|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
327i Nm Power |
Nej, det är inte säkert. Både du och jag har erfarenhet av M5 3,8 med kolvskador. Rök blått vid hård körning (gaspådrag). Vad jag tror att du har för problem är att bilen har varit körd för lite. Bara du får bilen godkänd av SBP och den får gå med jämna mellanrum så försvinner säkert röken. Nya luftfilter samt någon form av tillsats och regelbuden körning borde göra gott. |
|
Ja, jag ska försöka få i ett par sportluftfilter nu snart. Jag tog ut de filterna som jag har nu och de såg verkligen inte bra ut så de måste bytas. //Schnitzer |
|
|
Hög HC-halt dvs höga kolväten kan ofta bero på slitna ventiltätningar/styrningar och/eller misshandlade katalysatorer. De flesta av våra v12:or har ju gått en del och om den då råkar dra lite olja åldras kattarna ganska snabbt av oljeförgiftning. Det kan hjälpa tillfälligt med K-sprit eller "miljöbensin", men på längre sikt är det nog nya kattar och kanske även ventiltätningar som gäller. Fick igenom min 750 idag efter en ombes pga hög HC. Bytte kattar.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.