|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur vet du att LMM du lånat är OK? Är den tagen från en bil med sportluftfilter är risken stor att volframtråden är igengeggad med olja... Om jag förstår det hela rätt är det inte gjort någon mappning efter trimtillbehören är monterade - bara monterat ett massproducerat chip som inte tar hänsyn till nya sportavgassystemet etc. - det säger sig själv att detta inte ger optimalt med hästar! 15% effekttapp är väl ganska mycket förlust i en bakhjulsdriven bil - siffror kring 10% brukar man nämna....dvs. 237 hästar på bakjulen borde vara kring 263 verkliga hästar i motorn...!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
15% effekt är inte mkt effektapp om man kollar på PPF's senaste bänkningar av andra BMW's. M3 E46 -01 = 240 whp BMW 530i -01 231hp = 157 whp M5 E34 3.8l 340hp = 260 whp |
|
|
Johan B,Carlee : Men då är det märkligt att de bänkat flertalet M3:or med skillnaden 2-3 Hk i motor samt även liknande bilar med bakhjulsdrift och kommit nästintill original effekt. De 15% du nämner är enbart effektförlusten till drivlinan dvs 295 blir då 250.75 hk på bakhjulen. Det fattas fortfarande 13 Hk. Och då utgår jag enbart från originaln effekt och inte med katersättare samt chip+luftfilter. Men det märkliga är återigen att de bänkat andra M3 med nästan exakta resultat mellan original beräknad effekt till bänkeffekt. Christofer |
|
|
JohanB; sen kan man inte räkna procent som du gör att utgå ifrån 237 hk och lägga på 10%. Ponera att din bil har 100hk och du drar bort 10% och sen lägger på 10% igen, då har du bara 99hk. Christofer |
|
|
Laths: Han har räknat rätt... :D Hur var temperaturen och lufttrycket vid bänkningen? |
|
|
triss: Ojdå. Då ber jag om ursäkt JohanB. Ehh... ingen aning. om det inte uppgick av filmen så vet jag inte. Vad är en M3 GTR föresten? |
|
|
Original pa GT:n sa ar ju maxeffekten vid 7100rpm, med lite extra trim sa borde den snarare flyttas upp lite, sa prova dra den till varvstopp sa ska du nog fa se att du far ut lite mer effekt! MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.