar över den. Lagret, som är mitt andra ansvarsområde, utvecklas fortfarande men jag personligen ser till att orderna packas och skickas så fort vi mottagit dem. Det ska också påpekas att vi inte skickar ut några halvfärdiga ordrar utan väntar tills vi har fullständiga. Halvfärdiga går självklart att få men då genom personlig kontakt med oss. Jag förstår absolut Er situation med fördröjd leveranstid samt Erat missnöje. Ni är mer än välkomna att kontakta mig genom mail (james@schmiedmann.se) eller telefon (0300-30808) så kommer jag besvara Era frågor. Det ska också tilläggas att det är enklare att sitta bakom en datorskärm och uttrycka sitt missnöje över en leverans som tar någon dag mer än beräknat än att administrera och strukturera de order som inkommer varje dag.
Hjärtligt välkomna med era frågor!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.