AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
29.913

Är inte de nya Mercedes karossen snäppet vassare än BMW's nya modeller?

Sida 2 av 3
Husvagn/släpvagn passar lika bra bakom en mercedes som en bmw dvs inte alls. Om han växt upp med husvagn torde det mest normala vara att undvika det...?

Ja ja, han lär få göra som han vill och jag får forsätta racka ner på kombibilar oavsett om det är en stjärna eller propeller i emblemen. Förnuftiga bilar är bara för mycket! Dragkroken är den sämsta uppfinningen.

=) Krama varandra i trafiken

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Få premiumbilar är väl fulare än E-klass sedan av den nuvarande generationen!
I min bok är både 3- och 5-serien – senaste modellerna – snyggare i kom... touringutförande än som sedaner. 1-serien coupé ser bedrövlig ut.
CLS är utan tvekan den snyggaste fyradörrarsbilen som tillverkas just nu.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det är bara att gratulera MB till senaste C-klassdesignen. Deras grepp att göra c-klassen till en "kompakt S-klass" är lyckat den här gången också.
Annars tycker jag att MB av i dag är en förvirrad flora av mer eller mindre nödvändiga modeller som snart upptar hela alfabetet.

C-klass är som sagt snygg och rejäl. Nya S-klass är mäktig men inte vacker. E-klass känns just nu bara gammal. A och B är bara trista. R-klass, ja varför? Man hittade tre personer i USA som ville köpa exakt en sådan bil och därför måste man göra den. G är säkert ingen dålig bil men saknar all den karisma som den förra uråldriga Geländewagen hade. CLK får mig att somna. SL har karisma men den nya fronten är inte lyckad. CL? Nej tack, jag har inte fyllt 65 än. Finns det fler? Säkert.

Den enda MB som väcker habegär i mig är CLS. Detta är Jaguar XJ i modern tappning. I rödmetallic med Carlssonfälgar och svart läder är den så snygg att jag vill börja gråta. En CLS 500 räcker, AMG är lite vulgärt.

Lycka är 363 hkr, sportläge och kickdown!
ic
124
icke
318is -90
Det är ju sedan gammalt att nya fem och tre-serien är gubbilar. Stora jävla ladugårdar med gigantiska hjul.. dagens m3 väger ju mer än gamla m5:or.

Snart kommer dom väl med "1.8T" på bakluckan för extra famliy-style..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lånade en C63 AMG här om veckan och kan verkligen hålla med om att Merca försöker tvätta bort gubbstämpeln... Maken till överstyrd bil var längesen jag körde. "Tail happy" var ordet(en). Snygg är den också. Och otroligt praktiskt i estateutförande. Nej, en C63:a hade jag inte tackat nej till. Och ljudet sen...

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
acey;

visst var ljudet sjukt? Och ful är den inte heller: Länk :)

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lövet, "Kom igen nu. Skulle du dumpa en bil pga dragkroken? Alla är vi dock olika, själv har jag använt min avtagbara dragkrok exakt 1 gång på 6 månader..."

Dragkrok kan vara ett av de mest viktiga tillbehöver om man behöver den, använder man den inte är den förstås helt onödig.

Hur ska man annars frakta sin banpreppade 997 GT3 till ringen?
Hur ska man få med vattenskootern/vattenskidbåten till kusten?
Snöskotern till fjällen?
Crosshojen till banan?
Fyrhjulingen till älgjakten?

Tror många vill ha drag på sin Merca/BMW kombi.

Jag har det på M5:an, perfekt att hänga på mitt lilla EU-släp med Endurohojen efter. Kan säga att man inte märker så mycket av släpet...

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Sani: Den mercan brukar rulla här hemma :), är väl någon som jobbar på Hedins som tar den ibland, sanslöst snygg är den i alla fall. Har dock inte vågat utmana honom eftersom BMWna kommer framstå som mopeder :(

Själv står jag på dragkrokssidan, vad är en "livsstilsbil" som bmw utan möjligeneterna som BjörnB räknar upp?

Själv drar man ner båten till havet, drar hem ved på hösten och fraktar ibland en och annan cykel på sin krokförsedda Bmw. Och när man inte vill bli misstagen för husvagnsterrorist tar man bara av den och lägger den i bagaget...

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Ja, det verkar som om MB är seriösa med sin sportiga satsning. Titta på nya CLC bara. Inte så tokig tycker jag:

Länk
Co
159
Cornholio
E34 540 iA -94
Ja den såg riktigt bra ut, synd bara att dom ska ha så obegripliga namn på sina bilar, känns som om dom använder en enarmad bandit med en massa olika bokstäver på snurrorna när dom ska namnge saker och ting. Undrar vad som händer med den lycklige som drar fram 3 lika dana hehe.
BMW och Mercedes är båda oerhört bra och trevliga bilar, jag har haft 3 st M3:or genom åren och även några Mercor, just nu rattar jag en SLK 55 AMG/Kleemann (trimmad med Eatonkompressor, racekammar, 70 mm grenrör, 3" Feritta med racekattar, Ecu, omprogrammerad 7-växlad låda och LSD-diff (+550 hk/770 Nm).
Jag har provat och ägt många olika bilar, men SLK:n är nog f-n det trevligaste jag ägt.
Mercas 63:a e oxo riktigt najs.
Jag är givetvis med i Mercaklubben och en undersökning på medelåldern gjordes, resultatet blev 30 år i snitt - är själv gubbe med 49 år, men det quittar, jag kör en av de vassaste Mercorna, 0-100 på 3,7s :)
Kan tänka mig att det kan bli fler Beemers genom åren, eller Z06, eller en F 430, man blir aldrig för gammal för att gasa :D
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Purple:

Du har inte en bild på din SLK?

Såg ett j*vlig fint exemplar idag i Tyresö. Tummen upp för alla SLK:are :-)
Jo, den finns på Garaget:
Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Purple,

din SLK är blande det finaste jag någonsin sett (alla kategorier hehe), har dräglat över den förr på Garaget...grattis till en fantastisk bil!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Purple,

riktigt fin och smakbull bil. Jag gillar SLK:n i AMG 55-kostym, men ett under av körglädje är den inte riktigt. Snarare en glidare med ett fantastiskt ljud och som med taket uppe funkar bra som en GT-bil och bra milslukare. Betydligt trevligare än både Z4 Roadster och coupé. Tyvärr så förstör automatlådan mycket av det roliga. Dålig kontroll, automatiskt uppväxling när man börjar närma sig det röda och växlingarna i sig är inte de rappaste.

Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Purple:

Mycket snygg, mycket snygg! Bicolourinredningen är helt rätt.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Purple,

måste instämma i hyllningskören till din Mercedes. Mycket trevlig bil.

Så man blir aldrig för gammal för att gasa? Jag hade hoppats att det här intresset för onödigt snabba bilar skulle lägga sig med tiden och att man med ökande mognad skulle föredra Toyota Yaris.

Men jag är rädd att du har rätt. Ritar man en linje över effektsiffrorna på mina bilar blir det en exponentiellt ökande kurva. Från min gamla trevliga men halvtrötta 318i till dagens XJR. Och det lär inte sluta där.

Lycka är 363 hkr, sportläge och kickdown!
Tack för de positiva omdömena om min Merca.

Acey:
Det stämmer bra ang växellådan, SMGII är svårslagen, det är av den anledningen jag programmerat om växellådan, nu växlar den snabbare och vi flyttade varvstoppet upp 300 rpm, växlingarna sker precis 100 rpm innan varvstoppet slår igen, det blev en viss skillnad. Jag har laborerat med att lägga lådan i manuellt läge och koppla ur antispinn, samt låta den ligga i sportläget och växla ner med paddlarna i ratten till 1:ans växel och sen hålla pedalen i botten hela tiden och låta bilen sen växla som ovan 100 rpm före varvstoppet - funkar hyfsat bra!
Körglädjen är enorm enl mitt tycke, i varje fall med den extra kraften på drygt 200 hk jag fick iom kompressormonteringen, orginal kändes den lite lam trots 0-100 på 4,9s
Jag kommer troligtvis att lägga i en större kyleffekt för motorn, i dagsläget så blir de flesta Kleemannbilar mycket slöare när dem blir varma.
Nya c-klass är i topp.

Ang. husvagn. Såg ett äldre pensionärspar med husvagn och saab cab. Såg klockrent ut. Så husvagn ska dras av cabriolet, du kör ju ändå inte så fort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.