|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
jag startar snabbare än alla automatlådor och jag växlar snabbare än alla automatlådor! har ni testat att köra fullgasväxlingar? Det kör jag i rödljusrace.. man håller gasen stumt nedtryckt hela tiden även när man kopplar och lägger i nästa växel.. då får man den här film-effekten att bilen skjuter iväg när man får i nästa växel =) |
|
|
icke: verkar inte sunt för kopplingen :S // M.V.H. Daniel |
|
| Ja det kan man ju göra med en mindre motor! Hur kan du påstå att du med säkerhet är snabbare än alla automatlågor då din bil med säkerhet inte är snabbare än alla bilar du rödljusracar med? | |
|
icke: det funkar ett tag, ett väldigt kort tag. För sen rasar något om du nu inte har någon motorsvagare variant precis som steaman säger. tro mig jag vet, senast i förrgår fick jag erfara betydelsen av fullgasväxling,hehe Den bakaxeln duger bara till ankare numera. Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Borde funka på ajtomaten oxå så att börja på 2an och byta före varvstoppet?! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Hur påfrestande är det för automaten att göra en katapult-start? Dvs lägga foten på bromsen och samtidigt ge rejält med gas. Testade lite idag (740 E38) vid ett rödljus och bilen sköt iväg rejält gött mot att bara ligga på tomgång och stämpla fullt när det blir grönt :) Mina bilar: Länk |
|
|
weeeman: Vet inte hur påfrestande det är, men det är i alla fall så dom flesta kör i streetrace/dragrace med automat (om man inte har linelock). Samma sak när man värmer däcken osv. _________________ Tobias Andersson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.