AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.367

Feedback på min annons.

Sida 2 av 2
Hej och tack för all feedback.
Det som folk verkar kommentera mest är bilderna så jag får ta nya vid tillfälle. Självklart är den servad som den ska med extra oljeservicar inlagda också.
När det gäller åldern på ägaren och brukaren så tror jag inte det är en nackdel att jag är 34, därför skrev jag in det. Men som sagt, det är ju slutgiltigt skicket som avgör.

Flåklypa
Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
Fasen för mig du sålde den tidigare jag.
Om jag inte missminner mig helt har jag för mig att du skrev att den gick för 70 000 i en annan tråd. Men kanske var 1 april då?
Har också för mig det men nästan än mer säker på att det faktiskt var 1 april...

tr
121
treje
330iT 01:a
vad jag har läst på detta forum så kör ju inte Flåklypa som en präst på landet direkt:-)
Det va väl du som dog den 400hk evo:n va?med orginal bil?

kärlek går att få för pengar....
INGEN som äger en M-bil kör som en "präst på landet" PUNKT

Och den köparen som tror sig hitta en sådan bil har inte alla hästar hemma. Nu är det ju så att dessa bilar tål att köras. Så är dom servade på rätt sätt håller dom. Vilket Flyklåpa ville understryka med de diskuterade textraderna. Utan att träffat honom eller sett bilen har jag fått den uppfattningen att en bil som varit i hans ägo är väl omhändertagen. Vilket skulle tala för ett köp om jag var ute efter en M3 limo-97, trots att jag vet hur den gått....för det är vad M-bilar gör.....GÅR....

Kan ju nämna att jag körde 4! bankörningar på 8 dagar med min utan några problem. Sista dagen sista varvet stängde motorn av cylinder 5 pga för lite bränsle.... In på BMW, felsöka, konstatera, nollställa, tuta o köra:-) Fy faaaan vilka kvalitetsbilar. Testa att köra så med en SAAB aero eller nåt....orginal då förstås.

M.V.H
Dennis
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Känns som en seriös och bra annons! Kanske kunde haft lite mer detaljer ang service, nytt och bytt etc som tidigare påpekat.

Begagnatförsäkringen tror jag är ett gott plus till de som är lite tveksamma.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
.. glömde tillägga; är det RR eller Sachs-vanos i den här maskinen? Kanske skulle stå med? Iofs är det hela väldirgt överförstorat, men personer som inte ägt M-maskiner innan kommer garanterat ha det som första frågan!
Det är RR-vanos. Den var jag också skeptisk till när jag köpte bilen för två år sedan men den fungerar klockrent. Sköter man servicar och väntar på oljetemp har iaf jag fått för mig att det sällan strular.

Flåklypa
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Såg att någon kommenterat texten, att det saknas info om service.
Problemet är att få med lagom mycket och rätt text.
Jag vet, eftersom jag hade samma dilemma förra hösten.

Om jag skulle skrivit allt jag gjort och bytt "i onödan", bara för att man är pedant, skulle ingen tro mig.
Man skulle snarare misstänka jag bara försökte dölja något problem.

Generellt är det en bra annons du har!

Vill du toppa gör du följande;
Vad som är generellt för ägare/köpare/säljare av prestandabilar är att de är "bilfreaks".
Givetvis bortsett från vissa loosers som jag inte tänker gå in något närmare på. De utmärker sig även ganska tydligt när de försöker sälja sina objekt. Där deras bilar ofta går i arv till nästa looser. Konstigt vore annars.

Man kan gärna skylta med att det gjorts extra service och låta annonsläsaren förstå att man har koll på bilar.
Som exempel, finns det något modellunikt som brukar krångla?
Ja, nämn då gärna status på den komponenten. Typ din vanos.

För mig är det viktigt att bilen är välhållen och varsamt brukad.
Dvs. inte nödvändigtvis pruttkörd, utan bara visa att den är brukad med respekt och försiktighet, och att den är väl underhållen.
Man kan bla visa bilder på följande;

- In och urstegssidan på förarstol.
- Sparkområden på dörrar och tröskelskoningar.
- Sparkområden på baksidan framstolar.
- Instrumentpanelen
- Motorrum (Vilket du hade full poäng på :) )
- Bagagerum
- Gärna bilder underifrån på upphängningar, bromsar, slutväxel samt front/golv för att bevisa att den inte fått markkänning.
Då visar man att man åtminstone håller efter sin kärra och är en seriöst bilintresserad ägare.

Det där går att fuska med säger ni. Vadå fuska säger jag? Ser allt frächt och iordning ut är det givetvis förutsättning för att det även är väl fungerande.

Detta är givetvis bara steg ett, få läsaren intresserad för att komma för en provkörning.

Steg två är som sagt provkörningen, där man kvitterar att din välborstade bakvagn även är frisk i bussningarna :)

Att få folk att komma och titta på bilen är a & o, vilket också är enda sättet att bli av med den.
vääääldigt få begagnade m-bilar säljs via e-mail.

My 7cents............

Lycka till!!

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Du bör byta ut bilderna! Ta "rena" bilder bara på bilen, nu ser man inte tillräckligt mycket av bilen, svårt och få en känsla av bilens skick med dina nuvarande bilder.

M3 E30Länk
Tack för all feedback, det uppskattas!
Jag ska ta nya bilder vid tillfälle och göra vissa justeringar i texten utan att det blir för mycket. Om den inte blir såld innan alltså.

Flåklypa
Så där, nu är bilen såld.
Tog totalt ca 3 veckor men efter jag satte ner den till 92.000 tog det bara några dagar innan den gick iväg efter lite prut. 88.000 stannade det på.
Köparen hade kollat på några M3or innan och jag fick det bekräftat att den var i bra skick. Skönt att bli av med bilen innan hösten och skönt för köparen som fick en klockren bil till ett väldigt bra pris.

Flåklypa
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
D va ju sat-- oxå... Kommer o få min bil såld o få pengarna i början på nästa vecka o hoppades denna skulle va kvar... :( Fortsätta leta bara...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.