AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.487

Nya 7-serien

Sida 2 av 2
Med risk för att upprepa mig, har blivit lite förtjust i nya jaggan... den är faktiskt rätt läcker. Lite av vad E65 skulle varit...
Länk
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Men hallå! X-type är väl knappast ett alternativ till 7:an!? Snarare en 3-seriekonkurrent.
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
X-type? 3serien, C-klass
S-type? 5serien, E-klass
XJ? 7serien, S-klass
XK? Bmw?, kanske Sl och Cl eller?

Vad tycker ni om XK8/XKR?

Gustaf
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
När jag på min dator skrev tecknet ungefärlikamed så blev det frågetecken istället. (De som kommer efter Jaguar beteckningarna)

Gustaf
Ollen: Sant, men det ger en hint om hur uppföljaren till XJ-serien (=konk. till 7 serie) kommer att se ut.
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Men X-typen är ingen bra bil, även med den större motorn så lär den vara ganska orkeslös. Lagom kul att köra men vid en direkt jämförelse med en 3-serie så förlorar den stort. Både i tyska och svenska versionen av Autom motor & sport
..kan tillägga att jag såg den nya lexusen på lunchen.
Ful som fan.. trodde det var nya sjuan först, de är lite lika.. audiformen och fronten.
Kolla själva:
Länk

Vad fan är det med bildesigners nuförtiden? Underbett är väl fanimej inget snyggt? Ford Scorpio någon..??

Och på lexus hemsida står det "torka av drägglet från bildskärmen"...jojo... om de med "drägglet" menar själva bilen så torkar jag gärna bort den.. haha
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
gustaf; Har du en ungefärlig prisbild på den nya 7 serien?
Ska bli mycket intressant att se den live, har pratat lite med en som haft förmånen att köra den och han sken som en sol. Tyckte själv att den var ful som stryk först men jag jar börjat att ända uppfattning rätt rejält. Kan tänka mig att bilen i en ljusblå eller ljust grön metallic kan vara snyggt.
Har knappt 1 år kvar på kontraktet på min E39:a och behovet av Touring börjar minska....tanken att släppa E39:an och E38:an samtidigt för en ny 7:a känns mycket rätt.
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Jag tror att priserna kommer att ligga i linje med s-klassen eller över= dyrare än nu. Jag tror att en 745ia kommer att kosta ungefär 150000dm-160000dm, men vill du ha navi, läder och lite annat så. Hur har denna person kunnat få köra den? Är han anställd på BMW? Har han möjligen lite mera info om e65:an?

Gustaf
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Han jobbade på BMW som säljare och det var i något promotion syfte som de fått testa lite. Är tyvärr ingen i direkta bekantskapskretsen så jag har lite svårt att pumpa. Men med tanke på att den släpps på Frankfurtmässan borde det ju snart komma ut tryckt information. Finns ju några rader på BMW-drivercircle tex.

Och det är som du säger, det är lätt att hitta massa trevlig utrustning. Har väl ca 170-185.000 i dagspriset i min E38 men då är den också rätt fullmatad. Har man dock vant sig vid navi,komfortsäten, elmanövrering, EDC och liknande är det svårt att välja bort det.
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Man ska givetvis inte skära ner på utrustningen när man köper ny bil, för då hade man nästan kunnat strunta i att byta.

Angående drivercircle så kommer jag inte in på downloadcenter gör du det? Jag har laddat ner alla program men det fungerar inte för mig ändå. Om det fungerar för dig vad finns där inne?

Gustaf
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
downloadcenter funkar för mig. Har Adobe 4.0 som pdf läsare.
Där hittar du de flesta manualerna till E38:an inklusive de extra för navi mm på tyska samt engelska.
Klicka dock INTE på downloadcenter uppe till höger. Gå in genom att välja The 7 series på menyn till vänster och sedan via valet nere till höger Manuals. Då kommer du in. Väljer jag downloadcenter direkt uppe till höger går jag bara runt mellan sidorna.
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Tack, men vad menar du med att du bara går runt mellan sidorna(står sist)?

Jag har hittat detta pdf galleriet med manualerna aldrig fel.

Gustaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.