AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.121

Letar efter M5 E39 ,nån som har tips?

Sida 1 av 3
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Letar efter en fin M5:a utan strul...
Tacksam för tips på bra bilar.
Max pris på 185"
Vad sägs om denna,nån som vet nåt om denna?
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker du ska satsa på en -01 eller nyare.
Svensksåld är givetvis ett plus om den bara inte gått för mycket i saltet men jag känner inte igen det han skriver om försäkringen.

Du kan ev. få köpa min -02:a.
Mkt fint skick, bra historik och definitivt utan strul.

Skicka ett mail till bjornm3e30(snabel-a)hotmail.com om du är intresserad.
Den ser ju helt okej ut på bild... men jag skulle nog kolla på t.ex. dessa innan:

Länk
Länk

samt kanske:

Länk , byt ut lampor samt navin så har du en likadann som i din länk fast med 7000 mil mindre på mätaren...

Lycka till!

Mvh Ubbe
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Björn om att du ska satsa på en 01 eller nyare. De Ubbe länkar till tycker jag är intressantare än den du länkar till. Men hur dom ser ut och känns i verkligheten kan ju vara en annan femma.

Skillnaden i försäkringskostnad mellan import och svensksåld är i de flesta fall ingen alls. Har på mina senaste tre importerade bilar använt BMW Originalförsäkring eller IF och jag har betalat samma som motsvarande svensksålda. Tror t o m min M5 var någon hundralapp billigare än den svensksålda jag fick prisuppgift innan jag köpte min.

___
//Ulf
740 power,

den första annonsen du länkar upp andas okunnighet/vilseledande om importbilar samt att den ger känslan att man ska be om ursäkt för att man är intresserad. Jag är dålig på M5priser, men den känns spontant långt ifrån ett klipp.

Själv skulle jag inte ens ta kontakt med den säljaren pga det denne kommunicerar i annonsen.

Lasse Karlsson
Det första exemplet är ju på tok för dyr! 185 papp för en 00:a med över 17 tusen på mätaren! ALDRIG! Runt 145 är max jag skulle ge för den! inte ett öre mer!!

HA DET!!
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Tack för tips och ideer.
Ska åka och titta på den första som Finnubbe tipsade om.

BjörnB du har mail.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
740 power, jag skickar över några bilder senare ikväll.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Jag har tittat på 2st M5:or nu och ingen av dom var nåt för mig.
Så jag behöver hjälp med tips på bra bilar.
Mina krav är: mkt utr så klart, navi mm.
Samt mkt fina i skicket.
Miltal samt färg är väl kanske inte det viktigaste så länge det känns rätt när jag ser bilen.
Tacksan för alla tips.
my
85
myr81
330dA -01
denna kom ganska nyligen ut på blocket.

ngn som känner till den? en jäkla massa saker bytta iaf. bra eller dåligt? en smaksak antar jag.

Länk

Jag såg denna annons också när den kom ut på Blocket.
Annonsen låter ju (ganska) bra...
MEN:
- jag gillar inte vindrutestreamern.
- Skall inte alla M5 ha breda njurar, varför har inte denna det ?
- "Parkeringsskador" kanske.. eller kanske mer.. dålig förare ?
- Dåliga bakdäck.. och varför köpa Nankang däck till en M5 ?
- Alla slitdelar bytta -> tror nog det finns endel som inte är bytt t.ex. bussningar, stag, stötdämpare, mm.
- Importerades 2001, Garanterade mil -> "ofta" en skruvad bil.
- Först till kvarn, prutat och klart -> Tror inte bilen är såå lättsåld.

Men kanske det är en bra bil... vad vet jag, jag har bara sett annonsen.

Lycka till med affärerna!

Mvh Ubbe
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Känns så där...

Att det är ny koppling, bromsar och nyservad är ju positivt. Att man reparerat skador på bilen tillför ingenting, snarare tvärtom.

Schnitzerkopior istället för originalhjulen tycker jag är ett klart minus, likaså Nankangdäck.

Det är knappast ALLA slitdelar som är bytta. Till slitdelar räknar jag bla även bussningar, stötdämpare, styrleder mm mm.

Vindrutestreamern får var och en dra sina slutsatser om...

Tror det är bättre du kommer upp till Linköping och kollar på min, helt original, ägd av män i medelåldern, nyservad och med nya Michelin Pilot Sport ;)

Ja 9 ägare sedan 2001-08-22 är kanske inte alltid possitivt heller samt att bilen är köpt på kredit kan man ju notera om man är spekulant på den bilen..
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Den bilen verkade först vara bra men efter lite klurande så NJA.....
För mkt som inte är som det ska/bör vara.

Tack för förslag men jag behöver mer tips.

BjörnB din bil verkar väldigt fin/bra.
Ska titta på en till som har lite lägre pris än din men din kan vara intressant ändå.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
"Denna bil går enligt mig inte att jämföra med någon av konkurenterna."

.. ägaren kan väl börja med att återställa bilen med originalfälgarna innan det överhuvudtaget är intressant. Tunga kopior med nankang bidrar inte positivt. Plus att hela annonsen och säljarens självsäkerhet känns skumt på nått sätt.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Nån som vet nåt om denna.
Länk
Svensksåld med 3 ägare,dock ingen navi.
Nåt mer som fattas?
Intressant med endast 3 ägare,borde väl vara ganska ovanligt?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Låter ganska bra tycker jag. Verkar inte ha någon extra utrustning utöver standard? Men å andra sidan har en M5 det mesta man behöver från början.

Undrar varför man bara har en bild på baksätet (som ju alltid ser ut som nytt) när man är mer intresserad av hur förarstolen ser ut. Be att få bilder på detta också om du är intresserad av bilen.

Min bil saknar också navi men jag såg det inte som nåt problem för hur bra är en 7år gammal navigator jämfört med dagens moderna?
fredde 7
Länk
Denna bil verkar vara ett fynd om mil och skick är ok.
Letade jag M5 hade jag åkt och kollat på den direkt.
/Fredrik
Hur många heter verkligen M5 som säljer en M5a? Dessutom, hur många åker med 185KSEK på sig för en provkörning?

Inget namn, inget telefonnummer och maskerat regnummer... Skulle väldigt mycket till för att jag skulle bry mig om den annonsen.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
740 power:

Kommer jag in på min utbildning så är min bil till salu.

Det är en carbonsvart -00a
Totalt en tidigare ägare
Allt utr, plus lite induvidiual utr.
Pedantskött

Precis köpt nya däck inga nangkang :) Toyo Proxes, bytt koppling samt gjort inspektion II.

Hör av dig om det är intressant

MVH
Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.