|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har suttit och kikat en hel del på blocket dom senaste veckor, speciellt på M3 E36 3,0. Och det är verkligen inte många av dom som försvinner. En del av bilarna verkar vara riktigt fina också(dock utan att jag åkt och kollat på dom). Går själv i tankar på att sälja min men verkar ju vara lönlöst just nu? Vad tror ni? | |
|
Det verkar som om det är dött på marknaden över lag inte bara när det gäller m3. Är själv ute efter en civic type-r efter jag har sålt min m3:a och de försvinner inte heller i första taget. Det gäller bara att ha is i magen, och inte byta in bilen eller kränga den till en "Jag köper din bil kontant idag"-Kille Alla vi barn i BMW-Byn |
|
|
Det är ganska dött för det mesta just nu....men "eller kränga den till en "Jag köper din bil kontant idag"-Kille" är väl inget fel? så länge dom betalar det man begär... Min bil Länk |
|
|
Ni har rätt i det ni säger. Verkar bara vara s.k "miljöbilar" som säljer. e34briliant: Tror att Shamzin syftade på sånna som lägger ett riktigt skambud. |
|
|
Precis vad jag syftade på, Blir så otroligt trött på "Du får 60000:- och en flygande matta" mailen. Vafan lägg ett schysst bud som är något sådär seriöst så kan man ju tänka över det iallafall. Alla vi barn i BMW-Byn |
|
| Har länge försökt sälja min m3, knappt nån som ringde ens..fick nu i helgen dock byta den som tur var. | |
|
Kan ju även bero på att folk övervärderar sina bilar så löjligt mycket. nu gäller inte det bara m3 utan nästan alla prestanda bilar. kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Jag skulle inte vilja säga att jag övervärderar min bil, ta en titt på min annons jag anser verkligen inte att den ligger högre än vad den ska i pris. Länk Alla vi barn i BMW-Byn |
|
| Hade inga större bekymmer att bli av med min. Sålde den för ca en månad sen. Tog dock tre veckor ungefär... Även jag fick mängder med dåliga bud! | |
| treje: Varför anser du att folk övervärderar sina bilar? Vad tycker du M3 E36 borde ligga i för prisklass? 50-60k? | |
|
Hur gör man om alla bud man får upplevs som för låga? |
|
|
Gallardo:ja inte tycker jag att en 94-95:a är värd 120k iallafall och det e inte ovanligt att se.Det e en gammal bil och det finns gått om dom. Shamzin:ja din va fin och är nog värd pengarna men är då en som har kass lack och dålig inredning värd 60000k?en omlackad bil blir aldrig lika bra som orginal lack(tycker jag)om du inte lägger nått hiskelit med jobb(läses pengar) på lacken. Det finns en del guld korn kvar där ute och dom är kanske värda runt 90-100k men inte mer enligt mig.specielt inte bilar som gått drygt 20000mil. kärlek går att få för pengar.... |
|
|
simon_en:man får strunta i att sälja eller sänka sitt pris. kärlek går att få för pengar.... |
|
| Treje: Du får nog kika på blocket en gång till för jag hittar 1(!) vanlig M3 3,0 som kostar 120k. Den hara bara gått 6k mil så då förstår man varför. Majoritet ligger strax under hundra till drygt 80k. | |
| Majoriteten av bilarna verkar dessutom förbli osålda. Har dom då verkligen rätt pris? | |
| Verkar vara likadant för alla bilar som drar lite mera sås? | |
|
Angående värdet gällande 60 000:- m3:an så är det inget jag hade betalat för precis som du säger så blir en omlackering aldrig lika bra, dock är man lackerare själv och har det som yrke kan man ju utföra arbetet utan att betala mer än färgen. Och just den m3:an som du t'nker på hade jag nog köpt i endast ett syfte, att bygga banracer. Håller även med dig på att jag heller aldrig skulle betala 120k för en 95:a dock är det ju inviduellt vissa bilar kanske är i ett sådant skick att man anser att det är värt pengarna. Jag anser också att min bil är värd de pengarna som den ligger ute för just nu, synd bara att inte skambuds-mailarna anser det (eller har insett) det ännu. Alla vi barn i BMW-Byn |
|
|
men säg så här då:Är en 850R värd 100k hur fin den en är?(otrimmat) kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Ingen aning. Betalar folk så mycket för dom så är dom väl det :) |
|
|
Finns de som betalar 150-160k för en m3 E30 vilket för mig är mkt mer konstigt än 99k för en m3 96. Angående 850R:en så skulle jag aldrig betala så mkt, dock finns det entusiaster inom alla bilmärken så det finns alltid säkert någon. Alla vi barn i BMW-Byn |
|
|
precis.....en bile väl inte värd mer en nån vill betala för den? kärlek går att få för pengar.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.