AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.202

Jaguar hos Borgs Bil

Sida 1 av 2
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Chevrone Bil, som hittills sålt Jaguar i Stockholm har bitit i gräset och är nu i konkurs.

Enligt Jaguar Sverige ska Borgs Bil i Vällingby börja sälja de ädla brittiska katterna. Som insnöad på både BMW och Jaguar kan jag bara välkomna detta. En 135 och en XKR tack!

Lycka är 363 hkr, sportläge och kickdown!
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
varför inte en XF + Z4M ;)
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Fronten på XF faller mig inte riktigt i smaken. Allt annat är toppen!
Tretretti:

Jag hörde att Borgs bil blivet av med Bmw därför har det tagit in Jaguar. Kan någon med mera information bekräfta?
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
wow, är Borgs inte längre auktoriserad BMW handlare, mer info varför?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Starre,

detta kände jag inte till. Låter spontant inte som en lysande affärsidé för dem. De får gärna sälja Jaguar, men inte för många eftersom jag gillar att köra en ovanlig bil ;-)

na
630
navi
BMW325xi -06
Borgs bil ligger i alla fall kvar som återförsäljare enligt BMW hemsida.
Det är så här rykten börjar spridas.
navi:

Om det är som ryktet säger antar jag att det finns en form av uppsägningstid dvs det sker ingen förändring över en natt.

Varför skulle Borgs Bil bil helt plötsligt sälja Jaguar? Det blir lite knepet då Bmw och Jaguar i vissa fall vänder sig till samma kunder.

Tretretti:

Allt bra? läge för en lunch hör av dg
na
630
navi
BMW325xi -06
Starre, visst kan det vara så. Det går ju inte att veta ännu.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Starre,

du hast KraftPost!

/330

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Borgs Bil har numera två hallar, det kan inte ha med saken att göra? Att sluta sälja BMW och istället ta in Jaguar måste vara en helt makalös affärsmässig blunder. Jag tror inte riktigt på detta förrän jag ser Borgs ta ner BMW skylten...

//Lövet
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
De har väl inte bytt ägare?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Fast Jaguar måste väl vara en bubblare nu med tanke på gårdagens annons i DI.
Köp en ny XK Cabbe under juni och låna en XK Coupe under vintern för att inte missa Jaguar känslan.

Snubblar jag på en 950.000 idag är affären solklar.
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Tjenare

Det är så att Borgs bil mer eller mindre blev av med BMW/Mini för att BMW ska bygga nytt där omkring någonstans. Så det blir Jaguar i deras övre hall som de inte "använt" tidigare och "något annat" märke i den nedre hallarna
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
På ett sätt förstår jag BMW för hallen där Borgs Bil håller till är knappt värd ett koreanskt lågprismärke. Samtidigt är jag förvånad över att man säger upp avtalet med en så välrenommerad handlare. Tycker att Borgs borde ha blivit givna möjlighet att bygga nytt och flytta över sin verksamhet om det bara handlade om lokalen.

//Lövet
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ach so ypperlich! Katter som äter gräs brukar väl göra det för att leka vegeterianer i någon minut?:)

I en tid kommande av bränsle a 30kr/liter, idisslande katter, gigantombyggnationer av väl fungerande köpcentrum och intelligent konst så går det säkerligen bra för Borgs i framtiden. De har en mycket kompetent ledning och en god ägarstyrning där Herr Borg själv är med och målar verkstadsgolvet har jag sett. En bra ägare håller sig nämligen i bakgrund och låter kompetentare personal ta hand om den dagliga taktiken:)

Med en liten kik i backspegeln kan man minnas att för ett gäng år sedan sålde Borgs Bil Rover&Land Rover i Stockholm. Nu finns ingen generalagent för Rover i Sverige och Bromma Bil&Motor är de som kan reparera Rover kompetent i Stockholm. Kikar man på Borgs hemsida så är verkstaden stängd 3 veckor pga ombyggnad och deras nybils/demobilslager håller en behaglig nivå för att låta det guppa in, låt säga ett nytt märke i kvartalet fram tills nästa år?

Ytterligare lite bilstatistik över bilförsäljning i 40 år i toppsiffror.

Årtal Nyregistreringar
1 1988 343 963
2 1987 315 950
3 1976 312 880
4 1989 307 104

Jag välkomnar Jaguar i mina hemtrakter men katter med päls finns det nog av:) Borgs kommer kanske ta in något mer kul i hallen. Ett flertal märken som haft tuffa tider har investerat hårt och trimmat sina organisationer lär ha framtiden för sig. Några gissningar utan att veta vad som letar sig in hos Borgs i form av volymmärke.... Volvo el Renault har ingen försäljning i Västerort, likaså SAAB/Opel eller MB. En mindre trolig lösning är VAG-koncernen.

BMW kanske försökte köpa Borgs men varför sälja Svenska företag till utlandet, idioti:)

Mvh
Asken
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Om jag inte drömmer allt för mycket så är det i September de blir av med BMW
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Ni klagar på Borgs bilhall! Kolla bara på BMW i Danderyd... I närmaste pinsam!
Autovation i Gävle ser för bedrövligt ut med lutande golv mm.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Danderyd är ingen höjdare heller men jag tycker att Borgs är värre faktiskt. Det är inget fel på Borgs hall egentligen men den ser ut som bilhandlarna gjorde för 10 år sedan, det duger inte längre. Sedan att den ligger granne med SLs vagnhall gör ju inte intrycket mer lockande heller.

//Lövet
ol
88
olemi
530iA -04
Borgs kanske inte har marmorgolv , men om man jämför deras prissättning med tex BMW Solna så köper jag hellre hos Borgs bil.
Jag kan peta ut gruskornen ur däcken på en Begggad BMW från Borgs och tjäna tusenlappar jämfört med fina hallen där det är dyrare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.