|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
åsikter mottages....både negativa & positiva....mvh Länk | |
| Handtaget på en bakdörren saknas och bakdäcken ser ut att vara slut på en av bilderna. ( kan i och för sig vara en synvilla) Annars kanske den är ok, skick och känslan på plats får nog avgöra. | |
| Vänster bakskärm ser knölig ut. Kolla det. | |
|
Svensksåld tvivlar jag på. Den har ingen strålkastarspolning vilket är std i sverige. Den har dessutom faceliftxenon (säkert köpta på BMW för 20.000:-) *ironi* Den har nåt klistermärke på instrumentpanelen som typ tyska hyrbilar brukar ha + att handtaget på höger bakdörr är borta. Vilket lik... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Vet inte vad handlar håller på med men två uppenbara lögner finns det i annonsen i alla fall. Bilen är inte svensksåld och det är inte heller någon 00a. Dock har den strålkastartorkare vilket syns när man tittar på annonsen på bytbil. Regnr: WDG914 Färg: MGRÖN Fabrikat: BMW 523I Årsmodell: Fordonsslag: PB Fordonsår: 1999 Chassinummer: Senaste EU-regbevis del 2: 2007-03-09 Upplysningar: Kredit Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2007-03-09) Tillfällig registrering: Nej Antal ägare: 6 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2004-04-20 Import: Ja I trafik första gången i utlandet: 1999-05-04 Utredning: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2008-02-01 - 2008-06-30 Senast godkända besiktning: 2007-07-06 Vägmätarställning, km: 177306 Observera att uppgiften om vägmätarställning kan vara oriktig eftersom vägmätaren kan vara trasig eller ha blivit utbytt. Tekniska data Effekt kW: 125 Antal passagerare: 4 Växellåda: MANUELL Max släpvagnsvikt: 1800 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1290 Max lastvikt: 470 Kopplingsanordning 1: KULA Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 225/60R15 Kaross: Kombi, Taklucka (05) Skattevikt: 1740 Tjänstevikt: 1740 Totalvikt: 2210 Sänkt totaltvikt: 2210 Längd: 495 Bredd: 180 Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel: Skyltformat fram: EU-ENRADIG Skyltformat bak: EU-ENRADIG //Lövet |
|
|
Verkar finnas lån på den (Upplysningar: Kredit), så se upp så du inte får dom "på köpet". Besiktigad för ett år sedan och med en 4 som slutsiffra!, så begär en besiktning innan du bestämmer dig. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mycket negativt med den bilen priset hutlöst med tanke på skicket. En av de risigaste jag sett på länge. Besiktningsörhållande förläggande 2008-11-06 nästa bes senast 2008-07-11 Parkeringsbroms otillräcklig Varningstriangel saknas. Körriktingsvisare fram båda sidor fel färg. Krängningshämmare fram båda sidor fastsättning glapp. Krängningshämmare bak båda sidor fastsättning glapp. Kopplingsdel demonterbar låsning osäker. = Vanvårdad rishög Privat ägare Har sålts av en bilförmedling i åtorp som ägare tidiagre. Skulle tippa på 27000 mil istället för 17000 ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Glömde kredtiköp tom 2011-04-30 i Handelsbanken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Lägg ett bud på halva det utsatta priset så kanske den blir ett fynd. | |
|
Tycker det är väldigs svårt att avgöra skicket på bilderna förutom att dörrhandtaget saknas, men den hade ju ett digert antal minuspoäng vad gäller fel på bes, historik, kredit o.s.v. Det finns fler. |
|
| Annonsen borta nu. Den är såld! ;) | |
|
Varför skulle kredit innebära att bilen är kass? Känns som att vissa antyder det. Det är bara att lösa krediten först och betala resterande till säljaren. Min bil har kredit men den är fasiken ingen rishög för det, grrr //Lövet |
|
| Kredit i sig är väl inget negativt, men om man har en massa lån kvar då man säljer bilen kan det kännas som om ägaren har slarvig ekonomi och kanske slarvat med annat också. Långa lån på ren konsumtionsvara är inge bra. | |
|
Jag tycker du tolkar in lite väl mycket nu. Jag kommer sälja min bil med en del restskuld kvar och ser inget konstigt med det. Det är bara för köparen att betala en viss del till mig och en viss till banken. Det har inget med om man har råd eller inte att göra utan vilket restvärde man har lagt upp lånet på. Långt ifrån alla lån löper ner till 0 nämligen. //Lövet |
|
| Kanske, men jag tror man tolkar en lång kredit annorlunda om t.ex dörrhandtaget saknas o.s.v vid försäljning än om det är en pärla också.. | |
Bilen kan ju ha lån på 70.papp och säljs nu för 55 då gäller det ju att säljaren samtidigt kan pynta in mellanskillanden. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jo, så kan det ju faktiskt gå om man har för långa lån på en bil. | |
|
Ute igen. Länk |
|
| Det gäller att betala av lånen också. | |
| hm...ja,ute igen denna gång som en 520??...hasso,hur & vart kan man se vart kredit är?..du sa att den va hos handeksbanken?...har läst era råd & synpunkter,tackar för detta..det blir inte ens att åka & titta på denna bmw...men OM man nu skulle köpa den,så måste väl det här med krediten lösas med tanke på att det är en firma som säljer den?...men då undrar jag bara varför den står skriven på privatperson?..men hur som helst,blir det inte ens att åka & titta,,,känns "konstigt" redan nu..:).mvh | |
| Bara ett litet inlägg om kredit... Det var kredit på min bil då jag köpte den av privatperson... Det tog ca 1-2 veckor efter att krediten var löst tills det att det syntes på vägverket... Har dom nyss köpt bilen kanske "kredit markeringen" bara inte har hunnit försvinna... Och kredit är annars enkelt att lösa, man bara vandrar in med säljaren på banken och säger att man ska lösa krediten så ringer banken upp kreditgivaren och löser det tillsammans med dig. Så gjorde iallafall min bank... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.