|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada :) en fråga.... vilket försäkringsbolag har vettiga priser på en m5:a e 39 00:a jag har full bonus redan. jag vet att jag kan ringa till alla och be om offerter... men det finns så många att välja bland så det vore skönt att kunna sålla ut de billigare. vilka försäkringsbolag har ni och vad betalar ni ... ca? mvh Tomas (snart m5 ägare) | |
|
de där är väldigt individuellt vill du få ett vettigt svar får du nog ringa runt o fråga för mej 22år i mindre stad är folksam billigast 18000 kr/år för 540n atava hadde varit billigast men dom tar inte import bilar. länsförsäkringar ville ha ca 40000 kr/år för en helförsäkring o ca 20000 för trafik |
|
|
Vi har Vesta skadeförsäkring, bilen en BMW 528 -99:a står på mig (Jonzons sambo 27 år) o vi ger straxt över 6000 kr per år. Helförsäkring. Bor på ett mindre ställe och min ålder (!) gör att den inte är dyrare. |
|
|
Testa Insplanet, dom samarbetar med flera bolag och ger svar direkt. Fast i mitt fall blev änddå Orignalförsäkringar billigast. Hos dom får man 10 procent rabatt om man är med i BMWCS , medlemskapet kostade 400kr |
|
Gemini__ |
Vesta är klart billigast i mitt fall, har alla mina bilar försäkrade via Vesta. Insplanet är helt odugliga, inget att rekommendera mao. |
|
Full bonus har du inte när det gäller försäkringar som 23 åring.Finns tyvärr inga bättre sätt än attt lägga 30 min på att ringa runt och kolla, jag sänkte mig senast från runt 9000 kr till 5000 på en helförsäkring! Mpower |
|
|
Det blir halva priset på en bmw försäkring hos Vesta än hos Trygg Hansa för mig. Detta är kollat på en ny bil med halvförsäkring! Fredrik |
|
| Vesta, oslagbart just nu! | |
|
Ingen M5:a kanske, men för att beskriva nyttan med att ringa runt och fråga. En Mercedes 206D husbil från -74, 24-åring utan körkort och skriven i Orminge. Trafikförsäkring endast. Tennant - 10.000:-, LF - 3000:-, Trygg Hansa - 2000:- och Folksam 1000:-/år. Vesta hade inte den produkten. Fast till mig 59 med 40 skadefria år kunde de erbjuda 1074:- efter en veckas funderande. Skillnad 900%!!!! Göran FWD - Nej tack! |
|
|
All heder åt "emmeb" som tydligt talar om att han jobbar för Insplanet. Tyvärr måste jag helt o fullt hålla med "Gemini__" att Insplanet är helt värdelösa. Jag fick bättre pris direkt när jag ringde de bolag som jag fick offert från, via Insplanet. Seriöst? Jag anser iaf inte det. Slutsats: Ring själv o pruta om du kan/vill :) Mvh Patrik ___ B M W |
|
| Insplanet funkar bra ibland, ibland inte - mao kan man lika gärna prova dom; men sedan får man ändå komplettera med att ringa runt själv...och komma fram till att Vesta är bäst :) | |
|
Som betan säger är det väl värt att lägga ner lite tid och ringa runt. Bara att gå in på www.eniro.se eller www.hitta.se så får du alla telefonnummer på ett bräde. Dessutom har de flesta bolag en onlinetjänst där du kan få kostnadsförslag direkt. Jag hade tidigare Originalförsäkringar och flyttade 17 km till en mindre ort och från lägenhet till villa med garage. Hade räknat med att mina premier skulle skjunka märkbart men det var bara ett par hundralappar. Ringde då runt och bytte till If vilket sänkte kostnaden med 3500kr på två bilar. If var ungefär dubbelt så dyra där jag bodde tidigare. Det roliga är ju att If äger Originalförsäkringar... Jag betalar idag 7400kr/år för M5:an, 1500 mil/år och Stor BilExtra inkl. Det är ganska exakt samma pengar som Originalförsäkringar ville har för att försäkra min 530 med identiska förutsättningar... ___ //Ulf |
|
|
Glömde säga att för mig har Insplanet och Vesta aldrig varit i närheten av bra priser... ___ //Ulf |
|
|
Mina undersökningar hittills ser ut ungefär såhär: Helförsäkring, självrisk ca 3000:- BMW 530iA -03 Man 34 år (körkort i 11 år, ingen premienedsättning) Stockholm, förort i söder Låst flerbilsgarage Max 1000 mil/år If, 10200:- (med 5% rabatt, tror jag) Trygg-Hansa 12000:- Folksam (la på efter 8 minuter i telefonkö) OK Medlemsförsäkring (Folksam) 12000:- Vesta 8900:- BMW orginalförsäkring (IF) 12200:- Tennant (Kundtjänst ej öppet efter 17, ska prova igen) Atava (Kundtjänst öppen 9-11, svåra att nå, skiter i dom) Idag ska jag försöka få tag på Lansforsakringar och Tennant. Intressant är att BMW Orginal som ligger under IF är dyrare än IFs vanliga bilförsäkring. Vad får man för merkonstanden egentligen? /J |
|
|
JoBe: "vad får man för merkostnaden" originalförsäkring garanterar att du för endast original BMW delar om det händer något....alltså sen gäller försäkringen på bankörning i sportklubben. De lär ju inte stoppa i fiat delar i bilen om du krockar så enda bra anledningen till originalförsäkringar är om du kör på bana. Det gäller de flesta märkesförsäkringarna att original delar används vid skada. Mpower |
|
|
betan, Okej, då förstår jag, tack för svaret. /J |
|
|
För mig var Vesta billigast. Vesta samarbetar med Nordea så är du bankkund hos Nordea så får du nog lite rabatt hos Vesta + om du samlar fler försäkringar hos Vesta så blir det ännu billigare. Jag har både hemförsäkringen på min bostadsrätt + min försäkring på BMW:n hos Vesta och bilförsäkringen ligger på 3600kr/år. Och då är den försäkrad till "tänderna", dvs helförsäkring med alla tillägg. |
|
|
Vesta håller en prisnivå som få kan matcha. Har man otur och råkar ut för biltjuven, se tidigare inlägg, samt råkar ha haft en synnerligen välvårdad och påkostad gammal pärla, har Vesta svårt med värderingen vid eventuell inlösen. I mitt fall blir det tingsrätten som får avgöra. Skadan inträffade för ett år sedan, tar väl ytterligare minst ett halvår innan det kan hända något. Mitt råd är, dokumentera med foton den fina bil du har, (har själv gjort det med ersättningsbilen) om oturen skulle vara framme. Vesta vill inte ta en egen titt på din pärla enligt besked, jag har försökt, det finns ju bolag som kräver detta då värdet kan variera oerhört på äldre bilar. Man blir lite besviken på värderingsunderlaget för inlösen, som presenterades inledningsvis, "har talat med BMW-försäljare samt tittat på Blocket", Blocket annonserna var på bilar som gått mellan 20-30 kilo mil, direktimporterade. Skulle då jämföras med med min på 18 tusen mil, svensksåld och i bra skick med mycket utrustning. Hur som, jag hoppas att rättvisan så smånigom segrar samt att den eller de klantiga personer som varit inblandade i ärendet får sig en skrapa för dålig hantering. Ruttna äpplen finns i alla korgar, jag tror det hela beror på nybörjarmisstag, har därför fortfarande försäkrat i VESTA! Kampen går vidare!! /Gunnar |
|
|
Tror vesta blir svårslaget just nu. Om du bor utanför storstäderna (läs: landet/skogen) liksom jag gjorde för 3 år sedan kan du testa att ta kontakt med fd. sockenbolagen, som numera går under namnet dina försäkringar. Länk Jag har ALDRIG varit varit med om bättre bemötande/kundservice än när jag hade mina bilar försäkrade där. Betydligt personligare än de stora drakarna på marknaden. Relativt billiga brukar de vara också. |
|
|
Vesta är bättre än Dina försäkringar även för mig som bor på landet. Tycker tyvärr att Dina har hamnat på nästa samma prisnivå som dom stora bolagen. Fredrik |
|
|
Det är fullt möjligt, var som sagt minst 3 år sedan jag var kund hos dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.