|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Har efter ett mycket kort ägande insett att BMW M5 inte är en bil för mig, absolut inget fel på den bara inte för mig helt enkelt. Men vad kan man få för den med dagens bensin priser ect. Har ute den för 190,000 och det är uppenbarligen för mycket då inte en käft hört av sig. Vad tror ni är skäligt pris? Här finns annonsen: Länk //MVH Lundin | |
|
Var det inte den bilen som var ute för runt 170´. Den såldes inte jättesnabbt då. För 190´ kan jag sälja min -02:a med liknande utrustning, skick och miltal. Skulle tippa att någonstans runt 160´ tror jag är ett rimligt pris om det ska gå hyffsat smidigt. |
|
| 190" e nog liite väl optimistiskt...Jag gissar att om du vill ha den såld hyffsat snabbt så får du vara beredd att släppa den för ca 145", kan du vänta så kan det kanske bli 10-15" till.... | |
|
Jo förstår att 190 är lite önsketänk. Var väl ett försök att se om det över huvudtaget var möjligt att få igen pengarna jag lagt på bilen, stämmer att det nog var den du sett för 170,000 men har lagt ut 20,000 på den sen jag köpte den. Gör verkligen 3 år 30,000kr om resten är likvärdigt? Kanske. 145" jag hoppas innerligen att jag inte ska behöva gå så långt ner, måste väl kunna få mer? //MVH Lundin |
|
| Pappa sålde sin svensksålda facelift -99 med navi med 13300 mil på mätaren för 145'. Även det gick trögt fast bilen var fin och välskött. Tyvärr mycket bil för lite pengar. | |
|
Allt handlar ju om hur snabbt du vill sälja den också. Ca. 145 i slutpris är rimligt om du vill bli av med bilen hyffsat snabbt. Det blir ingen rusning ens på det priset. Precis som Jonas skriver, så "kanske" du kan få 10k om du har tålamod och tur. // Hawar |
|
|
Vad vad det du fick kosta på 20´? Tre årsmodeller när det gäller M5e39 skulle jag värdera till mer än 30´. De tidiga modellerna har inte det bästa rycktet, (förtjänat eller ej är svårt att få grepp om men det påverkar nog priset) Kanske inte är så stor skillnad mellan en -99 eller -00. Men jag skulle tippa att mellan -00 och -01 bör det skilja det nog runt 20´. Mellan -01 och -02 skulle jag uppskatta att det handlar om 10´ kanske 15´ till. En -03:a står säkert 20´ högre än en -02:a. Grova uppskattningar givetvis. |
|
| Lundin: Du skriver att du lagt ner 20" på den...Men man skall komma ihåg att "vanlig" service (tex insp 2, renovering AC-system osv) är inget som höjer bilens värde...Har man däremot tex monterat ett nytt coilover-chassie á 20" så hade det givetvis höjt priset en aning, men ingalunda med 20", snarare med max 10"... Testa med att göra om annonsen o skippa "Sverigaste Finaste", det mesta du har i din utrustningslista är standard (bortsett från PDC,taklucka,farthållare(?) samt "stereon" om ja ej missminner mig...). Testa o sätta ut den för 160-170" för att se om du får någon respons. Lyft fram det som är positivt med bilen (tex bytt koppling då dessa "alltid" tar slut, samt nya bromsar). Att VANOS är bytt skulle jag hoppa över i annonsen, kan ibland tolkas som att det varit en "problem bil"...Jag tror dock fortfarande att det blir kämpigt att få över 145" om du nu inte hittar någon som tvunget skall ha just din bil o är villig att betala lite mer... | |
|
Varför skriver du "svensk såld"...den är väl importerad? Sedan reagerar jag också på antalet ägare, även om det nu är 9 bilfirmor... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Hej. Jo de 20" har gått åt till bla; facelift (hella orginal) service, diagnos test, komprissionstest, CO2 - H2O test, (andel Koldioxid i kylarvattnet), skatt och M-test. Kvitto finns på allt och påvisar att bilen verkligen mår bra och vart väl omhändertagen. Tack för bra synpunkter Dawwe, ska se över annonsen snart. Ufo: Jo anledningen till att jag skriver "svensksåld" är att den är listad i tyskland de 10 första månaderna, men enligt föregående ägare (som jag inte har någon anledning att misstro) så var det en firma som hade den som demo, tills första ägaren (svensk) köpte den och körde den raka vägen hem till sverige. Sålunda så är den inte "svensk såld" om du kollar upp den på VV men jag tycker nog att den inte förtjänar att få stämplen som importbil med allt negativt som hör till. Detta är ingenting jag tänkt att dölja för ev köpare. Rätt eller fel? Ang ägare så visst låter det mycket något annat kan jag inte säga, men skicket på bilen är så otroligt fint orginal skick ÖVERALLT att antal ägare inte bekommer mig något nämnvärt, heldre 13 ägare som tagit väl hand om bilen än en slarvig ägare. Det måste väl inte vara en sämre bil bara för att de haft fler ägare? Verkar som man dock ev får acceptera ett pris på runt 150" +-5000kr trots allt... suck....känns lite lätt tungt att förlora 20-40" på en månad beroende på hur man ser det. //MVH Lundin |
|
|
Nu ligger priset på 200", jag tror du justerade åt fel håll? ;) Det är väl Hellalyktorna som drar upp värdet en aning, sätt annonspriset till 175" - du köpte den ju för 170"... Mvh |
|
|
185K står den för på bilpriser.se Det är ju svårt att värdera ovanliga bilar. Lycka till med försäljningen! Jag kunde tänka mig en sådan fast då hade kanske kk rykt. |
|
|
Hej, ja det är ju roligt att nån tror att man kan få mer än 150" iaf ;) Nu är den iaf ute för 175" så får vi se hur det går med det. Det är ju en underbar bil. P.s å jo körkortet sitter väldigt löst mer än sällan :/ //MVH Lundin |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag måste tyvärr sälla mig till pessimisterna. Jag sålde en väldigt speciell M5 E39 för 6 veckor sedan, en -99:a med 15900 mil, individuallackad, "fullutrustad" och i princip lika "svensksåld" som din var (vilket jag personligen tycker är snudd på lurendrejeri att skriva). Den gick för 145' efter 2 veckors annonsering, och då var jag ändå inte nedringd. Det ringde en del, de flesta dock oseriösa, men inte så mycket som förväntat. Miltalet på din höjer värdet (förutsatt att det finns dokumenterat), att du har ägt den så kort tid är klart negativt, samt avsaknaden av utrustning drar ner värdet. Den har faktiskt bara glaslucka och PDC utöver standardutrustningen, vilket får räknas som väldigt, väldigt snålt. Så jag tror inte heller du får över 150', speciellt inte i den här sega marknaden. En gissning från min sida är att det inte kommer att ringa en enda spekulant för 175', förutom de vanliga restskuldsbedragarna/du-får-120-lappar-kompisarna..... Jag tror du behöver bestämma dig för om den ska iväg eller inte, ska du sälja den så tror jag du får raka av 20 lappar till på annonspriset för att något ska hända. Men lycka till ändå! Mvh Johan |
förresten, är det en optisk synvilla eller har du träknopp och trähandtag till handbromsen? Mvh Johan |
|
Okey, givetvis tråkigt att höra. Har själv funderat på varför det är trä på växelspak och handbroms och alu på resten, vad brukar det vara? Kan inte påminna att jag sett alu på växelspak och handbroms, brukar det bara vara skinn? Eller är det alu? Men vad tycker du jag ska skriva ang svensksåld/import? Tycker verkligen inte att den förtjäner ett epitet som "importerad" då den aldrig varit brukad i tyskland. Och det är ju inte som jag inte kommer berätta läget för ev köpare. Vill bara få chansen att göra det, vet att import stämplen skrämmer bort tokigt många spekulanter. Jo miltalen finns noga dokumenterat, men är det såååå mycket utr den saknar, NAVI, HIFI, Telefon, PDC fram, El-gardin bak, något annat större jag glömt? Får väl avakta nån vecka och sen sänka igen isf, man måste ju försöka ;) Tack för hjälpen! //MVH Lundin |
|
Lasse Karlsson |
Tjena Lundin! Jag slår nog till på en "ny" M5:a inom en snar framtid! hade en 02:a förut som tyvärr såldes!, men så här tänker jag: Jag vill ha en 01:a eller nyare. Alla uppgraderingar är gjorda på de modellerna, och efter allt man läst om modellen känns även kvaliten i övrigt sämre på 99 o 00:ans modell. Din bil är säkert jättefin! men personligen tror jag fler som går i tankar att köpa en M5:a E39 tänker lika som jag, och då det i stort finns få köpare av denna modell idag, och många objekt till salu, särskilt 99:or och 00:or, så kan det nog bli svårt att sälja för "överpengar" Jag talar ju hela tiden i egen sak! men jag skulle aldrig! köpa en 99:a för i ditt fall 175 papp, då jag vet att jag kan få en 01:a för samma pengar! och det vet jag att man kan! Sen är det väl så att du inte lär få nått extra för ev bytta slitdelar, det jag kan tänka mig är att du är tvungen att ha gjort det för att överhuvudtaget kunna sälja, men att du inte får nått extra för det, men så är det för alla bilar idag! det är helt och hållet köparens marknad! Sen finns ju bilpriser.se för att värdera sitt objekt! har inte kollat din bil, men tippar att den landar max runt 160 tusen, och sen får man nog backa en bit under det för att få sälja! Det är den bistra sanningen! Jag sålde min 02:a för snart ett år sen, i mycket bra skick för 223 papp då den gått 8400 mil med superfräscha vintersulor till. Skulle troligt få under 200 idag och då var det som sagt en 02:a! Mitt tips är att du kan få runt 150 för din kärra, men för din skull hoppas jag du får något mer!! HA DET!! |
|
185" på bilpriser.se enligt fastEddie längre upp i tråden. //MVH Lundin |
|
|
Skriv in första reg.datum i Tyskland så får du ett helt annat pris på Bilpriser.se. Bilhandlare: 165000:- Privat:145-155000:- M.v.h. Johan... |
|
|
Lundin; Istället för "svensksåld", så skriver du exakt som du skrivit tidigare. Typ "reg. första gången i Tyskland 990502 importerad 991201 vid mätarställning 1.800 mil" typ. I övrigt bra annons och bra bilder. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
Lundin, det brukar vara skinn på de bilar som såldes nya med titan eller alulister, pga att ytskiktet slets onormalt fort så fick ägarna skinngrejer på garantin. Din bil är absolut inte svensksåld, vilket innebär att den är importerad ny av BMW Sverige. Jag skulle inte skriva någonting, alternativt skriva som läget är, dvs importerad efter 10 månader med xxx mil på mätaren. Skriver du svensksåld så ringer folk och förväntar sig en svensksåld bil, och blir då förbannade när den är importerad. Men jag gissar att det ändå inte ringer någon fast den står som svensksåld.... Kruxet med M5 är att det mesta är standard på dem, så det du räknar upp är i princip extrautrustningen som går att beställa till. Även om jag personligen tycker navi är ointressant så jämför självklart köparna pris/mil/utrustningsnivå i annonserna, för att sedan i nästa steg kolla på skicket. Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.