|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Var nyss inne på BMW här i stan och såg att det kom visst en cab av 1serien. Nu har jag sneglat länge på 1serien då jag sökt lite efter en billigare(än 7serierna) bil att ha som bruksbil men de har aldrig fallit mig i smaken - tills nu. Har aldrig testat dem men om nån har testat nya cabben så skriv gärna vad du tyckte. Vad ligger de i kostnader vad det gäller service&försäkring? Ni som kör dessa, hur är de jämfört med andra bilar i småbilsklassen? |
|
Har testat 120 Cab och 125 Cab och gillar dom bättre än 3 serien. Smalare men lika sköna i framsätet ( Är 1,93, funkar dock sämre för sonen som är 2,0) och faktiskt bättre benutrymme i baksätet. Dessutom stort plus för bagaeutrymmet som funkar för en semesterpackning även med cabben nere. 120i är enligt min mening alldeles för klen i motorn men 125i räcker till även om jag saknar lite vrid. Hyfsad tyst med cabben uppe och nercabbad med vindskydd är det helt Ok att ligga i motorvägsfart utan att blåsa bort. Tycker mycket om både cabben och Coupen men för egen del är den 135i som gäller om det ska bli köp. Funderar faktiskt allvarligt på att slå till på 1 serien nästa gång även om 335i fortfarande finns med för det något bättre utrymmet. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
Var ute en runda med 750in ikväll och tog en glass och där står den ju - 135i cab såklart. Snackade lite med ägaren(kille som lånat pappas bil) och den verka ju hur sjysst som helst. 125i cab får det bli - tackar för infon. Måste bara provköra själv - och jo, en BMW med 4an i kan väl ändån inte fungera va? =) |
|
Jag kör 120i (ingen cabbe dock) motorn i 120i räcker gott och väl men den är knappast i samma liga som en 125i/135i :) Sen ska man väl cruisa med en cabriolet, inte rejsa så en 125i borde väl räcka till tycker man ;) |
|
|
Kan säga att 120i motorn är mkt trevlig, men den kräver hårt varvande för att man ska bli belönad. Men 0-100 på 7.8 är inte helt synd och skam. Drog en polares 528ia med den häromdagen. Men en BMW med sexa är som sagt _egentligen_ minimum... ;) Det lär dock inte vara så troligt att en 125i Cab blir en billigare bil än din sjua... |
|
![]() 712 E38 750iL -00
Inte billigare än min sjua? Jag rejsar inte - den äter inte 12 tändstift på servicen och har inte dubbelt av allt i motorn heller. Förhoppningsvis håller de likvärdig kvalité som tidigare, dock har det ju försämrats genom åren märker jag på bara mina bilar. |
| Ah sorry, du tänker så. Trodde du syftade på inköpspriset. | |
![]() 712 E38 750iL -00
Okej, jo - inköpspriset är ju liiite högre än de gamla 7orna. Nästa år kanske det blir liiite billigare dock, kanske bäst att ta från tyskland? |
| kanske improtera från usa?? dolarn är på 6 kroner så det är ju rena reapriserna :D | |
| Länk detta pris verkar helt ok.. visst itne välutrustad men ändå.. värt att fundera på i alla fall :d | |
| Jag äger en 125 cab och kan bara säga poitiva saker om den, motorn går riktigt bra tycker jag och den låter inte mycket på vägen samt nercabbat så blir de lagom med vind, jag ser 125 som den bästa modellen | |
|
Trist att den är så trång i baksätet. Annars så tror jag att den motorn är perfekt i den bilen. |
|
|
Jag byggde en 125 cab på BMWs hemsida idag och den kostade 100SEK mindre än en motsvarande utrustad 135 coupé. Det var ett ganska svårt val. Men som Eddie säger räcker nog 125 om man ska ha en cab medan man om man har fast tak kanske vill ha lite extra pulver istället. Men, till frågan. Jo, jag tror att kombiationen 125 och cab är helt lagom. Tror inte att man saknar 35-motorn. |
|
| Angående service och försäkring så är den ju så ny att det innefattar både gratis service i 3år/8000mil (gäller svensksålda) samt att det bara behövs halvförsäkring då nybilsgarantin täcker upp vagnskadan. Men rätta mig om jag har fel :) | |
|
Med tanke på hur många inlägg du har gjort på forumet så vill i allafall inte jag rätta en sån veteran...;) (även om det kanske var ett lite off topic inlägg)...;) Däremot skulle jag gärna vilja veta hur mycket det skiljer i försäkringskostnad mellan en 135 coupé och en 125 cab. |
|
| Eddie_125i: hur upplever du bilen på vägen?? den väger väl ändå en bra bit mer än coupen | |
| Den väger inte så vansinigt mycket mer faktiskt, Väghållningen i bilen är SJUKT grym, jag har ju m-paketet med potenza däcken o så de gör väll sitt också, men bilens väghållning är inte att leka med, håller ca 100-120 från motorvägs avfarter och så, riktigt rolig att köra kan jag säga :), | |
|
Rättelse, i mitt tidigare inlägg jämförde jag 123d och 135. Det skiljde 100 000 mellan en bra utrustad 123d och en 135. Jag har inte själv provkört 123d, men har på känn att den kan vara ganska kul för att inte tala om billigare än 135an som annars är det roliga alternativet. Annars verkar väl priset vara ganska lika mellan 125 cab och 135 coupé. |
|
| läste nu att caben kommer som 118d och 123d också | |
|
bmw_jerry>>>"Grabben som har koll på nya bilmodeller från BMW " ;)) Mvh Janne. |
|
| bmw_jerry: låter bra - kanske en 118d M-pkt cab som "miljöbil" - vart läste du detta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.