AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.551

Dags att köpa Coupè?

Sida 1 av 2
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Som rubriken lyder.

Z3 finns i massor till salu, men om detta har det skrivits spaltmeter.

Min fundering ä snarare den, kan det vara dags att slå till nu, när även fina ex börjar komma ner riktigt bra i pris?
Tråkigt fö alla som köpt tidiagare, men bra l¨ge för oss som gått och spanat men inte riktigt fått tummen ur...

Är det många bilar som byter ägare nu, eller är det statiskt stilla på marknaden, ngn som har en aning?

/Pontus

852
Sörpan
325xi -02
Är det en M eller en 2,8/3,0 du är ute efter?
ZZ
102
ZZZ444
Z4 coupé - 3,0si - 07
Varför inte hoppa till en Z4 direkt - en cabbe med hardtop är nästan som en coupé - om du inte vill köpa en riktig coupé direkt - !!!!! Grym bil ;o)

Länk
Z3 är överlag en bil som byter ägare rel. ofta då den är mer åt entusiasthållet...

Kan hålla med dig om att det är väldigt många 2,8 liters Z3 C till salu just nu - kanske tom några fler än förra året vid den här tiden. För jag antar att det är 2,8:an du syftar på då m coupén fortfarande ligger rel. stadigt - klart att den sjunker i pris den också men kanske inte riktigt liiika mkt som 2,8:an...

Rent generellt så är det köpläge just nu - spelar ingen roll vilken serie du är ute efter då samtliga serier verkar falla rätt mkt denna sommar. Om jag hade varit i din situation, hade jag slagit till nu (kanske tom lite senare in på höstkanten) då priserna är tämligen låga...

Om det är Z4C du är ute efter, vänta något år, tror den kommer sjunka rätt kraftigt inom den närmaste tiden - precis som de flesta nyare bilar gör de första åren...

Men som ngn sade tidigare, z4 med hardtop är riktigt snygg - kolla bara in "Z4_Marias" bil vilken är ruskigt läcker!

Lycka till!

Ar
52
Arscher
Z3 coupe 99
2.8 ESS Kompressor
Vänta 10 dagar till så ska du få se den finaste z3 coupe till salu.
Inget illa mot andra coupe ägaren, det finns jätte många fina där ute..

Archer
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Hej,

Inget illa on Z4, men Z3C är så enormt mycket tuffare...

Primär så är det en 2.8-3,0:a jag kikar på. Numera när man är lankrabba så måste man ha ngt att pendla i över öresundsbron...

/Pontus

Håller med dig, Pontus - klart att z3c är mkt råare! =)

2,8:an duger gott - annars så är 3,0:an nedan i ruskigt bra skick och så mkt snyggare i verkligheten!

Länk

Eller om du vill fynda;

Länk

Mkt billigare blir det bara inte!
ZZ
102
ZZZ444
Z4 coupé - 3,0si - 07
Visst ser den fin ut, men med den prislappen så lär den nog inte byta ägare än på ett tag.

Men det är klart - är det en fin Z3c som står högst upp på önskelistan och leksakskontot behöver vädras - så varför inte!!

Länk
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Ær det ngn av er som anvænder Z som vardags bil?
Hur funkar det i så fall?

/Pontus

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Z4 coupe är ju den coolaste av dom alla, inget snack. Men så är det andra pengar vi pratar om.
Jag hade inte tackat nej till en Z3M-coupe heller iof... :)

Hajen; Jajemän - varje dag!

"Hur funkar det i så fall?" -Vad är det du menar?
Ra
17
Railo
2002ti -70
2002 Luxus '75
hajen:

Köpte den maj och kör varje dag.
Tänkte ha den som året runt bil men efter att ha ägt den ett tag och sett konstruktionen så tvivlar jag starkt på rostskyddet och ställer av den senast 1a november.

Jag har ca 25 km till jobb och har snittat 0.92 sen köpet vilket är bra med tanke på prestanda och jag kör 18" med 255or bak. Även de gånger jag kört hårt med den så har jag aldrig lyckats komma högre än 0.97.
Dock så är tanken löjligt liten, 51 L så tanklampan brukar börja lysa efter ~43 mil.

Försäkringen är låg (allt beror ju på var man bor).

Kan väl nämna att det är en 2.8a från 00.
Jo, det är klart - jag kommer såklart inte att nyttja zätan vintertid vilket är den största nackdelen enligt mitt tycke... Dock har jag en fömåga att fort tröttna på mina bilar varför det känns optimalt att köra runt i en annan bmw över vintern...

Sedan så är z3c faktiskt en väldigt praktisk bil, i var fall i förhållande till övriga "sportbilar" - du får in löjligt mkt i kofferten om det nu var det du tänkte på..?
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Hej,

Vet inte riktigt vad jag tænkte på, men tack før svaren.
Jag har nog helt klart bestæmt mig før att det får bli en Z3c, man måste ju ha lite skoj ibland...

Återkommer med inkøps rapport, kommer dock ta ett litet tag, sitter med två båtar på reparations varv i Frederica.
Mucho trabjo...

/Pontus

Frederica i Delaware!?

Har du tillräckligt stort fartyg kanske möjligheten finns att smuggla med en coupé ombord... =)

Skämt å sido; meddela gärna när inköp är på gång - lycka till!

//A
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Nej, Skall vara Fredericia i DK.

/Pontus

Haha, ok!
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Riktigt bra vecka detta.

Onsdag, köpte en väldigt fin Z3C-99. Svart, alla här har sett den på Powerbörsen, skulle jag tro, (19"BBS.)
Torsdag tidig morgon, min kära fru sjösatte en liten dotter.
Torsdag eftermiddag, fick mina Italienska högtalare levererade.

/Pontus

t0
5
t0tt
Z3 2,8 Coupé
Grattis! Den såg riktigt fin ut vill jag minnas, passade klockrent med dom fälgarna. Så får man väl gratulera till dottern också! blir det barnstol i bakluckan? ;)
Gratulerar, till en fin bil! Nyligen inspektion II och fina fälgar... =) Finns lite gamla trådor om danish gamla bil men det kanske du redan iakktagit..?

I var fall, grattis men jag undrar vad tandläkaren skall åka nu..? =)
grattis till en grymmt snygg bil och grattis till dotern :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.