AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.119

Letar efter M5 E39 ,nån som har tips?

Sida 2 av 3
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Det verkar var hopplöst att hitta en bil som faller en i smaken...
Antingen så har dom rätt utrustning men då är nåt med drivlinan som känns fel eller så är det fel på färg/inredningen/och typ dokumentationen på bilen.
ELLER så är priset för högt enligt mig i allafall.

Så jag behöver lite mer tips av er.
Annars börjar jag nog att leta efter en MB istället.
Men det är ju en M5:a som jag vill ha.

Mvh:Daniel
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Klart du kan hitta en fin M5:a, läget har aldrig varit bättre!

Vad exakt är det du söker?
Färg, inredning, utrustning osv.

De flesta bilar kommer ut på blocket så det är framför allt där du ska kolla.
Slå även ett kik på AP-börsen då och då.
Kanske sök i Tyskland... t.ex:

Länk
Länk
Länk
Länk

Mvh Ubbe
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Om man har väldigt speciella krav på tex utrustning och färg kan man med fördel leta i Tyskland då utbudet är större.

Men Daniel verkar tycka att bilarna är för dyra också och då hjäper det inte att åka till Tyskland. Fina M5e39 kostar snarare mer i Tyskland.

Kollade bara länkarna snabbt men jag vilja påstå att det finns mer prisvärda bilar i Sverige än samtliga av de 4 i mobile-länkarna ovan.

740Power: Bry dig inte om priset, det KAN ju gå att pruta bilen som faller dig i smaken så pass mycket att den helt plötsligt ligger inom räckhåll...
Lasse Karlsson
Denna M5:a, omtalad i denna tråd Länk skulle mkt väl kunna va krockad!! Varför lackar man om hela bilen pga parkeringsskador??? + byter båda framlyktorna ,hela insatsen, detta inkluderat framvagnsinställning, och icke originalfälg!! För mig luktar det "en hund begraven! lång väg! Men kan ju förstås ha fel!

Nån som känner till något i frågan?

HA DET!!
Lasse Karlsson
Vart knasig länk i min tråd ovan, men bilen jag syftar på är M5:an med 9 ägare sen 010822.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Klart att det är svårt att hitta en fin M5:a.
Den som påstår något annat har haft riktig tur, eller är inte särskilt kräsen.

Jag letade i över ett år innan jag hittade min. Var land och rike runt, tittade nog på över 15-20 bilar. Finns fruktansvärt mycket lik där ute :(
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Nu har jag varit och tittat på en svensksåld 01:a i bra skick.
Väldigt tveksam till milen på den(ska vara 12") med full servicebok dock utan kvitton,men men.
Jag fattade tycke för den i allafall.
Rätt utrustning/färg för mig samt gick helt perfekt i hela drivlinan samt nybes.
Så nu har jag lagt ett bud på den,inte jättebilligt men helt ok.
En bekants bekant som äger den,finns inte på nån annons.
Får svar i morgon...bara att hålla tummarna
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Att hitta en fin OCH billig är inte jättelätt och visst har alla olika uppfattning om vad en fin bil är.

När jag letade M5 så sållade jag uppskattningsvis bort 90% redan i annonsen (modifierade, långmilare, tidiga årsmodeller, dåligt dokumenterade, tveksamma bilfirmor eller ägare mm mm). När man sedan ringer och ställer relevanta frågor, undersöker historiken och får kompletterande bilder faller kanske ytterliggare minst 3 av 4 bort.

Kvar har man då en handfull bilar att åka och titta på varav några är för dyra.

Åker man och tittar på 15-20 M5e39 så kommer man få se mycket skräp det tror jag säkert (och säkert en å annan fin också om man sållat rätt).
Jag skulle inte kunna hitta över 15 bilar värda att ens ringa på och jag skulle absolut inte ha tid eller lust att åka landet runt och titta på över 15 bilar.

Söker man en riktigt fin bil utöver det vanliga bör man nog gå med i BMW klubben och åka på träffar och prata med folk som är insatta i bilmodellen och rätt som det är dyker rätt bil upp. Förra året fanns det till exempel en mkt fin röd, lågmilad M5-99 till salu. Var tidigare med i ett reportage i Bayerisches Blatt. Inte så billig (strax under 200´) men fin och prisvärd.

Daniel, lycka till hoppas det löser sig med din drömbil så du slipper åka merca ;) Hur är bilen specad? Kolla upp servicearna med verkstäderna, jag tycker det är en självklarhet att man sparar kvittona men alla gör inte detta.

Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Självklart gick jag likadant till väga, sållade bort mycket. Men jag letade bil i nästan ett drygt år innan jag hittade min. Tyvärr missade man några pga. att säljaren begärde för mycket pengar.

Visst, Jag åkte kanske och tittade på lite sämre bilar också i början.
Men det är alltid bra att ha många bilar i ryggen när man väl står vid rätt bil och ska bestämma sig.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Nu har jag hittat och köpt bilen som jag letat efter.
Det blev en 00:a ,svart med svart/grått (utökat)skinn samt absolut all utrustning utan dubbla rutor.
14200mil.
Full dokumentation(inkl kvitton)mm.
HELT rostfri samt superskick på hela bilen.
Hörde talas om bilen via en bekant.....ringde upp honom och sen blev det en snabb affär.

Men jag får tacka för alla tips och ideer.
Glöm inte att lägga ut ditt nyförvärv här på AP så folk kan kika på din pärla =)
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Får man fråga vad det landade på?
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Klart att jag ska lägga ut bilder på min pärla......
Är helt slut,åkte iväg i morse för att titta på totalt 5st M5;or.
När jag kikat och provkört 3 st av dessa så ringer en bekant: Nu har du chansen att köpa en riktig pärla för han behöver pengar.
Jag vet ju vilken bil som det gäller,ringer på en gång.
Saab turbon får ladda ordentligt på vägen dit.
Och hela affären är klar på mindre än en timme,har ju cash med mig om jag skulle hitta rätt bil och det gjorde jag ÄNTLIGEN.
Hemresan var riktigt rolig med min nya M5:a.
Jag fick betala 150" för denna drömkärra.
Går absolut inte att jämföra med 99% av bilarna som finns till salu.

Gillar fordon med fart
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Grattis!

Hoppas du blir nöjd :P
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Instämmer!

Kul att du hittade en fin bil. Låter som den är i ett fantastiskt skick då är inte 150´ helt fel.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Nu har jag kört 75 mil med min kärra och varje gång jag parkerar den så går jag bara och funderar om jag inte hade nåt mer ärende med bilen,kan knappt sluta köra....
I allafall så har jag beställt en uppsättning med 19",ska bli kul att se hur det ser ut.
Jag tycker att originalfälgarna är grymt snygga men man kan ju skifta ibland.
Sen undrar jag om nån vet var man kan få hjälp med att bygga ett nytt avgassystem som inte kostar skjortan?
Är lite sugen på att få lite mer vrål i spisen.

Gillar fordon med fart
Grattis Daniel att du hittade en bil till slut!

Denhär ser ju också fin ut om någon annan söker:

Länk

=)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
En som man blir lite nyfiken på Länk
Lite långt bort bara

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.