AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.365

Feedback på min annons.

Sida 1 av 2
Hej,
Jag har nyligen satt ut min bil på Blocket och vill ha lite feedback på vad ni tycker. Vad tycker du är bra resp. dåligt osv. Det är alltid kul att höra andras synpunkter, här är länken. Länk

Flåklypa
Jag vet redan en sak, ett foto från inredningen. Det glömde jag helt bort... :-/

Flåklypa
Bra och korrekt annons. Prisbilden på M3 kan jag inget om. Skulle vara ql att ha en dock, speciellt med den lilametallic färgen din har!

Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Det var en annons som jag direkt ansåg vara riktigt seriös.
Man får verkligen intrycket av att man gör ett riktigt säkert köp om man köper din bil.

SECOND PLACE FIRST LOOSER
Vad är det för speciellt med att senaste ägare är född 1974?
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
För då vet en eventuell köpare att senaste ägaren inte är någon yngre grabb som med stor sanolikhet har gasat sönder den.

Tidigare ägare då?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Psykiskt helt rätt att ligga på "rätt sida" om hundringen iaf ;)

Ska man klaga(och det ska man ju alltid i Sverige) så kunde väl en del bilder vara lite närmare eller hur jag ska skriva...kanske några närbilder också och inte så "stökiga" miljöer...typ husvagnen osv :)
Sedan så vill man ha lite "soligare bilder" och inte så mycket skugga...Huu,nu räcker väl mitt klagande iaf ;)

Mvh Janne.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Budda80:

Så åldern har mycket o göra med hur hårt bilen är körd!?

// M.V.H. Daniel
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Det brhöver det inte nödvändigt vis vara..
Men visst förknippar du en ungdomskörd M3:a mer buskörd än en som är lite äldre och hunnit leka av sig redan..

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ang. åldern:
Det får ju vara "hur det vill" i verkligheten med detta,men de flesta TROR att ungdomar kör skiten ur grejorna mer än de lite äldre ägarklientelet.

Mvh Janne.

Han menar att ägaren och brukaren är samma person! Finns många brukare som är unga och varken har råd med service eller försäkring och därmed skriver bilen på en äldre släkting eller förälder för att komma undan billigare. Alltså syns inte den riktiga brukaren i några register vilket kan innebära att ett till synes bra objekt kan vara helt slut. Nu menar jag inte att det alltid är fallet men det är absolut ingen ovanlighet att ett ägarförhållande på en sådan bil är lite "trixat" med om vi säger så......

Tycker också att annonsen är bra men saknar som sagt en bild invändigt samt liiite bättre kvalitet på bilderna. Fast nu kanske jag är lite väl petig....

M.V.H
Dennis
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Förvisso.
Jag tror nog ärligt talat inte jag skulle kolla på ägarens ålder när jag ska köpa mig en M3:a.
Är bättre att rikta in sig på skicket på bilen ifråga istället

Bra och överskådlig annons och som många andra säger; Annonsen känns seriös.

Själv hade jag aldrig haft med "ägare född 74" - lite väl fördumsfullt och oviktigt enligt min mening...

Vidare; Är bilen vinterkörd? Det var min första reaktion när jag såg vinterbilderna i var fall - kanske du ska berätta lite mer om historiken istället för blockets begagnatförsäkring ty redan finns förklarad...

Helhetsintrycket än dock VG+! =)
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Bra annons som ger ett seriöst intryck!! Bild på inredningen som sagt hade inte suttit fel.. Såg den på blocket men ingen aning om att d va din (Flåklypa) som va till salu då! :) Suttit o suktat efter den sen den kom in.. Kriterierna för en M3 stämmer väldigt bra mot mina krav!! Sugen på o ta min Volvo 945 turbo (snetramp ja vet ;P) i bra skick me en hel del godis i byte plus pengar?! Nås bäst på mail: m3crille@hotmail.com
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Varje dag sen förra hösten har ja ångrat att ja sålde min mugelloröda M3 coupé -93... Måste bli en ändring på detta då nåt saknas i mitt liv ;) Sambon hon bara skrattar åt mig men uppmuntrar ännu ett M-bilsköp! :D
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Vilket jäkla pang pris iaf, Såg intressant ut i mina ögon : )
Ägare född -74, då tror man att den är lugnt körd när den i själva verket är hårt körd?
Bra annons, håller med om att lite bättre bilder hade gjort susen men massor med folk visar mycket sämre bilder än detta.

Angående 1974 kanske man kan skriva att bilen är körd av medelålders eller vad man nu skriver (34 är kanske inte medelålder men du förstår kanske vad jag menar)

Överlag mycket bra och i stil med hur jag själv skriver mina annonser.
Ett tag var det gratis med filmer på Blocket, är det fortfarande gratis kanske du kan göra något trevligt. Jag tror man har typ 20s på sig.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
pg_ice
seriös annons men det verkar inte vara nåt bytt förutom bromsskivor dom senaste 2 åren?
olja? tändstift? luftfilter?

jag hade nog skrivit ner allt jag har bytt och även vilken olja jag hälde i vid olje bytet.

att det står "service bok" behöver ju inte betyda att den är servad.

nu vet jag ju att Flåklypa är en av dom mer seriösa som hänger på autopower så det är bara bagateller som fattas.
köparen av den där bilen blir nog nöjd tippar jag på

ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Besiktad?
Litet röriga (redan kommenterat) bilder.
Annars bra.
Lycka till m försäjningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.