|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Ojsan, verkligen! Som det beskrevs i artikeln, en Passat fast större. Fast om man mäter i "ras" är väl någorlunda lika över hela segmentet? The way we see the problem is the problem. |
|
|
Phaeton delar sina komponenter med Bentley Continental och Audi A8 så en Passat är det ju lyckligtvis inte annat än kanske utseendemässigt. Rasmässigt så ligger nog A8 på samma % //Lövet |
|
|
Kaptenlöjtnant undrade hur många 7-or som säljs nya i sverige , min lokala BMW-verkstad berättade att det i sverige säljs ca 85st 7-serie nya från svenska återförsäljare varje år , denna siffra skall vara praktiskt taget konstant oavsett konjunkturer och räntor. Siffrorna har varit ungefär lika stora sedan E32an började säljas innan 1988 , sedan tillkommer det några bilar som köps utomlands av olika anledningar samt ett stort antal begagnade fordon som importeras varje år. Jag tycker 85st nya 7-serien per år låter lite lite ? men det stämmer säkert , någon som har 100% exakta verifierbara siffror ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Gissar på modiga 60 miljoner kronor ungefär då, inte pjåkigt alls för själva kostnaden hamnar hos finansbolaget så för återförsäljaren måste det vara prima siffror (motsvarande siffra för 1988 torde hamnat på 30kkr). Även på BMW får volymbilarna dra den stora lagerkostnaden samt betala utvecklingen av fläskmodellerna... The way we see the problem is the problem. |
|
|
"Även på BMW får volymbilarna dra den stora lagerkostnaden samt betala utvecklingen av fläskmodellerna..." Det beror hur du ser på saken. Det är större marginaler på de exclusivare modellerna och mycket av utvecklingen av nya funktioner återanvänds i de efterkommande mindre modellerna. Dessutom är det "fläskmodellerna" som gör att volymmodellerna klassas premium med tillhörande högre prisnivåer. |
|
|
Jag menar naturligtvis 30Mkr... Jag kan tänka mig att en 760li står längre i hallen än en 530xd, så där hamnar väl en del av marginalen? Inte för tillverkaren förstås... Tvärtom mot vårat pensionssystem så får antagligen volymbilarna idag betala innovationerna imorgon menar jag, jag skriver då utan att veta =), men inte tror jag att marginalerna är så vansinniga på en sjua. Vad jag däremot kan tro är att M3 och M5 har (sjukt?) större marginal än syskonen eftersom en stor andel chassi/kaross är "bolt-on". Ja, den dagen man kan slanta för en ny sjua... fast patinan på E32an är det inga större fel på. The way we see the problem is the problem. |
|
|
Jag tycker inte phaeton är billigare än motsvarande e65or...eller går det att tokpruta på dem? |
|
|
Simon_en: Ingen riktig koll på hur priserna ligger på en snikad Phaeton idag. Det är ett år sedan jag funderade på en Phaeton. Kolla vad märkeshandlarna i DE sätter ut sina för. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Det du skrev wadel att behålla den tills den faller i bitar är nog inte så dumt om man trivs med sin bil! Har faktiskt tänkt den tanken några gånger om min E38. Men jag är rädd att jag är för rastlös i mitt bilägande för att tillämpa det, än i alla fall.. __________ |
|
|
Den billigaste icke krockade/ej motorras phaeton på mobile.de kostar drygt 15000 Euro med 3,2 v6an...inte speciellt mycket billigare än motsvarande e65, snarare nästan tvärtom. Kan någon visa mig en phaeton för 70-80000 slår jag till direkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.