|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej. Ny här på forumet. Har gjort mig av med min gamla Volvo. Vill ha en 523:a men är novis gällande priser osv. Finns det någon som kan hjälpa mig med ett uttlåtande angående denna bil?? Länk | |
|
Spontant: för dyrt för en 10 år gammal sedan som gått närmare 16000 utan läder och med "standard utrustning" utan nåt spektakulärt i utrustningslistan Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Okidoki...söker först och frågar ev. senare då , om det är ok? Mvh Lasse |
|
|
Skall du lägga runt 70k på en E39 så rikta in dig på en faceliftad 525 01- som nu är extremt prisvärda tex: Länk eller Länk eller Länk Den upplänkade 523an ser fin ut, men är känns som tidigare sagt minst 10-15.000 för dyr BMW CS #5139 |
|
|
Oki J.L tack för svaret...som sagt , jag är helt rudis när det gäller värderingar på bilar, ska kolla in en dem 525 du länkade till ... Mvh L |
|
Njuren |
Ett tips: Köp bil med sportstolar. "the things you own end up owning you" |
| Varför?? sportstolar...?? .. | |
|
Lårstöd samt mycket bättre sidostöd i sportstolarna. Provsitt själv men många ogillar originalstolarna. Det finns komfortstolar också men dom är ovanligare. |
|
tornet |
Rabbalder: bry dig inte om Gasar-Magnus replik, det är hans signatur - fråga på du bara. Jag kan hålla med Njuren om att sportstolar är både skönare att sitta i och snyggare att titta på. Dessutom känns det lite mer exklusivt inuti! Men jag måste säga att den bilen du länkade till såg fin ut och det är svårt att hitta en väl omhändertagen bil i den prisklassen? Jag hade nog siktat på en -00:a med M-paketet. Kolla denna med M-paket; Länk ...tycker jag ser bra mycket bättre ut i alla fall! :) Lycka till! |
|
Originalstolarna är BRA(eller jag tycker dessa är bra+att även f.d. ägaren tyckte dessa är/var bra och sköna),det är bara det att sportstolarna ser bättre ut och "kramas" på ett lite sportigt sätt och "håller i" när man kör "sportigt" :) och det höjer antagligen andrahandsvärdet något...helst skinnsport. Mvh Janne. |
|
|
Jag tror det beror mycket på vilken kroppstyp man har om man tycker om standardstolarna eller inte. Jag som är ganska lång (189) saknar svankstöd men min mekaniker som för övrigt har nästan samma bil som jag med samma stolar förstår inte alls vad det är jag klagar över. Det är helt klart en personlig fråga vilka stolar man ska ha. Det bästa är nog om du har chans o provsitta och skapa dig en egen uppfattning. Farsan som är lite bredare tycker absolut inte alls om sportstolarna. |
|
| Tack " Tornet" ...kollade länken , 20 k för mycket för min budget samt att jag får dåliga vibbar när någon stavar " aluminumfälgar" med I , " aliminiumfälgar" ...hm... | |
| "att jag får dåliga vibbar" Ja passa dig för dessa - provkör länge och noga! | |
|
Jag har själv haft sport- komfort- och standardstolar och upplever inte att sportstolarna är bekvämare än standardstolarna (är 186 lång) lårstödet är begränsat i båda, däremot är komfortstolarna härliga. Sportstolarna är dock pga stödet trevliga i kurvor men det motiverar i mina ögon inte något pristillägg. Ovan gäller stolarna i E39 och E46. I nyare modeller har de som jag upplever det blivit bättre då jag haft tillfället att prova sport- och komfortstolar i E61 och E65 som gav fullgott lårstöd. Med tanke på trådens åsiktsspridning är det frågan om personliga preferenser. Prova dem själv för att se vilken typ som passar dig. Det största problemet med E39 är tyvärr rost. Jag har själv ägt en 525 -02 och det var en trevlig bil så köper du en sådan hamnar du säkert rätt om du följer de anvisningar som finns i AP:s guide. |
|
|
Hej igen . den första länkade 523:an är , efter besök, avfärdad från intresselistan. Har kollat in tornets länk Länk , fler synpunkter på priset på den , vill inte betala överpris...tack på förhand Mvh Rabbalder |
|
|
Rabbalder.... har en likadan dvs 00 med M-pkt , otroligt nöjd med komfort,väghållning, bensin förbrukning (om man kör lugnt !) mm. Provkör bilen och förhandla om priset, det går alltid att pruta. |
|
| Den var såld den rackaren :) ...fortsätter att leta , och om någon har ett bra tips om ett bra objekt så tar jag gärna emot länkar osv. Är utan bil nu... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Varför inte en 528 ?. Den här står till ingen nytta dvs ivägen pga tjänstebil Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| ...importerad ?? | |
|
....börjar bli lite tjatig men hoppas ni har överseende, :)Länk ...synpunkter tack Mvh Rabbalder |
|
|
Jaha... Den bilen var iaf alldeles för "pimpad" för min smak...Men jag är ju en "gammgubbe" också ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.