AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.808

schmiedmann.se , är dom seriösa ?

Sida 2 av 8
Qv
1
Qvist
320i E30-88
Jag har handlat flertalet gånger på schmiedmann Sverige utan problem. Att pengarna dras från kontot direkt vid beställning är en standard som används av nästan alla webshoper om man väljer att betala med kort. Att folk har fått vänta länge på delar är ju inte bra det håller jag med om. Dom e nog snart inkörda på den biten. Jag e glad att det har kommit en ny leverantör av BMW-delar till Sverige som har ett såpass stort sortiment.
Jag handlade en del saker hos Shmeiedmann Danmark i vintras och jag tycker att servicen var klockren med leveranstid på ca en vecka.

Att pengarna dras direkt är inget konstigt, det har hänt mig när jag handlat bildelar från såväl England, Holland och Tyskland =)

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
E36 :wennström har nästan lika dyra priser som mekonomen.

Har mailat schmiedmann om div prylar så får jag se om dom har detta utan för lång leveranstid.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Jag gjorde en beställning från Danmark för bara 2månader sen och fick en super grym respons och service. Den tid som hade angivits på hemsidan för levereans blev verklig för mig då sakerna värda för ca 9000kr kom hem =)

Så jag själv har bara goda erfarenheter av dem.
Den här typen av tråd verkar vara effektiv, det var väl inte alltför längesen som stylabilen.se fick sig en skopa ovett även detta under semestertider.

Det är bra med lite unga våghalsar som satsar friskt på tillbehörsmarknaden, det är naturligtvis en hel del problem i början eftersom erfarenheten och kontaktnätet är i princip obefintligt sen blir det ju inte bättre när mina kollegor i transportbranchen "såsar & lökar".
Även om vi lever i en it-orienterad värld så krävs det en hel del pengar i lager någonstans på vägen och den vägen kan vara tusen mil med ett antal personer som ska intressera sig mer eller mindre för att varorna kommer dit dom ska.

Schmiedemann verkar ha ett rejält utbud så det är bara att önska lycka till! Är det förresten någon firma i Sverige som saluför Länk ?

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Det är ju trevligt att butiken verkar finnas iaf:)

Men inte gör det att man får sina saker snabbare. Problemet är att servicen var hur bra som helst när jag beställde från Danmark och även mycket kort leveranstid. Skulle gärna se lite goodwill från Schmiedmann Sverige när problem uppstår. De 1000 kunder som fått sina delar är självklart nöjda medan vi andra troligtvis inte kommer handla igen förrän man ser lagersaldo på hemsidan.

Kommer med ett uttalande den dag jag får delarna eller hävt köpet.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Mike B.

Jag menar självklart inte att vi skiter i de kunder som är missnöjda men tyvärr så är det nästan alltid någon som råkar illa ut och får vänta för att något har blivit fel på vägen.

Jag har aldrig jobbar med en internethandel innan så jag har lärt mig väldigt mycket sedan öppningen och det går bättre och bättre.
Och vi gör säkerligen fel ibland och missar saker men det är oftast problem med att t.ex en leverantör har sagt att han kan leverera en sak och sen så kommer det inget och man får inget svar.

Då Schmiedmann i Danmark är vår leverantör så måste vi alltid tjata på dom om att dom ska försöka få ett svar från tillverkaren.

Vi är tacksamma för denna kritik och kommer verkligen att ta åt oss och försöka bygga upp ett snabbare och bättre leverans system.
te
303
ted81
BMW M3 E92
om det är så lång leveranstid så borde det stå någonstans.

vissa saker behöver man ju ha omgående , som i mitt fall så var det en salubil som skulle bort omgående .

Nu är bilen såld , så jag vill ju inte ens ha grejerna längre.

otroligt dåligt, skiter i om det är 95nöjda av 100...det är dom missnöjda kunderna som är problemet

1 missnöjd kund kan göra så an förlorar 10nya kunder och även tvärtom .

Har varit egen företagare i 6år och är mycket medveten om att vissa saker kan ta tid , men då förklarar man för kunden.

tystnad är det värsta som finns
te
303
ted81
BMW M3 E92
men det är fint att ni bemöter kritiken öppet , vilket många andra företagare vägrar...... det är ett plus i kanten iaf.

att ni jobbar sent , har svårt å administera ordar osv är inget som ni skall belasta kunderna för ...
ni är inte ensama om att jobba många timmar i veckan.

och att det tar någon dag mer än väntat ??? hehe

Lycka till iaf, jag kanske handlar av er i framtiden när jag ser/hör att ni klarar av att jobba lite extra och administrera ingående ordrar så dom även blir utgående .

i mina företag så har jag altid haft som policy att inte lova mer än jag kan hålla , det är en taktik som funkar skit bra..... tar det 6mån innan jag kan skicka någon så säger jag det till kunden.
har jag 6-8veckors leveranstid på en reservdel så säger jag det till kunden.

Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Joo det är därför vi inte går ut och säger hur lång leveranstid det är eftersom det är olika leveranstid på alla produkter.
Vi hade självklart informerat om detta om vi visste om det.
Vi har inte hållt på så länge så att vi vet vilka leverantörer som kan dröja.
Vi har lärt oss några men långt ifrån alla.
När vi har hållt på en längre tid så kommer vi ju kunna informera efter våra erfarenheter av de olika leverantörerna.

Tråkigt att dina delar dröjde hade vi vetat eller ens anat att det skulle dröja så hade vi informerat om det.

Att vi inte kan administrera odrar vet jag inte vart du har hört men det stämmer inte i alla fall.
Vårt order system är inte över huvud taget kopplat till Danmark.

Därimot hemsidan sköts av Danmark.
Vi hade ett fel under semestertiden när vi sa till vår IT-ansvarige i Danmark att vi ville att det skulle stå om semestern och texten hamnade bakom de andra fönstrerna på förstasidan.
Han kollade inte så att det blev rätt och vi såg det först när de hade stängt i Danmark så vi kunde inte ändra det.

Det är en sak som vi kommer vara väldigt noga med nästa gång.

Som sagt tråkigt att det har dröjt så länge för dina delar.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Men varför ta betalt om man inte kan leverera?

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Vi tar betalt och vi levererar. Det är själva tiden som inte fungerat då det varit långa leveranstider men som vi nu arbetar starkt för att förbättra. Under "Information" på www.schmiedmann.se kan ni läsa mer om detta.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Förstår inte riktigt vad du menar med att vi inte kan leverera?
Om du menar att vi tar betalt i förskott så är det för att vi själva måste betala i förskott till vår leverantör och då blir det en för stor kostnad och för riskabelt att lägga ut pengarna nu när vi är så ny startade.
Men alla produkter på vår sida kan vi leverera så vad du har fått det ifrån det förstår jag inte?
te
303
ted81
BMW M3 E92
hur nystartad jag än har varit som företagare så har jag först fått göra jobbet och sedan hoppas att kunden betalar
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Håller med dig ted81. Varför ska kunden vara den som får spela med sina pengar? Ett nystartat företag innebär alltid en risk och jag tycker inte att kunden ska behöva vara risktagaren. En helt annan sak om man beställer saker på ebay från Kina men från Sverige?

Får ni ordning på sidan med lagersaldo samt god och snabb tillgång på delar kommer jag definivt beställa igen då det mesta finns från ett och samma ställe till ett bra pris.

Lycka till med företaget...själv väntar man på delar än...men men
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Men sysslade du med handel över internet?

Jag tycker att man nästan jämt betalar i förskott när man beställer nåt via internet och betalar med kort.

Däremot tycker jag hemsidan är lite halvkass (det beror ju på dansken, men det struntar jag som kund i). Tänkte beställa en bagarumsmatta till min e46 touring. Man får upp flera olika alternativ med samma bild och ingen text som förklarar skilnaderna, skulle handla men orkade inte maila för att reda ut saken.

Men det blir nog bra när ni blir varma i kläderna. Se bara till att bemöta kritiken vänligt och sakligt och håll inne med kommentarer som "det är enkelt att sitta bakom en datorskärm bla bla.." även om man kan tycker attt det är så.

Lycka till!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag menar att man som kund måste veta när man får produkten.

Om jag som kund beställer en vara via nätet så förväntar jag mig leverans omgående eller information om att varan kommer efter X antal veckor och att ni kräver betalt i förskott. Får kunden den informationen är det kundens eget val sedan. Eftersom ni har missnöjda kunder i denna länk har ni uppenbarligen inte informerat om det på ett bra sätt.

Jag handlar mycket på nätet, men bara av firmor som har betalningsvillkor som motsvarar det jag som kund finner acceptabelt. Bara för att man har en näthandel kan man inte ha dåliga leveransvillkor som dessutom inte är tydligt kommunicerade.

Om ni har svårt att komma igång med ett nystartat företag så är det ert problem och inte era kunders.

Jag vill även vara tydlig att tala om att jag själv INTE har några erfarenheter av Schmiedmann utan bara läser ovanstående kunders missbelåtenhet och leverantörens förklaring.

//Mats
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Nu ska vi reda ut ett par saker.

Jag menade verkligen inte att kunderna tar någon risk när dom beställer hos oss.
Det jag menar är bara att väldigt många beställer utan att betala och som nystartat företag kan det bli tufft om folk beställer grejer för 100.000 och sen inte hämtar ut det för då sitter vi på sånt som kanske inte säljs speciellt ofta.

Jag vet inte själv inte så många internet handlare som inte tar betalt i förskott.
De flesta har inte ens alternativet att betala via BankGiro utan tar bara kredit kort.

Björn B:

Gick själv in för att kontrollera det du sa och du måste ha kollat fel.
Det är olika bilder på alla.
Det står exakt till vilken modell det är till.

All touring models, All touring models without navigation or CD-changer, All touring models with navigation or CD-changer,

Detta är från tre olika bagagerums mattor till E46 Touring.

Tycker inte det är så roligt att sitta och läsa denna tråden när det börjar skrivas saker som inte äns stämmer.
Jag tar gärna emot kritik och tips från er alla om hur vi kan förbättra oss men snälla ni som skriver saker som ni inte äns vet något om eller skriver saker som inte stämmer för att ni har tittat fel sluta för det gör verkligen inte saken bättre.

tu
4
turboanden
325 turbo - 92
hej coopvicks har ni kolfiber njurar till salu ? vad kostar dom ?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Cooper V:

"Björn B:

Gick själv in för att kontrollera det du sa och du måste ha kollat fel.
Det är olika bilder på alla.
Det står exakt till vilken modell det är till."

Du har helt rätt. Det var ett par månader sedan jag var inne och om det inte är ändrat sedan dess så kollade jag fel och ber dån om ursäkt för detta.

Nu har jag inget att anmärka på angående hemsidan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.