|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| mboki: Det kan mycket väl vara LMM men det låter lite som att lambdan spökar också. Det tar jag på att den går bra när den är kall men sedan börjar gå sämre men det är märkligt att den börjar gå bra igen efter 20min. Om du känner nån med en likadan bil och den går problemfritt kan det vara ide att prova med LMM från den först innan du köper en. Dom kostar ju trots allt några kronor. | |
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Kallstartsventilen då? Motståndet sitter väl i toppen om jag minns rätt och bör ligga på 2500 ohm vid varm motor, och ca 100 ohm vid kall motor. Eller tvärtom. Minns inte riktigt. Är det fel på den släpps ju för mycket bränsle in även när den är varm och då går den väl inte riktigt. __________________________ M62B44 = Bäst |
|
lusselelle: Det kan förklara att den går bra efter ca20min. Om motsåndet kanske är trasigt och inte reagerar som det ska. Men varför blir det ingen skillnad på motorgången när LMM kopplas ur? |
|
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Det tänkte jag inte på. Det är en bra fråga. Kan ju vara så att det "felsäkra" läget gör att bilen går ungefär lika dant som med lmm inkopplad. Det är ju en chans på 1 av 10 000 men. hehe. __________________________ M62B44 = Bäst |
|
Tackar för ert engagemang. Gör ett sista försök att fixa själv sen lämnar in den. Vad är det för något som låter under insugningsröret efter att bilen stängts av? Låter som en pump som verkar sliten, det finns ju en för kylvatten vid torpedväggen vid bromsservot men det är inte den som låter (skrapar och höjer och sänker varvtal) Sitter det en bränslepump vid motorn med? Kallsdtartsventil, vart exakt hittar man den? Kan vara intressant att mäta upp. Läste något om vevaxelgivare och kamaxelgivare... symtom: går ryckigt och varvräknarnålen hoppar. På min hoppar nålen lite vid ryckningarna. När man ligger i 90km/h och bilen börjar rycka så hoppar nålen. Varvtalet går ju inte ned 300rpm på en tiondelssek för att omedelbart komma tillbaka igen. Försökte få ur felkoder ur instrumentet igår men det gick inge bra.. på med tändningen och trampa 5ggr på gasen så ska de visas på displayen eller? Har gjort det förut med glömt av hur. Skulle man inte trycka in trippmätarn med? Jag får leta vidare på forumet. |
|
|
Hej! Lämnade in min bil först på BMW i Jkp för felsökning. Fick inga bra svar mer än att detta blir dyrt! Lämnade därefter in ben på skroten (!) i Stenkullen till en jugge vid namnet Kis. Han var grym! Hade järnkolla på det mesta! Han gjorde diverse felsökningar, både men specialinstrument och på gammal beprövade metoder. Fan att en sladd till lamdasondrelät inte inte funkade samt att det var lite tjuvluft. Dessautom hade lamdasonden gått (i vanlig ordning maa strulet m relät). Fixa bilen och nu funkar den utmärkt. Billig var han också. : ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.