AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.072

Inbjudan till Z3 träff

Sida 4 av 5
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Om jag åker med solluckan uppe och monterar bort mitt 4.4i-emblem bak på min 540 och sätter på ett Z3-emblem, får jag då också vara med? (Kul Asken va?) =)

roadZter
Maria Mårdh
DanneZeta: Jag har precis pratat med Manuel och jag passade på att fråga hur lätta dom är ... och du har rätt, dom är extremt lätta och väger c:a 6,5 kg ... visst är dom läckra =)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Maria Mårdh: Jo, dom är snygga! =) Förvånande att Manuel inte nämnde något om att fälgarna var extremt lätta i försäljningsstadiet... ;) Såg din bil både i filmen och på bilderna i reportaget, fräsch! Du måste uppleva en STOR skillnad mot din tidigare 2.2'a, har jag rätt? Är det något annat som skiljer din nya Z3'a mot din gamla, t ex i utrustningsväg?

roadZter
Maria Mårdh
DanneZeta: Jodå han sa hur lätta dom var men jag kom bara inte ihåg ... kul att du gillade min pärla =) Ja, och jag måste säga att det är stor skillnad på 2,2 och denna. Bl.a så är det en bra mycket starkare motor men utrustningsmässigt så var det ungefär lika men på denna 3,0:an är det mer kromdetaljer som är extra. Har precis beställt kromade gälar från BMW idag. Sen är det lite finare skinn i denna oxå som heter Leatherette Struktur beige som är otroligt läcker. Sen har jag Top-HiFi-system harman/kardon + subwoofeer-slutsteg. Jag var faktiskt inte alls nöjd med 2,2 för fastän den var sprillans ny när jag köpte den, så bara var det en massa småkrångel/fel hela tiden :( bl.a så drog det otroligt mycket olja ...under en ettårsperiod fick jag fylla i olja fyra gr. och det var c:a 6 -7 liter olja ! Ringde och klagade flera gr. hos BMW och frågade är detta verkligen normalt ? Dom sa att det var normalt att nya bilar tar mera olja. Jag kände på mig att det inte alls var normalt att lampan lyste jämt och ständigt ... jag kände mig aldrig lugn när jag skulle någonstans (fick ha en dunk med olja med i reserv). Men dom gav sig aldrig på den punkten, "Det är normalt att en ny bil ska dra så mycket så ta det bara lugnt". Men till slut så kände jag att jag var tvungen att göra något åt den saken, så jag bytte helt enkelt upp mig =) och jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu =)
Och en sak är helt säker ... det blir aldrig fler byten för min del ....
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Maria Mårdh: Man skall aldrig säga aldrig när det gäller bilbyten! ;) Kul i alla fall att du är nöjd med din nya Z3'a! Har du samma problem med oljan i den nya? Om inte kanske du skulle fråga BMW lite spydigt varför det inte är samma "problem" med din 3.0'a...

roadZter
Maria Mårdh
DanneZeta: Har inte haft nåra problem hittils =) Jag har inte orkat bråka med dom ... det är lugnt.
En grej till som jag glömde nämna som var fel med 2,2:an, det var att Motoravgas lampan lyste och varför den gjorde det är ett mysterium ... men nu spelar det ju ingen roll =) Varför bytte du bort din Z3:a ?
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Maria Mårdh: Som svar på varför jag sålde Z3'an: Länk (Motoravgaslampan krånglar för mig med på min 540, även här ett mysterium än så länge...).

roadZter
Maria Mårdh
DanneZeta: Jag hörde med verkstan en gång och då sa dom att det var något fel som förelåg i EML, alltså ett elektroniksystem, i och med detta fel så är motoreffekten reducerad likaså motorvarvtal ... på min 2,2:a fick dom nollställa. Men frågan kvarstår, varför hände detta ? Kanske någon här på forumet kan svara, det hade varit roligt att veta så här i efterhand ...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Maria Mårdh: Tack för info, kanske kan komma till användning. Det lustiga är att dagen efter att min 540 varit på konditionstest hos BMW så tändes lampan. Avgasvärdena som togs vid konditionstestet var helt normala, men BMW skall ta tag i detta inom det närmsta.
Vad gjorde du av dina gamla kryssekerfälgar förresten, ska du ha dom som vinterfälgar kanske?

roadZter
Maria Mårdh
DanneZeta: Mina kryssekerfälgar blev sålda direkt, och det till någon som Manuel kände, och han skulle ha dom på sin BMW. Dom däcken hade bara rullat 250 mil så killen som köpte dom var säkert överlycklig ..
Visa användare
27
stgu2305
BMW Z3 1,9 -96
Tjena alla. Angående träffen i Jönköping, vi kan väl träffas runt åtta tiden.

MBA
(muy bien aptado)
Maria Mårdh
stgu2305: Låter bra ... då ses vi där, kul =)
Danne: Mycket snygg blöjexpress du har skaffat!

Fredrik M - Z3 2.8
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Fredrik M: Thank you! =) Även med automatlåda är den faktiskt snabbare än min gamla Z3'a 2.8 (0-100 km/h på 6,7 sek). Då är det nästan 2 ton kombi vi snackar om... :D

roadZter
Maria Mårdh
Hej på er !

Ang. träffen den 17 Augusti skulle jag/vi vilja ändra tiden , förslagsvis kl: 18.00 ? Så har vi mera tid att prata och utnyttja kvällen till att cruisa ...
Visa användare
27
stgu2305
BMW Z3 1,9 -96
Kl 18:00 låter bra, som sagt lite tid över att glänsa i solen..

MBA
(muy bien aptado)
al
47
allan
M-roadster 99
Estorilblau
Kanon. Hoppas det blir fint väder bara.
DanneZeta, du frågade Maria Mård om skilnader på nya Z3 och dem äldre. En liten detalj för Coupe fantansterna som få märker: handtaget till bakluckan är mycker snyggare på den nya. Kromad och mycke längre med litet "öra" under nyckellåset. Frågade på BMW i Solna om dem hade sådana som reservedel ( tänkte byta ut på min 2.8) men dem finns inte ens på deras microfishe. Det såg ut som det gamla på microfishen.
...och ingen på hela BMS viste om det skulle passa till min...
Maria:
Tyvärr kan jag inte komma den 17:e skall på 25-års fest.... Men vem vet jag kanske dyker upp framåt kvällen....
För ni åker inte väl inte åt mitt håll, eller?
Maria Mårdh
Jacob: Hoppas att du kan dyka upp en sväng för det hade varit kul att ses ... och gör du inte det så kanske vi drar förbi ditt håll =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.