|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag håller med Lövet ang. krediten. Lite löjligt att säljaren skulle vara slarig med sin ekonomi om man säljer sin bil med restskuld.. Hur många nya BMW köps cash? hur många behåller sin bil 5-6 år till den är helt betald?? Om det däremot ligger kredit på en 10 år gammal bil i 50 tkr klassen kan man lätt dra slutsatsen att ägaren inte tillhör de kapitalstarka och att underhåll och skötsel har blivit därefter.. BMW CS #5139 |
|
| ok,jo jag vet hur man löser restskuld vid privataffär,tänkte mer på att en bil från firma kan knappast vara belgt med restskuld/kredit för det borde ju firman & gamla ägaren redan ordnat upp,det va så jag mena & sedan var jag nyfiken hur jag som privatperson kan kolla upp vart krediten finns (typ vilken bank) & hur mkt?...alltså säg att jag är sugen på en bil från en privatperson som har restskuld,kan jag då kolla upp hur mkt det finns & vart?....har köpt en bil en gång där det va restskuld & precis som någon sa,vi gick in på närmaste bank & ordnade allt med en gång.mvh | |
|
Faktumet att säljaren ljuger i sin annons är en VÄLDIGT mycket värre signal än krediten. Att han håller på och ändrar annonsen fram och tillbaka, påstår att den är svensksåld och en -00a, det är varningssignaler på en opålitlig säljare, inte kreditköp. Var för övrigt för 1 timme sedan och köpte en BMW Z4 2,5 -04 med en kompis (till honom alltså tyvärr) och den var ett kreditköp som stod på Volvo i Uppland Väsby (förmedling). Tror ni den var misskött? Nix, inte det minsta. //Lövet |
|
| Man kan inte på normalt sätt få reda på hur mycket skulden är på vad jag vet... När jag köpte bilen så talade säljaren om i vilket bolag han hade krediten och bad mig ringa och kolla skulden med dom så att jag inte skulle tro att det var något konstigt men dom sa att dom lämnar aldrig ut sådana uppgifter till privatpersoner... Endast till banker och bilhandlare och liknande... Men säger man att man jobbar på Swedbank när man ringer så får man säkert veta skulden... | |
|
hehe...ok... andreas_lofgren.....jo,det här med kredit var väl inte mkt & hänga upp sig,precis som du säger så får man väldigt mkt varningssignaler...nej,det blir inget med denna bmw....mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.