AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.448

bmw som talar vid uppstart

Sida 1 av 2
när jag startar min bmw e90-2005 så säger en röst något italensk ord, det började härom dagen, vet nån vad det är för något och hur man får väck det??????

ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Italienare är ganska små av sig,har du kollat under sätena,handsfacket,där kan man ibland finna nån.Sorry vet ej men verkar coolt.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Om du hör efter vad vederbörande säger så blir det betydligt enklare att svara på vad du ska göra för att bli av med det!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den säger nog att den är italienimport och kräver en förare med ett glas rödtjut i sig för att förstås bättre.(OBS, inte köra bil med italienskt rödvin i kroppen!) Om inte annat så kolla vem som importerat den och be dem fixa det. Antar att du inte tagit in den själv?
Mvh
Asken
den säger något som tex apacarella paritso, vore jätte tacksam för hjälp, bilen började babbla förra veckan innan det så har den inte sagt någonting

apacarella paparizou

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Hmm. Detta tål att funderas på! Har du möjlighet att lägga upp ett ljudklipp istället? Jag vill inte kritisera din italienska uttolkning, men det är inte alldeles lätt att gissa vad personen verkligen säger... *ler*... Men jag ska försöka ha detta med mej under dagen, säga det tyst för mej själv och försöka höra vad det låter som. :)

Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Jag kollade på Länk men det är svårt när man inte vet hur stavningen ska vara.

fortsatt trevlig midsommar ///M

///BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död.///M

en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Mmm. Misstänker att killcraig inte riktigt uppfattar saken rätt dessutom, de två orden finns inte i italienska språket. :)
mib.zapto.org/mib/bmw.wav

blir tokig av detta alltså

Haha, detta var det sjukaste "fel" jag hört talas om :)
visst är det men kan nån förklara vad det är???? mib.zapto.org/mib/bmw.wav

nån????

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
tyvärr inte. men väntar med spänning.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Hej, ursäkta att det tog tid, men jag körde fast och var tvungen att konsultera en italiensk vän. "Accoppiare l'apparecchio" säger bilen till dig... "plugga in enheten" är en schysst svensk översättning. Fast jag vet inte vilken enhet som avses tyvärr... har du plockat ur nåt? ;)
jag skulle betala för att få det ljudet
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
BH:

HAHA jag med =)
har inte plockat ur nåt men tog väck batteri kablen för en cd skiva satt fast, tror det kan vara programerat i nycklen

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Glöm inte att köpa mjölk, betyder det....
Bmw har kört felsökning 1000kr, hittade inga fel ville uppgradera systemet 1500kr, men fortfarande samma fel, nu vill dom köpa nån modul för 7000kr ??? är inte bmw märkesverkstad känns som en liten bonna verstad ju, dom byter en massa tills dom hittar felet känns det som
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det var enklare förr när det var spruckna fördelarlock och skit i förgasarn ;)
7000:- för att vräka den lille italienaren känns tufft.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.