AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.511

Metro: Kvinnor vill ha en man med BMW

Sida 1 av 3
We
965
Weiman
118i M-Sport -24
..Men det visste vi väl redan :)
Länk

/Johannes
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Skrämmande att en tredjedel väger in bilmärke i val av partner. Det är ju helt sjukt! Tur att man hade Saab när jag träffade min kära, kanske är det äkta då..
jaa då.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Tur att man körde Mazda MX-5 Miata när man träffade sin ;) ..

/L
Kvinnor vill ha BMW på första plats, andra plats cab av något slag..
Humm, en BMW-cab torde ju då vara det optimala!

Kan ju då meddela att det stämmer INTE!
När man glider på stan är det garanterat flest grabbar/killar/män som spanar in bilen. Visst, brudarna/bejbsen/kvinnorna kollar oxå men inte alls i samma utsträckning.

Gladast tillrop kommer alltid från barn/ungdomar (6-15 år) och gamlingar på 65+!
Dem i åldrarna däremellan kollar mest i smyg, vänder sig ofta när man kört förbi.. Är skitkul att kolla i backspegeln för då tror inte folk att man ser dem. :-)

Ja, ovanstående är såklart min erfarenhet (Tre år i cabbe) och inget annat.

///Micke
Min cabrio Länk
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Fångade min fru med en sketen Hundkoja från -65 (minnet svkker lite) med rostigt golv, iofs med sportstolar och taklucka men ändå.

Kan bara annars hålla med Micke om hans noteringar...

Niklas

Fransosen
Hade en gammal Ford sierra när jag träffade min fru.

Bosse
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Din fru har äkta känslor för dig, Bosse :)

Snälla, säg att den blårökte också! ;)
Alla mina erfarenheter talar emot den där undersökningen...
Alla dom där singelkvinnorna är med högsta sannolikhet singlar av en anledning, kanske för att de alla letar efter en "Sugardaddy" ? :)

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
wendtan:

Så det är "pimp me daddy" för dagens kvinnor som gäller... ;)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Fick själv låsa dörrarna när ett gäng stundenttjejer ville hoppa in i bilen i stan.. :) Det är inte första gången jag blir stoppad av tjejer som vill åka lite BMW så visst stämmer uppgifterna.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nu kommer jag med en rasfördomsfull teori, som visat sig stämma för mig iaf...:

Många "svenska" tjejer vill sända ut ett budskap som lyder typ: "Tro inte att du kan få mig bara för att du har en fräck bil..." och vänder sig nästan bort när man kommer - medans tjejer med utländskt påbrå får $$$-ögon när man närmar sig med bilen :)
Heltsonika: Ja för 17-18 åriga tjejer med studentmössa är ju precis den målgruppen du söker som 30 åring? :)

Länk
Komvuxare kanske? =)

Jag tror oxå att dom flickor som tittar är ute efter en sponsor och eventuellt för att bräcka jämnåriga gamla pojkvänner.

Singlarna är ( jag tror ) nog inte en tvåbarns singel mamma runt 25-35år som har fullt opp med att få mjölk och smör i kylskåpet...

Eller så har dom bara frågat 18 åringar med högklackat på stureplan.

Jag har nästan inga fördommar....

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Med statistik kan man säkert få jorden åttakantig med..... en BMW har en trevlig förarorienterad miljö och det är julklappen till pojkar som åker omkring i dom. Samt att som Micke O skriver, Blivande förstagångs- resp sistagångsväljare öppnar ögonen för bilar utan tak:) Heltsonika har aspirantplats på poppis taxichaufför och jag konstaterar bara att det här landet är förvirrande emellanåt:)
Mvh
Asken
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
wendtan: Vaddå 30-åring? Förstår inte vad du pratar om. Jag har ju minst 6 månader och 2 dagar kvar! Och oh Ja! Varför skulle jag annars köra BMW?
Ångrar lite att jag inte köpte en Cab...

;)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Nja!
Min M635:a är det mest Utländska män,gammla farbröder och smågrabbar som spanar in när man kommer. =(
Men det gör inget....jag njuter av varje meter i den ändå! =)

Mvh Patrik
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Nej, mina vänner dom flesta glada tillrop och uppskattade kommentarer mm. från kvinnor
har jag faktiskt fått med mina två Miator. Det verkar vara en bil som många kvinnor
gillar.

Jag har ägt många BMW och jag gillar dom.
Men jag har aldrig fått särskilt uppskattade kommentarer från kvinnor när jag kört Bumse
(E46, E36, E90 och E30).
Däremot kommer det fram både unga grabbar och gubbar och frågar om bilen.
(Men det var ju inte det man var ute efter ;)

När jag frågat min fru och hennes väninnor vilka bilar dom tycker är snygga så nämns.
Miata, Porsche Cayman (dock inte nya 911:or som är för vulgo och raggiga enl. dom !!?)
Volvo C70!!?, Den enda BMW som dom tyckte var ok. var Z3 om den var röd!

Vi ska inte tala om vad dom tycker om min E30. ;)
(Det fulaste och kantigaste dom sett på länge, varför kör du runt i en sådan?)

Och jag tycker faktiskt E30 är en snygg bil!
Så bilsmaken mellan kvinnor och män måste skilja sig en smula...?

/L

Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Haha där ser man inte illa xD
co
1.144
coldhex
BMW M135i
En kollega på jobbet klippte ut artikeln och tejpade upp den på min kontorsplats. Det är hittills bara män som kommenterat detta. För övrigt "hatar" min sambo bilen (för att det är en BMW), men vill ALLTID köra när vi ska åka nånstans :D
Hej grabbar!

Tänkte att jag som faktiskt är kvinna (tjej) kunde lägga mig i diskussionen och även påpeka att det i artikeln (iallafall i pappersutgåvan) står att även singel männen (för det är bara bland singlar som undersökningen gjorts) helst väljer en kvinna som kör BMW.

Hurvida en man/kvinna som kör BMW skulle vara bättre än någon annan man/kvinna vet jag inte, och jag tycker inte heller att påståendet att människor som kör BMW skulle ha mer pengar och således skulle ha det bättre ställt heller. För nu förtiden köper vem som helst vad som helst, och det mesta (allt) går för lånade (bankens) pengar.

Sen kanske det är så att man söker en likasinnad. Både jag och Johan (groze) kör BMW och lever ihop.

Trevlig sommar!

Mvh Anna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.