|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Förbättrad driftsäkerhet ser jag inte som ett prioriterat mål. Jag har ägt sex BMW under de senaste 16 åren och ingen av dem har varit felfri, men om jag får önska mig förbättringar så är inte sänkt felfrekvens en av de främsta. Jag skulle t ex mycket hellre föredra en sänkning av bensinförbrukningen med 1 dl/mil än ett totalt eliminerande av alla fel. Jag skulle också föredra ett par decibels sänkning av bullernivån framför ett totalt eliminerande av alla fel. Detta trots att BMW står sig bra jämfört med konkurrenterna i fråga om bullerdämpning. Jag skulle mycket hellre se att BMW ordnade ett välfungerande ställbart fjädringssystem motsvarande Porsches PASM, än ett totalt eliminerande av alla fel. Jag tror till och med att jag skulle föredra höjd krocksäkerhet framför ett totalt elimnerande av alla fel. En bil är helt enkelt inte till för att var fri från fel. Att prioritera felfrihet över allt annat är i mina ögon dåligt omdöme och inte att lyssna på vad hjärnan säger. Är felfrekvensen hög blir det en viktig fråga, men jag kan lugnt konstatera att felfloran på mina bilar inte varit tillräckligt omfattande för att det skall vara en viktig fråga. |
|
| Min flickvän ogillar BMW mest för fronten, hon tycker de ser ut som gristrynen som krockats mot en vägg eller liknande. Jag har faktiskt lite svårt att argumentera mot det... | |
|
ostmacka: intressant inlägg! Kommer ni ihåg Edsel och "toalettstols effekten"? Borde kanske starta en ny tråd om detta. För mig är körglädjen ännu det viktigaste |
|
| Kollade upp Edsel och de såg ju inte allt för vackra ut. Liknar faktiskt en toalettstol i fronten. Antar att det är det du menar? =) | |
|
Tycker Audi faktiskt har tagit efter lite av "Toa trynet" i fronten dock med smalare toasits. Se tex. A6:orna. /L |
|
|
Vi har en BMWoch det var min sambo som valde och insisterade på att vi skulle köpa en sådan. Den har i och för sig fungerat bra. Själv hade jag valt Opel, gillar skarpt deras nyare bilar. Bellner |
|
|
logiskt varför en kvinna väljer en kille med bmw. Deras mål är nämligen att dominera, kontrollera och förstöra en mans finanser, den mentala hälsan, självsäkerheten och varje hopp för lycka. Länk (avd ironi ) Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Länk precis därför. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Länk utan kommatecken blir det tydligare... Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| När jag träffade min sambo så hade han faktiskt BMW, en svart E30 med grå rostskyddsfärg på skärmar bla. Men jag var totalt uppe i Volvo på den tiden (ung och dum) så jag tog honom väl inte för bilen, men fan va bra BMW är, 3 år senare köpte jag min första BMW som jag nu 1 år senare fortfarande har kvar och är lyrisk över (har kvar killen med). Älskar BMW så tacka gizzmo123 (på autopower såklart) för att han fick en till i världen att fatta vad som går bäst. | |
|
Tack för den undersökningen.. det kanske finns hopp endå ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.