|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja Anders den både blårökte och gick som en påse nötter, vid minsta backe var man tvungen att växla ner. Nu har man en kanonbil (330) och motorcykel och samma fru som bara blir bättre o bättre. Bosse |
|
| 33O det var en ny variant ;-) | |
| Alla vet väl att en kvinna vill omge sig med fyra djur: en mink i garderoben, en jaguar i garaget, en tjur i sängen och en åsna som betalar | |
|
Att man valt en BMW är ju ett tecken på bla gott omdöme, och det är ju något man önskar att ens partner har ;-) __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
"Att man valt en BMW är ju ett tecken på bla gott omdöme, och det är ju något man önskar att ens partner har ;-)" Då måste de som köper Toyota ha bäst omdöme för det är dom bilarna som har minst anmärkningar på bilbesiktningen och vad jag förstår så är Toyota ägare väldigt nöjda med sitt bilval. Tallviking; den var mycket bra :D När det gäller kvinnors val av bil så är min erfarenhet att de väljer oftast med ögat. Design, färg, smakfull interör är viktigt för dom. Märket på bilen spelar inte så stor roll inte heller om det är massor med hästkrafter. Visst min fru gillade de bmw:s jag har haft men hon gillar lika mycket den bilen jag har nu (VAG-bil) |
|
|
Min fru skilde sig när jag köpte BMW... |
|
| sageinvest: haha! | |
|
Sageinvest: Rofl den var rolig även om jag kanske inte tror på det. |
|
| Han nämner inte från vem hon skilde sig. Kan ha varit en tidigare make som hade en Volvo :) | |
|
Det var ju kvinnliga designers på Volvo som designade den nya instrumentbrädan i V50/S40/c30 med plats för handväskan bakom :-) |
|
|
Citat; ""Att man valt en BMW är ju ett tecken på bla gott omdöme, och det är ju något man önskar att ens partner har ;-)" Då måste de som köper Toyota ha bäst omdöme för det är dom bilarna som har minst anmärkningar på bilbesiktningen och vad jag förstår så är Toyota ägare väldigt nöjda med sitt bilval." Varför Toyota? Det är väl inte ett tecken på gott omdöme att sätta bilprovningens anmärkningsfrekvens före alla andra egenskaper? |
|
|
Den bil med minst felfrekvens borde väl vara det bästa valet vid köp av bil. Tror även att Toyota inte är dålig på andra egenskaper heller. Jag gillar bmw men bara för det tycker inte jag att alla andra också MÅSTE tycka det. |
|
|
Jag håller inte alls med om att bilen med lägsta felfrekvensen är bästa valet. Varför skulle denna egenskap vara så mycket viktigare än alla andra? Sedan är det väl knappast någon som tycker att andra måste gilla BMW. |
|
| Kul att vara omtyckt iallafall | |
|
BMW klingar ju litet status och i fallet med våran Z4 så glor massor av killar när min fru är ute och fräser omkring - och ungefär lika många när jag kör :o) Tror nog att det är jämnt skägg mellan tjejer och killar som kastar långa blickar - tjejer vill ha den för att bilen är litet "Girly" (kanske inte lika girly som Z3 men ändå) och killar för att de tror att de kan få tjejer på löpande band. :-) Länk |
|
|
Min fu har alltid sagt att hon tog mig för bilen:) Hon har sedan dess aldrig tillåtit mindre än en BMW i familjen och hon är en av anledningarna till min sign off:) **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Spider. de e faktiskt sant även om datum e olika. om rätt ska va rätt så hade inte bilbytet i sig någon inverkan. mera som ett inlägg gentemot trådskaparen. |
|
|
Toyota är med ett fåtal undantag (åtminstone modellerna som är vanliga i Sverige) otroligt tråkiga och är kvinnan intresserad av en tråkig man så är jag helt fel, så jag säger till henne gå och besvära någon annan och låt mig och mina BMW vara i fred! (BMW E34/E32 är förövrigt en MYCKET MYCKET bättre bil än Toyotor) Men det är kul att du är nöjd med din Avensis, Corolla eller vad du nu har ;) Mvh |
|
|
Hjärnan säger Toyota men hjärtat säger något annat. Jag har aldrig ägt någon japansk bil och kommer med all sannolikhet aldrig att äga någon. Jag köper med förkärlek Tyska bilar p.g.a kavalitet, komfort, körglädje, design. Men det finns ju mer än bmw tillverkade i Tyskland. |
|
|
Hjärnan säger Toyota men hjärtat säger något annat. Jag har aldrig ägt någon japansk bil och kommer med all sannolikhet aldrig att äga någon. Jag köper med förkärlek Tyska bilar p.g.a kavalitet, komfort, körglädje, design. Men det finns ju mer än bmw tillverkade i Tyskland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.