AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.397

Inte konstigt att vi (BMW ägare) har fått ett dåligt rykte

Sida 2 av 2
Senaste resan till norrland 120 mil efter E-4an , min snittfart 99,8 Km/h , bilister som körde illa , en Golf 2 , full med ungar och krysade fram mellan bilarna i 130- 140 Km/h , div Volvo V-70 5 dörrar semester packade , div Audi modeller körandes av ungdommar , men ingen BMW som utmärkte sig under färden .
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Jag skulle vilja komplettera listan över klädsel och accessoarer med
1. sliten t-shirt med hårdrocksmotiv alternativt skjorta (kanske av flanell?)
2. skitiga gympadojjor

Det är nog lite som folk vill få det till också. Många har något eller några märken de ogillar skarpt och då ser de allt som människor i sådana bilar gör men inget av det positiva de gör. Ogillar man SAAB så kan man bara se det SAABägare gör fel - därmed blir det en slags självuppfyllande profetia.

Dessa muppar med tidigare nämnd klädsel/coool loook väljer oftast så rappa bilar de har råd till och eftersom halvgamla BMW är mycket bang for the buck så blir det kanske så att det drar dylikt klientel...

Jag gjorde en runda Helsingborg-Skillingaryd med utgångspunkt Kristianstad för att köpa några schyssta hjul och jag noterade att inga BMW utmärkte sig på min resa idag. Dock ett par Skoda, några Volvo och en VW Polo - många av dem med mobiltelefon upptryckta i örat istället för att använda handsfree...

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Jag bor ute på landet och vad jag ser är det oftast Bmw Mercedes, audi + diverse Suv:ar som har bråttom och skall fram först och köra om så fort som möjligt
(nej jag krypkör inte jag ligger i typ 95 på 90 väg, många kameror här)
Dessa bilister kör på mellam kamerorna och innan kamerorna bromsar de in.
Volvo förarna ligger oftast i 80 för att vara säkra på att inte köra för fort.
(visst det kan dyka upp en och annan Volvo som blåser på men inte så vanligt)

Bilförarna av dessa överst uppräknade bilmärken späder tyvärr på fördomarna om dessa bilägarna. Och som någon skrev, diverse mastodont vingar, zillion" fälgar och andra racer tillbehör syns ju mer.

Jesper von Wowern
Min stackars mor som är pensionär bor i Malmö och råkade en kort tid ha en sänkt E30. Hon som aldrig förr stoppats av polisen blev plötsligt ett hett villebråd, men gissa om poliserna blev snopna av att finna en liten tant istället för en guld-o-keps-beprydd yngling. Dessvärre finns det anledning för ordningsmakten att hålla koll på vissa fordonstyper.

/Jesper von Wowern
Hehe det var väl några år sen? Dagens heta villebråd brukar väl föredra nyare modeller, eller spanar de månne efter turbokonverterade E30's =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.