|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Annonsen är borta. Är bilen såld? //Lövet |
|
|
Nej den är ute igen Länk BMW CS #5139 |
|
|
Tjena, hur menar du "importerad ny av BMW Sverige"? Har ändrat lite i annonsen nu då jag valt att tagit bort svensksåld tillsammans med lite annant som kommit på förslag. Det som skrämmer mig lite är att INGEN har hört av sig.... Inga skammbud inga kameler eller andra groteska bytesaffärer ingenting!!!!! Varför? brukar ju inte dirket vara ovanligt att folk ringer och bjuder 30 - 40k under begärt pris bara för att se om det går, men som sagt ingenting, någon som kan ha en förklaring? Hade även den ute för 155" ett tag och fortfarande INGENTING. Och kollar jag på priser på blocket så är ju 155" väldigt billigt för min jamförelsevis med vad andra begär, sen är det väl ingen som säger att de kommer få det dom begär heller iofs. Något tips? Ser inte bilderna/skicket förbannat bra ut eller är det bara jag som tycker det? Är det något grovt fel i annnonstexten? Nu ska den iaf ut för "170,000 BVSA" i alla biltidningar ni kan tänka er. Det hade ju iaf vart kul om någon ringde och begärde 120,000 eller nåt. ;) Sen måste man väl säga att det är en välutrustad bil för "gemene man" som kanske inte har 100% koll på BMW's utrustningslistor? Sen om man ser till utrustningsnivå före skick när man kollar annonser så tror jag att man är riktigt illa ute. Tack för hjälpen alla! Den kommer vad det verkar ut för runt 150k ;( om nån månad ;) //MVH Lundin |
|
Lasse Karlsson |
Tjena Lundin! Har haft min 750iAL ute både här och på blocket, nu en vecka!, till ett pris ca 15 tusen under lägsta värdepris(privat, hos bilpriser.se) och bilen är i mkt gott skick! men heller inte hört ett dugg! Men det är nog så att i Juli görs det mkt få bilaffärer! Behåll det pris du begär och vänta! Du får säkert sälja, men det kanske dröjer lite! HA DET!! |
|
Jag är dålig på M5priser. Rent generellt står det dock väldigt stilla i begbilhandeln just nu. Att då försöka att sälja en snart tio år gammal bil med 400hk samtidigt som oljepriset och räntan når nya topnivåer varje dag och en lågkonjunktur står för hörnet är inte så konstigt. Den enkla sanningen är att en bil är inte värd mer än någon vill betala för den. Kanske blir det bättre i Augusti, själv tror jag inte det behöver bli så mycket bättre eftersom säsongen för sommarbilar typ M5 börjar att gå mot sitt slut. Gällande pris och att ingen hör av sig så resonerar jag så att jag väntar in ett pris som efter 5-10% prutning är bra. Att höra av sig annars är ofta lönlöst. Visst går det att pruta 20% och mer ibland, men det är ovanligt. Vanligast är att säljaren blir sur. Hursomhelst, lycka till med din försäljning! |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Lundin, jag menar alltså att en svensksåld bil definieras som intagen av BMW Sverige ny med 0 km på mätaren. Så jag tycker det var bra att du tog bort det. Då blir det istället en positiv överaskning för ev. intressenter när de får höra att bilen togs in till Sverige på så låga mil. Jag tror inte heller du bilr av med den i dessa tider, om inte priset är ruggigt bra eller så måste du hitta den köpare som vill ha just din bil. Det som är speciellt med din bil är låga mil samt färgen, Silverstone är snyggt och förhållandevis ovanligt. Mvh Johan |
|
Händer det något? |
|
| Tycker den ser fin ut men är den ljusblåmetallic eller Silverstone? Sen är det nog som flera skriver att marknaden har gått i baklås. Framför allt gamla bilar med mycket stora motorer. | |
|
Det går galet dåligt. Har precis sänkt till 150k ;/ |
|
|
Nu tycker jag det borde lösa sig. Hade jag inte redan skaffat M5 hade jag nog varit intresserad. Runt 140 hade jag nog kunnat tänka mig att bjuda. Mailade faktiskt på den bilen när förra ägaren hade den ute för 170´. Skrev att jag var intresserad men att priset var för högt enligt mig (hade tänkt mig runt 140-145). Han tog nog lite illa upp och påpekade att fina bilar kostar och att den faktiskt var såld. Skulle tro att han hade lite tur att du villigt betalade 170'. |
|
| Jo det verkar ju som så ;) jaja det är ju bara pengar :/ | |
|
Kan du inte behålla den då? Varför måste du absolut sälja den? En M5:a känns inte direkt tråkigt att inneha och om den dessutom är i bra skick, behåll den ett år priset lär ju inte skjunka så mycket mer, det känns som botten är nådd på M5:orna. Varför sälja en M5:a i bra skick till vrakpris känns ju så otroligt onödigt bara när du just köpt den... ___________ Act as if! |
|
|
Då har det äntligen blivit affär! Det blev ett byte med en 525i Touring -03 och 20,000kr i handen till mig. Vad tror ni om det? Bra eller dåligt affär med tanke på att jag inte hade en enda käft som hörde av sig på 150" för M5an? Vad tror ni. Info och bilder på 525an hittar ni här: Länk //MVH Lundin |
|
|
Kul att du fick den såld till slut Lundin. 525an är nog mycket mer lättsåld. Det jag inte begriper är varför alla som har M5:or från -01 eller nyare ständigt baktalar årsmodellerna -99 & -00. Visst, från -99>2000-03-01 var kolvringarna inte riktigt bra, men detta uppdaterades 2000-03-01. Efter detta är det inte en skruv som skiljer bilarna åt, förutom optiken ratt och navi. Vissa påstår att de skulle vara sämre kvallité osv. Någon som kan styrka detta? |
|
|
Ska bli spännande att se om det blir rusning eller ej efter 525an till begärt pris. |
|
|
Tack Martin ja vi får hoppas det. Bra fråga annars. Simon_en vad tror du är rimligt? Det är ju som du nog förstår ingen större rusning. ;) //MVH Lundin |
|
|
Hej, kan nämna att polaren sålde en exakt likadan bil då med 6900 mil på mätaren för 148 000:-. Detta var för 6 månader sedan och det tog tid innan det kom någon och köpte den. I ditt fall med 13 900 mil på mätaren så gissar jag på ca: 130 i slutpris. Lycka till! Saknar du M5:an något :) |
|
|
Lundin, ska det gå fort ligger du nog för högt. Beror på hur uthållig du är och hur viktigt det är att bli av med den kontra försäljningspris. Testa dig fram helt enkelt. Är ringrostig på värderingar själv, så jag håller på och lär mig igen, därav intresset att få veta slutresultatet. Hoppas att det går bra med din försäljning. Annonsen är helt klart bra utan en massa villkor på köparen som skrämmer bort många seriösa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.