|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Jag ser mer och mer yngre folk som rattar de nyare Mercedes än BMW's nyare modeller. Vad har hänt? Mercedes verkar ha lyckats med att tat bort gubbstämpeln från sina regulera modeller de senaste 2, 3 åren. Vad tycker ni? Jag är en av de som tycker att Mercedes senaste kaross är snyggare än BMW's 1, 3 eller 5 serie. | |
|
Tja jag är av en annan åsikt, tycker bara att mercedes sedan modeller c,e och s-klasse är snygga och mercedes större coupe karosser (clk, cl etc) är något otroligt vackra är snygga. Kombi ser baktung ut och alla små a klass och c klass coupe ser för j*vliga ut rent ut sagt. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Enda Mercan jag kan tänka mig är SLK. |
|
|
vsurapol// Så du skulle tacka nej till en SL 500, S 500 eller inte minst en CLS? |
|
|
Nya C-klass är snygg, men knappast bättre än den 3 år gamla E90, och försäljningsmässigt har den inte slagit speciellt bra i Sverige iaf, vad jag har förstått. E-klassen känns verkligen uråldrig jämfört med E60, men nu kommer väl snart en ny, dröjer ju iofs inte så länge till innan E60n byts ut heller. Senaste S-klassen är läcker, däremot är CL-varianten eländig att se på hur alla vinklar, obegripligt med tanke att dess föregångare var otroligt snygg. CLS är däremot riktigt snygg, den enda MB jag tycker är läckrare än en BMW just nu BMW CS #5139 |
|
|
Nu ska vi inte vara för BMW-skadad ;), men finns det någon BMW som överhuvdtaget kan konkurrera med någar av Mercas absolut exklusivaste modeller? Exempelvis en sådan? Länk Länk När såg man sist en 3 år gammal BMW för 1,3 miljoner? Det kommer aldrig hända. Jag tror inte BMW kan hota Mercedes på den fronten åtminstone! |
|
|
Grodan: Tacka nej skulle jag självklart inte göra om jag fick dem gratis. Men jag ser bara bättre alternativ hos BMW på de modeller som du räknade upp (utom CLS). För CLS blir svårare eftersom det inte finns motsvarighet, men för de pengarna kan jag köpa en M3 eller 6-serie coupe. Nu kommer ju VW med sin Passat CC som en härmapa till CLS. Väntar bara på att BMW skall göra sitt drag. SLK gillar jag för att den är lagom stor (gillar inte för stora bilar), mycket fin i formerna och säkert rolig att köra, speciellt AMG-versionen. Men visst MB bygger mycket fina bilar, men när det gäller körglädje så tror jag nog att BMW ligger före. PS. Intressant att du nämner SL 500, S 500 och inte SL 600, S600. En förkärlek till V8 kanske? |
|
|
Grodan: Bilarna du länkar till får det verkligen vattnas i munnen. En BMW som kan konkurrera med dem är ju denna; Länk Här är valet beroende på var man har sitt hjärta; Stuttgart eller München samt om man vill impa på grannarna eller vara snabbast på Nürburgring ;-) |
|
|
Då alla halvsuspekta människor som brukade ratta Mercedes gått över till allt från Rieger-stylade BMW E36 till nyare BMW 745 som servas hemma på parkeringplatsen har Mercedes faktiskt återfått lite av sin forna glans medan detta dragit ner statusen hos BMW markant. Kolla t ex. E46 cab, en underbart snygg, praktisk och rolig bil som jag ALDRIG skulle köpa enbart för att 95% av alla exemplar ägs av bodybuilders, tatuerare och pizzabagare som glider runt med stereon på högsta volym och tror att hela världen vill lyssna på deras senaste skiva av Busta Rhymes. Gillar faktiskt Mercas nyare modeller, även fast de likt BMW är fjärran från 80-talets underbara kvalitetskänsla :) |
|
|
Jo framförallt den nya cls:en är riktigt grym. Tyvärr så ser dom nya bmw alltmer plastiga ut och i mina ögon helt sjuka ifrån sidan sett (speciellt gråa/silver bilar) då dom helt saknar dörrlister vilket jag har vant mig att se på 99% av bilarna i 10 tals år men det kanske är en ny trend på gång??? Vilket i sig inte är så intelligent på stora parkeringar/marknader då man lätt får märken i dörrarna av andra bilägare.Men men Dessutom har ju Mercedes (brabus/amg) ena riktiga monstermotorer som fullständigt spöar skiten ur varje bmw. Men det är ju så med utvecklingen, man måste hitta botten innan man kan klättra upp igen och bmw har ju legat högt länge så det är bara nyttigt att få torsk av andra bilmärken. Se bara på F1 till exempel, där går de ju riktigt bra numera trots att de är "nybörjare" i sitt nya stall. Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Jag tycker så här, i dag så finns 3-serien (alla karosser) och 1-serien (coupe) som är snygga, alla andra nya BMW tycker jag ser både konstiga och fula ut. Därmed inte sagt att jag inte skulle kunna tänka mig att köpa en av dagens 5-6-7-serie någon gång i framtiden, jag är säker på att det är bra bilar även fast dom är fula. Merca har en bil (nån coupe) som jag tycker är ful, resten tycker jag är snygga och CLS ser ju bara helt fantastisk ut. Därmed inte sagt att jag absolut skulle vilja ha en. |
|
|
Ja, ha ha ha dom fula behöver oxå kärlek. Personligen tycker jag att nuvarande 5 & 6 modellerna är snyggast, imorgon är nya sjuan! Kombibilar kan aldrig bli särskilt roliga, Aston Martin gjorde ett tappert försök. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
"Kombibilar kan aldrig bli särskilt roliga, Aston Martin gjorde ett tappert försök." Min MINI Cooper Clubman håller inte med dig. Dieselkombi ftw! :) Wilhelm Svenselius |
|
|
kaptenlöjtnant; efter en tur i nya C63T AMG (457 hk) är jag INTE benägen att hålla med dig :) |
|
|
Kikade på nya CLS 500 när jag var in och köpte säkerhetsbultar till fälgarna. Grymt snygg bil. När e61:an skall bort och man inte behöver kombi kanske man får fara och kolla igen... E-klassen tycker jag ser helt ok ut och skulle nog säga att det är dött lopp för mig mellan e60/61 och MB e-klass. E-klassen är för mig mer konservativt utformad medan e60 kanske står som motpol med mer vågade former. CLS:en...mumma....vill ha...hoppas barnen växer upp fort... |
|
|
Har hört att CLS inte kan fås med dragkrok. Det skulle väl vara en invändning mot att köpa CLS. |
|
|
Kom igen nu. Skulle du dumpa en bil pga dragkroken? Alla är vi dock olika, själv har jag använt min avtagbara dragkrok exakt 1 gång på 6 månader... //Lövet |
|
|
Nej, inte jag men en kollega på jobbet strök ut CLS från sin lista just för att dragkrok går ej att fås. Han har husvagn. |
|
|
Husvagn?! Tror nog inte jag tar hans synpunkter på allvar. Åker man husvagn är man inte kvalificerad att uttala sig i bilentusiastfrågor. //Lövet |
|
|
Visst C63T AMG är säkert en kul lakritskrita men hur våldsam motor man än knölar ner i den så kan man aldrig komma ifrån att det är en hundbuss. Jag gillar inte hundbussar. Att det inte finns möjlighet till dragkrok ser jag som ett argument FÖR att köpa en bil, då slipper man garanterat höra klassikern "Din bil har ju dragkrok, vad bra då kan jag låna den (och dig) när jag ska flytta". Dessutom slipper man bli misstänkt av sin omgivning för att vara en sån där husvagnsterrorist :P |
|
|
Hans åsikt får han stå för. Vissa växte upp med husvagnssemester och kan inte tänka sig att leva utan den... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.