AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.485

Nya 7-serien

Sida 1 av 2
Har ni sett bilderna på den nya 7-serien? Om inte kan ni ju alltid gå in här:

Länk

Vad har ni för åsikter om det nya utseendet?

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Fulsnygg, den gamla var snyggare, den ser inte ut som en bmw längre tycker jag.
Nej, jag håller med.
Men enligt min bror, som jobbar på Volvo, ska bilarna så ut så från och med nu. Det märks kanske att fronten är ganska "platt" och hög. Det beror helt enkelt på att de ska vara mer säkra för gående. De ska alltså inte skadas lika mycket om man kör på dem med en sådan front.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker att den ser bättre ut fram än bak. Det är bra att BMW tänker på att det ska bli säkrare för de gående. Annars så tycker jag att den ser ganska bra ut, men man blir väl mera van vid att se den i verkligheten senare, tänker jag. Det är också bra att BMW har gjort starkare motorer till 7-serien och att 745i kom tillbaka.

//Schnitzer
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag är lite kluven. Men man får bättre koll när man ser den live. Som vanligt har väl bmw lyckats mycket bra.

Livet börjar vid 6000 varv
Groteskt fula lampor fram. Den har tappat sin BMW-aggressivitet.
Såg en bil som såg likadan ut häromdan..tror det var en Hyndaui eller Lexus minsting..svårt att se skillnad.
Hela bilens kropp är rundad precis som en Audi (som jag personligen aldrig gillat).
Baken är en Chrysler Stratus.
Ingen höjdarbil beträffande design.. :-(
Desto godare skäl att hålla kvar vid sin vackra gamla E38..
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tycker inte om den nya designen, gillar både E32 och E38:an bättre. En sänkt E32 med feta fälgar är nog den snyggaste 7-serien tycker jag.

//Daniel
Håller med Dannemann där.En sänkt E32 med feta fälgar är den snyggaste 7-serien tycker jag.

Mvh Mathias
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Man kan ju inte annat än instämma i kören om utseendet, från E32 har man gått kräftgång, men man vänjer sig väl...
Elektroniska gadgets däremot är den ju underbart nerlastad med, i-drive är ju bland det ballaste grabbarna i bayern hittat på hittills! Vagnen är ju prylbögens våta dröm!!! Valvetronic, dubbelvanos och variabla insug... Hur långt kan man dra en ottomotor egentligen?

mvh
/B
Hejsan,

själv tycker jag att e38 är överlägsen e32 både gällande design och praktiskthet. Mycket bättre form på bagageutrymmet och mycket läckrare kaross tycker jag, 740 e38 är en trevlig bil iallafall,kändes mycket modernare än den 735 92:a jag åkt med i.

Simon
Brutus, spelar det nån roll hur många tekniska masturberings-prylar bilen är fylld med när den är ful som stryk?
er
256
eraabos
M3 E30-88
Det är samma sak med nya7:an som med compacten, i början tycker jag att båda var ohyggligt fula, nu har men vänjt sig. E38:an var mycket snyggare.
Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
Hans_G, visst spelar det roll!! Kanske skulle jag inte köpa en ärkeful bil bara för att den var välutrustad, men den skulle iallafall bli övervägd... Jag menar, man kan ju gå hyfsat långt för att få det man vill och det är ju mer än en som sålt sin själ till djävulen. Det finns säkert ett antal 745:or förhandstecknade av folk som inte gillar designen fullt ut, men typ "tar" den fula bakdelen t.ex. för att få det senaste i motor & chassiteknik, det häftigaste i lull-lull väg och den mest överlägsna vägvagnen...

mvh
/B
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Jag har tecknat mig för en.

Men jag gillar designen makalöst, och förövrigt allt på hela bilen.

Gustaf
Kräkful utanpå, stel inuti, min sänkta 750 91:a med medelfeta däck är däremot skit läcker. Men man kommer nog att vänja sig.

mattis
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Gustaf: Får gratulera till din beställning! Hoppas du blir nöjd. Jag tycker den nya designen är jä-igt djärv, kraftfull och innovativ (i positiv bemärkelse, alltså), precis som en modern BMW skall vara! Tar måhända ett tag att vänja sig men den ser mycket maffigare ut än e38:an som jag tycker är i det närmaste självutplånande i sin diskreta design, med tunna C-stolpar, etc. I synnerhet med de 10-ekrade fälgarna man sett på pressbilderna (kan det vara 19-20-tummare?) ser den nya väldigt maffig ut. Vill oxå ha!:)
Om man vill ha en lyxbil för strax under miljonen och är besviken på BMW's E65 kan ju alltid nya jaggan vara nåt. Den är faktiskt riktigt läcker!
Länk

Fronten påminner mig lite om en BMW E38..kanske vad den skulle sett ut som om inte den där #¤%&#¤ Chris Bangle hållt i pennan...

Nån annan som håller med mig?
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
ollen: Fäljarna är 19 tummare, och det sitter Pirelli ZERO ROSSO på dem.

Vilken färg kombination tycker ni att jag ska ha?

Jag funderar på beige läder och svart metallic eller kanske blå metallic.

Gustaf
Gustaf,

jag tycker att blå metallic och beige läder är snyggt. Mörkgrön metallic och beige läder är en fin kombination med. Silver och grått blir aldrig omodernt verkar det som.....

Simon
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Jösses. Jag önskar att jag också kunde stå imnför valet och kvalet om jag skulle välja mörkblå eller silvermetallic färg och färgval på skinklädseln till min E65:a. :)
Tyvär så saknas det en del nollor på de rätta ställena på bankkontot...
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Jag vet att det är mkt pengar. Väldigt mycket pengar. Men som sagt så köpte jag min 740 -95 just -95 och jag känner att det nu är rätt tid att byta. Även om min 740 bara gått 9600mil, och är i väldigt bra skick.

Gustaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.