|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Dennis bil låter förjävla bra nu. Åk till ferrita och låt dom bygga ett system åt dig | |
|
Men 30 laxar i en laxask för ett ferrita system?? Satsar hellre på Gruppe M eller ngt liknande i titan... ;) |
|
|
Kör på DIXIS ist, bättre val! |
|
| för 30papp, full SS! | |
| Vart köper man dixis i swe?? | |
|
12-13000:- tyckte jag att DennisH skrev att sitt ferritasystem kosta. Men jag kanske missuppfatta något? Jag körde i nio år med ett ferrita system på min förra Audi A4 2,8. Under den tiden hade jag aldrig något problem. Ljudet var mangefikt, det var dock en jobbig resonas i bilen vid vissa varvtal. Nu är det frågan om ett helt annat system till M3. Skulle i vilket fall vara intressant att höra om det resonasproblem med systemen till M3. Ingen som har möjliget att lägga upp ett ljud/filmklipp. DennisH: du har ingen bild på utblåsen? |
|
|
Tycker det ser riktigt fett ut!! Valde 3" utblås. Resonansen i cupèn är tyvärr kvar från 1500-2500 rpm ungefär, men det är inte i närheten av lika jobbigt som att sitta i en bil med Gruppe M. (har inte åkt själv i en bil med Gruppe M, men en vän till mig hade det monterat tidigare och kör nu med Ferrita och tycker det är mycket tystare nu). Helt klart hanterbart.. Skulle kunna fixa bild och ljudklipp men hela modifieringen är inte helt klar än. Utblåsen "växer" nämligen och när dom "stannat" ska jag mintera CSL-diffusorn samt passa in utblåsen när allt annat är på plats. Men ljudet är ju samma:-) 12-13000:- är korrekt uppfattat. (vet inte heller var 30000:- kom ifrån) M.V.H Dennis |
|
|
Sorry, måste ha fått 30 från ngt annat helt enkelt. Är det bara slutburken eller fram till grenröret man får då? Har börjat läsa mig till att man skall ha supersprint grenrör med recekat dessutom.(börjar bli dyrt nu) M |
|
|
Mats99-----Det är bara sista burken.... Med lite tur hittar du någon häst extra men viktbesparingen och ljudet gör det värt varenda krona. Att få hela systemet ombyggt har jag ingen prisuppgift på, men säg ca 20000:- kanske..... M.V.H Dennis |
|
Filip_J |
Supersprint RACE går att köpa för 11500:- inkl frakt från EBAY, då är det värstingssystemet, alltså RACE-varianten. |
|
Race innebär att den inte går att bes pga för högt ljud alltså?? Jag vill ha ett smaskigt ljud OCH mindre vikt... Skall köra lite bana och då skall bilen tydligen väga så lite som möjligt... |
|
|
20 kg mindre OCH ett grymt ljud som faktiskt går att åka normal bilåkning i utan hörselkåpor till skillnad från andra system... |
|
|
Och det gällde då Ferritas system. Nu är det slut-lobbat för Ferrita i denna tråden:-) |
|
|
Kan förstå att folk bytar avgas pga av viktskillnaden, men förstår inte varför man bytar pga av ljudet. Iaf i min bil så är orginalljudet störtskönt. Låter tyst i bilen men utanför låter den gott. Det ljudet som en M3a ska ha :) Att montera sportsystem gör ju bara att den låter som vilken japsbil som helst? // M.V.H. Daniel |
|
| spajjs, då har du aldrig hört en m3a med riktigt schyst system på, det är som att jämföra en ferrari med en nissan 200, och ferrarin är m3an med sportsystem :) | |
|
Mats. Vi kan mötas upp så får du höra DIXIS ljud. BTW: Idag skall det beställas Porsche bromsar till M3:an. |
|
|
Brooklyn: ne, tydligen inte :) // M.V.H. Daniel |
|
|
De ska ju inte låta högt. utan VASSSST :) // M.V.H. Daniel |
|
| Dixis låter för j-igt (typ trasigt system), om jag får säga min mening - men smaken är ju delad... Och original låter mesigt, så ett mellanting är att föredra. | |
| Gruppe M (låter illa), menade jag förstås...fast Dixis låter inte mycket bättre :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.