AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.308

Avskeda Chris Bangle

Sida 2 av 2
Om ni befinner er i Stockholm och ännu inte har hunnit se nya 7-serien på nära håll kan jag tipsa om att BMW har utställning i Kungsan idag. Jag var där och tittade nyss och nää, den är fortfarande inte snygg.
En del fina hojar fanns det dock.

Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Vad man inte får glömma bort är att det inte enbart är utseendet man köper bil på. Känsla, teknik, kvalitet, motorkaraktär, osv är egenskaper som är nog så viktiga. Jag tycker också att nya A4 och framförallt SAAB 9-3 är riktigt snygga. Jag skulle dock ALDRIG köpa en SAAB bara för designens skull. BMW är BMW och jag tror att de flesta av oss på forumet hellre skulle völja ses rattande en ny 7-serie än en ny 9-3. Har jag fel?
Man väljer väl bil för att hela paketet är bra, därför är utseendet en väldans viktig del.
Skulle själv aldrig köpa en bil som är ful bara för att den är bra att köra och bra kvalite.
Allt ska stämma och det gör det inte på nya 7-serien, inte än iaf.

/Bimmerman

Länk
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...the controversial styling seems to divide the love/hate ratio about 20/80....that´s the problem !

V-max
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Kan någon säga att denna bil är ful? Den är ju kanonsnygg!

Länk
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...it´s probably some fake pictures of the new 5...but it´s a better design than the current 7 !

V-max
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Ahhh!! *kräääks* Det var det ruggigaste jag har sett. Usch säger jag bara! Lyckligtvis är det där troligtvis bara ett missfoster skapat av Auto media som ju har totalfel på alla mulor de gör databilder av. Tur det. Nej kolla AMS "avmulade" version av 5-serien istället. Riktigt snygg.
fo
242
foo
328iC '96
Rogge: Givetvis har du rätt i att det är många aspekter som spelar in när man väljer bil. Dock tror jag att utseendet är en av de viktigare. När det väl kommer till kritan så är det litet som skiljer dagens moderna bilar när man kör dom på motorvägen i lagligt tempo.
Många praktiska detaljer spelar roll som körställning, sittkomfort för alla i bilen, lastutrymme osv. Somliga tycker att BMW är en bra kompromiss, andra föredrar andra märken.

Själv tycker jag inte om den kommande designen, men man kanske ändrar sig när det väl börjar bli dags.

/foo
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Jag håller med Anders Alj, jag har sett andra bilder än de som figurerar här och de är "hyfsat" snygga.
Bilderna som diskuteras här ser ju ut som en liten 7-serie, ful som stryk! Men det är inte riktigt samma bilder som jag sett..
Länk

BMW Bug
-Schnitzerbumse utan extra flås-
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Måste säga att jag är oerhört positiv till Chris Bangle och hans jobb med de nya BMW modellerna. Tack vare hans storartade insatser inom "japan/koerifieringen" av BMW's framtida designlinje kommer jag slippa mala ner mina surt ihopskrapade slantar i någon nybil. Tänk om de hade byggt en stor bil med smäckra och bejakande linjer istället för en stor blaffa som ser ut som skolans fetto! Då hade man legat löst till... men, men, tyskar och amerikaner vill inte ha vackra bilar... de vill ha FETA bilar. Så, let em have it... hoppas nu bara att nya 6-serie coupén går i samma stuk...

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Vad tycker ni om Z4:an då? Jag tycker den ser riktigt bra ut (om man bortser från bulan på bakluckan).
Länk
Länk
Länk

/Anders
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hmmm.... någon som har sett en Ford Cougar? Tillverkades fram till 00 tror jag, sedan insåg Ford att det var en gubbmodell och la ner den.

Inte helt olik Z4:an... :)

Nej, nu ska jag sluta gnälla... sorry, kunde inte låta bli. :P

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
När man tänker "Åh, bilen ser ju ganska bra ut. Om jag bara kunde ha ändrat på det där och det där..." så är inte designern helt övertygande. Man ska tänka "Fan vad snyggt. Tänk om man kunde komma på en sån sak själv!"
Bangle är ett typexempel på det förstnämda. Varför gjorde han inte ett par läckra, "elakt flinande" lampor fram istället för dessa som gör att den ser ut som en ledsen hund. Ingen köper en roadster som på något vis kan liknas vid en ledsen hund, även om den har läckra linjer i övrigt (förutom baklucke-vingen som ser ut att vara hämtad från en gammal Marcos. Hoppas det var lite förklädnad bara).
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Håller med Anders.... de är ju designers på absolut toppnivå, då ska man inte behöva tänka "nej, det där borde sett ut såhär" när man ser bilarna.

Säger ni att det är omöjligt? Jaha, kanske det... men varför lyckas då tillverkare som Alfa Romeo, Ferrari, Maserati och flera andra så gott som alltid nå ända fram i sina designer?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.