|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
pg_ice |
M femma: du har inte originalet? lite klurigt att ladda ner videos från streetfire och youtube |
|
Hehe var inte meningen att såra dig sorry pg_ice Men av egen erfarenhet så vet jag att mätt tider och racelogic tider är två helt olika grejer.... Nu har jag sålt bilen så sorry kan ej ställa upp, men jag har kört mot en 3.2 coupe på gustavs event så när filmen kommer upp så kan du se hur jag stog mot en 3.2 coupe.... Min hade 4.2 racelogic tid |
|
pg_ice |
trist att du sålde bilen,hade nästan sett fram emot ett race :) du har möjligen inte nån video från när du kör? så kan man jämföra med racelogic tiden du fick |
pg_ice |
Cado: 4.6-4.7 får jag M5an till med vanlig tidtagning funkar inte att ladda hem den videon och köra i redigerings program |
pg_ice |
det börjar bli sent tror jag: Monster Femma menade jag |
|
Du kanske vill prova mot den m5 i filmen som gör 4.6-4.7 han är också i västerås och är min lille bror :) Borde ju vara ganska jämnt... Här är en film där jag kör Länk |
|
pg_ice |
bring it on :) missade ditt första inlägg ang björkvik säg till om det blir fler gånger! då hänger jag med direkt. ångrade lite att jag missade det sist. |
pg_ice |
du är ett par tre tiondelar snabbare Cado 4.2sec om man mäter rakt av och 4.5sec på min om man mäter på samma sätt. men då hade du väl 450-460hp ? |
pg_ice |
rättelse: 350-360hp dags att packa ihopp tror jag :) |
|
Oke kör mot monster kanske redan nu till helgen om det passar, för nästa vecka åker han bort i en månad :) Det vore väll något å köra jämnt med en m5 e39 :) |
|
|
pg_ice Jo jag fick till det själv så det är lungt :) jag får också ca 4.6sek 100-150 mätartid men det är pga en växling vid ca 140km/h av någon konstig anledning. använde samma program som du använder dvs canopus procoder 2 100-150 3.97sek inklusive den där konstiga växlingen vid 140km/h. 100-200 9.14sek 180-200 2.03sek här har vi racelogic tider 100-150 4.19sek 100-200 10.95sek 180-200 2.95sek det var innan chippen på bilen. hmm och då vet vi hur pålitlig den där canopus egentligen är :) |
|
| jag kör gärna :)) | |
| Ang björkvik så ropar jag till nästa gång det blir....men då får du nöja dig med och kanske köra mot en gubb mersa som jag kanske har på G :) | |
pg_ice |
alright bra att få reda ut det då jag inte har jämfört +0.2sec från canopus då hamnar man ändå på 4.4sec vilket är riktigt bra! får man bort den där tvekningen som är precis efter 100kmh och som troligen drar upp tiden då kanske man har nån tiondel till. allt det där från ett nytt insug och några chip..det är imponerande :) men ok med tanke på vad dom kostade nya för några år sen så vore det konstigt om det inte skulle märkas på effekten. |
pg_ice |
Cado: gör så sen vem man kör mot spelar mindre roll. |
|
Den verkar faktiskt gå riktigt fint ;) Testa nu mot monster för att få det svart på vit :) Ta med en polare så filmar vi, borde vara en ganska så tuff match. |
|
pg_ice |
la upp en video här från i söndags så kan ni kolla strunta i körningen :) Länk första streetracet med M3an så adrenalinet var lite för högt. tabbade till det med kopplingen och missade 2an. jag väntar på andra videon när jag körde mot nån BMW med M5 motor. den rackarn tog jag in på slutet på men det räckte inte då jag stog och tuggade däck i flera sekunder i starten. förlorade med en ynka halvmeter lutar åt R-däck nästa gång |
|
enligt cados film genom canopus 100-150 4.03sek 100-200 10.95sek 180-200 2.95sek det borde vara tufft match skulle jag tänka mig mot pg_ice om man ska gå efter de här tider. |
|
pg_ice |
japp 0.2sec 100-150 verkar det som man får lägga på från canopus. |
| eftersom 100-150 är en ganska kort intervall så är 0.2sek ganska mycket i ett rejs men nästan 2sek upp till 200 om man kollar på mina tider och det är helt åt skogen. för det blir ju bara mer och mer felvisning ju högre farter det blir. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.