AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.468

GT Radial Champiro, nått att ha lr?

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

trucker:
Haft dessa däck som sagt sedan sommaren -00 på min M535:a, så nog har jag testat gränserna med Champiro GT allt..
Har som sagt bara framdäcken kvar nu..bakelitpuckar har ofta bra livslängd ;)

När jag skrev tester, så menade jag "däcktester generellt" dvs test där nog aldrig Champiro GT radial varit med i skulle jag tro :)

Ofrivilliga släpp har jag inte lyckats med(vad jag minns nu iaf)...men släpp med "lite gas" i t.ex rondeller har jag provat flertalet ggr :)
Men som jag skrev tidigare så rekommenderar jag inte dessa däck till någon...men jag har iaf kört länge med mina därav mina "reflektioner" på just Champiro GT Radial och det har ju som synes "gått bra"(allt är relativt) :)

Betalade då med frakt ca 700kr stycket för 225/50 VR 16(år 2000)..

Mvh Janne.
E3
1.828
E36
USA bilar
Håller med Trucker! Varför köpa det sämsta? Man behöver inte ha det bästa och värsta, men som sagt, varför det sämsta??
Maxxis är ett helt ok däck faktiskt, men fortfarande är ju Vikingdäcken betydligt billigare och ett bättre däck

Off topic så har mina bilar just nu Kumho, Kumho, AGI, BF Goodrich, Michelin och SUVen är skodd med General. En av bilarna jag sålt hade just fått på nya NokianZ för 900:-/st (205/55-16)

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

E36:
Säger som jag sagt förut>>>Champiro GT radial är INTE det sämsta däcket på marknaden,finns värre...garanterat.
Jag har snudd på 8 års erfarenhet av Champiro däcken som trådskaparen ville ha synpunkter på....kanske den erfarenheten är värt något iaf?

Mvh Janne.
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Jag tror d kmr bli ett välkänt märke på mina, vill ej riskera nånting då d gäller:)..har på kumho eczta nånting nu som följde med fälgarna då jag köpte dem men som blivit slitna och snedslitna nu samt spårar.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Länk

Där har du ett test av däck i alla fall...16 tummare visserligen och inte helt "purfärskt"...men en liten "hint".
Hittade inte just nu något mera färskt test,men det finns om du letar.
Även "sök inlägg" här på forumet kan ge lite synpunkter och även vissa testresultat från diverse motortidningar.

Mvh Janne.
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Tack Janne o E36, ska försöka lista fram lite tester angående, men det kmr nog bli ett kändare märke, europeiskt, inga fördommar här nä:)..Nokian var ett bra alternativ, samt Viking.
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
fördomar* ska det va
E3
1.828
E36
USA bilar
Tester i all ära, men de är inte att lita på, kul att läsa dock, men inget man ska lita blint på
För många år sen hade 2 av sveriges ledande biltidningar varsitt vinterdäckstest, resultaten var i princip omvända mellan de...

Men eftersom man gärna relaterar till tester här, så apropå GTradial, så var det inte länge sen som någon test (tror det var Vi Bilägare) dömde ut just de som farliga!
Amcool Har du Kumho Ecsta är det förmodligen KU31, också det ett bra val till vettigt pris, åker just nu KU31 på min E36.
Viking för under 1000:- eller GTradial för över 1000:- behöver ingen betänketid för mitt val då iaf
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Nä, Radialen åker bort denna ggn. Jag hittar inte de Viking för 1000 på listan, fast med frakt hit ner till Mö så blir det dyrare, fast bättre däck..hursomhelst ska ja kolla upp om ja får tag i Kuhmo's ecsta 225/40 zr 18, såna som sitter på bilen just nu. Hoppas de nya inte spårar bara.
E3
1.828
E36
USA bilar
Amcool, har du kollat med de? hur vet du annars vad frakten blir?
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
E36: d kmr bli ett par nya kuhmo här i malmö istället, blir enklare
E3
1.828
E36
USA bilar
Bra val! KU31 är dock inte de tystaste om man nu strävar efter det
Vad fick du ge?
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
E36:
Man kan tydligen inte få allt här i världen. Kmr ge ca elva hundra/st
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kumho Ecsta är ett bra däck in den prisklassen.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.