|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Nu sitter min original BMW iPod Interface monterat och aktiverat av BMW i bilen. Vilket superlyft det blev. Så skönt att slippa harva med CD-skivor. Bara koppla in iPhonen (iPod) och njuta av flera gigabyte med musik. Och snyggt blev det också med låttitlar och artist i iDriven. Väldigt nöjd, värt varenda krona. :) 1895kr(Interface) + 2000kr (Uppdatering bil) |
|
| Då borde brända mp3-skivor fungera i din cd-läsare nu med. Lust att testa? | |
| Skall kolla på det imorgon. | |
| Jag är också nyfiken på resultat. Var lämnade du in din bil? De verkar ha dålig koll där jag va i Solna / Sthlm. | |
| På BMW Group i Göteborg. | |
| Lus: Tyvärr fungerar inte mp3-skivor när jag testade. (Nu kan det varit fel på bränningen eller liknande.) | |
|
Aj aj... jag hade förhoppning om att min skall klara MP3 efter en upgrade (dock borde den redan göra det då jag har software från Mars 2006...). Grady: Har du CCC (Både CD-slot och DVD-slot)? |
|
| Nej, endast vanlig CD. Skall kika vad jag har för CIP också. | |
| Grandy: okok. Ah, kanske krävs CCC ja. Jag borde ta mig samman och uppgradera min mjukvara, känns som man missar en del. | |
|
Halloj, Jag har Business CD med fullt fungerande MP3 uppspelning. Enligt BMW Group i Solna ska det inte fungera att spela MP3.... De vet inte vad de pratar om... Behöver inte heller bränna skivorna på något speciellt sätt. //Daniel |
|
|
Svesam: Har det funkat hela tiden utan någon uppdatering eller något? Vad har du för CIP? Köpte du den bilen ny? Jag har en sen 523 -06 som det inte funkar i och BMW i solna har jag fått flera olika svar av om det ska fungera så de har jag lessnat på... |
|
|
Gokar: Har inte kollat CIP, återkommer när jag kollat. Köpte bilen av BMW group Möndal och har inte gjort några uppdateringar. BMW Solna däremot påstår att det INTE ska gå att spela MP3 i min bil. Jag gjorde en förfrågan till dem på mitt reg.nr och svaret blev: "Tyvärr kan du inte spela MP3 filer i din stereo, uppgradering mjukvarumässigt är inte heller möjlig utan du måste uppgradera till Proffesional Stereo." Som sagt de har ingen aning vad de pratar om... Åk till en annan handlare och se till att få korrekt info! |
|
|
Har kollat nu jag har mjukvara från 20061129. |
|
| Hur kollade du det? | |
|
Följ denna: Länk |
|
|
Får inte det där att funka :( Testat med nyckeln i alla lägen utom start men jag kommer bara till vanliga menyn. Vad är tricket? |
|
| Ok, till och med en dator-iq-befriad lyckas ibland...men jag hade bara en ECU option list, ingen "versionskontrolle" alls, bara en rad ECU-mjukvaruversionsinformationer. :( | |
|
Om ngn pallar att kolla...: Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Svesam: Har du navigator i din? En person på BMW i Solna sa också till mig att enda möjligheten för mig var att uppdatera till professional radio... Svårt att hitta någon återförsäljare här i stockholmsområdet som vet vad de pratar om.. |
|
|
Gokar: Nej ingen navigator, bara Business-CD. I Solna hävdar de fortfarande att jag inte kan spela Mp3 i min bil. Funderar på att svänga förbi nästa gång jag är i huvudstaden bara för att visa dem.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.