|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter att ha varit ganska inaktiv på forumet och kanske framförallt på beg.marknaden så skulle jag vilja höra några åsikter om det här objektet. Länk Verkar det vettigt, kan man räkna med att pruta ordentligt? Andra tips på liknande objekt tages också tacksamt emot. Bara svensksålda är av intresse. Behöver en "andrabil" till mig själv då sambon behöver kombin bättre än jag. Tack på förhand. | |
|
Och nej, jag föll inte för fälgarna.... :) Tvärtom lär dom åka ut på blocket lika fort som bilen försvann därifrån om jag skulle köpa bilen... |
|
|
Länk Köp min istället! Marknaden verkar vara stendöd så jag måste ta vara på alla tillfällen till att hitta en köpare... Är du riktigt snäll och inte prutar FÖR mycket så kan jag skicka med 4 stycken 17 tumsfälgar med slitna sommardäck som liknar dom som 325an har på pricken:P Jag håller med, dom är gräsliga och jag har gömt dom längst inne i förrådet |
|
| Marknaden är stendöd och det beror på att utbudet är betydligt större än efterfrågan just nu. Detta innebär att priserna sjunker så var definitivt inte rädd för att pruta. Klassisk nationalekonomisk teori för övrigt. | |
| Sportstolarna är mer eller mindre ett måste om man vill sitta bekvämt i en 3serie. | |
|
Och bara för det råkade jag utan förvarning springa på en annan intressant affär idag! En 525iA-05 med 10.000 mil som var på väg in för inbyte. En tjejkompis farsa som är på väg att byta in. Jag får den för 135.000:-. Låter inte det för bra för att tacka nej till? Svart, automat och sportstolar, det är allt jag vet just nu. Ska kolla på den på onsdag och bestämma mig. Är det inga konstigheter så hugger jag nog på den. Bilen jag länkade till, sportstolar har jag inte tagit reda på om det är i den. Håller med om att det är ett stort plus. Har haft en E46 utan och 2 stycken med och visst är det mycket trevligare. |
|
| Deimos, din kärra såg riktigt trevlig ut! Den är ju bra mycket roligare än en 525:a men ja... Det är svårt att tacka nej till den affären tror jag. Vi får se, på onsdag bestämmer jag mig om det blir den. | |
| Låter som ett helt osannolikt bra pris. SLÅ TILL! | |
|
Hehe, är 525an skruvad, krockad och vind så vet du var jag finns Anders=) Lite marknadsföring och skryt: Är väl upp till var och en att bedömma men enligt den enda spekulanten jag har på bilen som för övrigt har kollat på 7-8 st 330ci vid det här laget så är min coupe bland de finaste e46orna på marknaden till det priset. Tyvärr är han en sån där jobbig kund som ska kolla på ALLA ci i närheten i hopp om att den perfekta bilen finns någonstans... Säljer gärna bilen före jul.. |
|
|
Om inte du köper 525an till det priset så gör jag det! Den aktuella 325 Ci känns väl annars prisvärd (den tillhör de billigare på blocket så storprutning blir nog svårt. Men det beror ju på hur desperat säljaren är). Tyvärr var fälgarna jättefula, och annonsen var inte direkt "säljande". Alternativ om man vill ha en 325 saknas inte dock: Länk Tyckte denna var elegant Länk Krockad skylt men billigt pris Länk Regnumret "unk" kanske inte är det roligaste men bilen i sig såg bra ut ;-) //Lövet |
|
|
Andreas, Det var precis vad min svärfar sa, "köper inte du den så gör jag det..." :) Ska bli kul att se den imorgon. Har en känsla av att ägaren är ganska pedant så jag tror den bör vara i skapligt skick. Kan återkomma med en rapport imorgon kväll. |
|
| Spännande men varför så billigt? Är marknaden verkligen SÅÅÅ död!? =) | |
|
Så billigt för att det är en bekant som haft den som leasingbil och detta är vad han kan lösa ut den för. Och jag får köpa den av han om jag vill. |
|
| Klockrent - vad är det som hindrar dig!? =) | |
|
Inget, jag ska kolla på den vid 6-tiden idag och bestämma mig. Jag har redan bestämt mig egentligen så det enda som kan hindra mig är en rishög utan dess like. Men det är jag rätt säker på att det inte är för jag vet att han har varit väldigt pedant med sina tidigare bmw. |
|
|
Märkligt att "tjejkompisnens farsa" skänker bort en typ 20-40.000 till dig..Visst, han kanske är ekonomiskt obunden, men ändå... Vore hur enkelt som helst att köra bilen genom en snabbtvätt, ta några foton och lägga in den på blocket, annaonsera ut den för 165.000:- Såld inom ett dygn skulle jag tro! Hitytade någon jämförbar på firma- och den låg en bra bit över 200k! Kollade också lite på bilpriser och det verkar vara en otroligt bra affär Du får göra!! Du kan säker köra till nästa vår och ändå tjäna en skaplig slant på affären! Grattis om affären går i lås! |
|
|
Hej Deimos =) Jag är den jobbiga kunden som har jättesvårt att bestämma mig ?????????? Jag har tittat på 3 st ci , Första i västerås för jag passerar där dagligen till å från jobb och jag sa till dig att den inte var intressan alls ,den andra var din som jag berömmde för jag tyckte den var fin , den tredje var i Hedemora som jag trodde skulle vara bra för det var en automat och som du sa var det inte som jag trott ,hellre en manuell då det känns roligare. Jag sa att jag jobbar hela veckan så jag kunde inte sälja min bil förrän tidigast torsdag + att jag fixar med lånet , men det såg ut att gå ok. Frugan var intresserad av en bil i örebro som jag lyckades avstyra eftersom det var en 325 och hade lite mycket mil, och som du förstår är det inte lätt att bestämma sig då det vimmlar av objekt ute nu och man vill så klart göra en bra affär ( eller hur ? ) . Jag har absolut inte haft tid att kolla efter bilar nu då jag har fullt upp av att jobba 12 timmars dagar denna vecka så hoppas att du förstår mig och att jag inte är denna jobbiga typen . Mvh Mauri Ps som sagt får du svar innan helgen =) ds |
|
| Hej Mauri! Nej oroa dig inte, det skulle egentligen stått en av mina spekulanter istället för enda spekulanten. Och han som åker riket runt som en galning. Han är inte du:P Missförståndet ligger i att han som åker runt som en galning är den enda som sagt att han pengarna klara. Ni andra 2 vågar jag inte riktigt tro ska köpa bilen ännu eftersom ni båda ska sälja bil först. Jag VET hur svårt det är att sälja bil nu... | |
|
Ok ! Hoppas killen köper min bil imorgon så slipper du vara orolig över att du skulle byta ,för jag försöker inte lura dig att min bil är dålig ( såg din inlägg om 525 ) Faktum så känns det lite trist att sälja den för den är verkligen fin och går otroligt bra för den åldern men antalet bilar hemma blir en plåga. Jag var bra skeptisk också då jag skulle köpa den att det var så många ägare men gick på att den var helt perfekt för mig som pendlarbil just då. Att det var en Arab som sålde var ointessant då jag tyckte skicket sa allt . Men klart man blir lite misstänksam när det är en import ,många ägare . Vi hörs =) |
|
|
Stockbroke, Det är egentligen inte så konstigt. Han köpte loss en tidigare bmw för att sälja den själv men hade den i 2 månader och han tyckte det var jobbigt att "hålla på". Den här gången tänkte han lämna in den utan att göra något men frågade av en händelse sin dotter om hon visste någon som ville köpa den. Det enda jag kan se är hans motiv är att han kan hjälpa någon han känner att köpa en bil till ett bra pris, istället för att bmw själva ska få sälja den och tjäna pengar. Hur som helst var jag där igår och tittade och provkörde den och jag köper den av han. Svart 525iA -04:a med 10.000 mil. Sportstolar, ej skinn. Komfortpkt, mugghållare. Några skavanker så som repor och lite stenskott på huven. Går att få fin med lite fix som jag ser det. Han behöver lösa ut den och fixa med papper så om en vecka kan vi göra klart affären. :) |
|
| Gratulerar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.