|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
har min 735:a ute på annons och inte ett svar på två månader, ligger på fordonslagret, blocket, autopower m.m? Länk Är det bara 7 serien som är osäljbar eller är det andra BMW också? Har marknaden helt försvunnit? Jag har varit runt och kollat på andra fordon som skulle kunna vara intressanta att byta till, men man är väldigt bortskämd med komforten i 7 serien. Jag har provat en del 3 serie 1999 och uppåt och blir besviken varje gång att behöva lägga mycket pengar i mellan så vad gör man, e E 65:a kanske fast den är så ful... Diplomerad av leathermaster |
|
Jag tror att de flesta lite större bmw har det lite svårt i dagsläget.. Jag är inte sådär jätte insatt dock men jag kollar runt ganska ofta. Folk är nog rädda för att bensinpriset ska gå i taket nu i sommar. Tycker att din bil verkar delikat och hade gärna kommit o kikat om jag hade haft medel just nu.=) Antagligen bara o vänta tills någon spekulant dyker upp. Tycker dock inte att du ska gå ner i pris såvida den är som den ser ut på bilderna, såsmåningom kommer du nog bli av med den. |
|
|
Jag tycker inte att det är så konstigt att en tolv år gammal lyxbil är svårsåld. Jag fick gå 7% under bilpriser.se:s lägsta nivå för att bli av med min v70 03:a för ca 1,5 månader sedan. Endast en kom och tittade på den och jag låg lägst på blocket och fick ändå pruta några tusen. Att man inte får sin e38a såld med ett relativt optimistiskt pris är inte konstigt. Hade jag fått din för 30 hade jag slagit till direkt:) Hursomhelst, lycka till med din försäljning!!! |
|
| Kanske inte så många som vill ha manuell låda och halvskinn/tyg. | |
|
Jag säger som jag brukar, de finns alltid en marknad för riktigt fina 7-serie, speciellt 750i, riktigt välvårdade och påkostade entusiastexemplar, oavsett bensinpriser och lågkonjukturer mm mm. Min fina 750i-97 Länk var betald och levererad efter 5 dagar på blocket, köparen kom och tittade dagen efter annonsen kom ut och bestämde sig samma kväll. Jag hade ytterliggare 2 seriösa spekulanter, men en hann först. Jag sålde inte till något underpris, men så här i efterhand hade jag nog kunnat få några tusenlappar till för den, men ett snabbt avslut är värt några kronor också, så jag är nöjd. En riktigt bra annons med riktigt fina bilar, samt en bil som lever upp till annonsen är ett måste, om den skall vara så lättsålt. En 750i i "entusiastskick" håller jag som mest lättsåld faktiskt, en manuell 735i med halvskinn i mer bruksskick är så klart svårare, och drar sig ofta till köpare som simon_en "Hade jag fått din för 30 hade jag slagit till direkt:)" brukar ju kunna tillhöra standardkommentaren för skambjudare BMW CS #5139 |
|
|
Ojdå...Dragkrok!+manuell låda+ endast 20000mil och sportinredning i skinn...Joo,för det priset du begär så är det ju otroligt mycket bil för dessa pengar... Men visst, 7-serien har aldrig? varit speciellt lättsålda som "hyfsat begagnade" anser jag.. Och idag är det än fler som inte törs köpa en 7:a av olika anledningar...främst vad folk tror att dessa ska kosta att äga som bruksbilar.. Du får hoppas på en glad entusiast som värdesätter bilens skick(som det verkar nu iaf) + utrustningen.. Mvh Janne. |
|
|
J.L, frågan är var skambudsnivån ligger. Jag satte en smily efter för att indikera att säljaren i nuläget osannolikt kan tänka sig att halvera priset. "Skambud" hör till att sälja bil och inte alltför ofta är de de enda bud man får är min erfarenhet, därför måste man säkerställa att köpa så billigt som möjligt eftersom sannolikheten att slippa rea ut den själv är väldigt liten. Min åsikt, den är kontroversiell, men jag står för den |
|
| Jag tror priset måste ner 20 tusen för 735:an för att det ska bli affär. Ta det inte personligt men det är så marknaden ser ut i dagsläget. | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag satte ut min E23(om nån missade det) och fick sålt den på en evcka på blocket. Det var inte många som ringde men han som ringde ville ha den direkt och då tog han den. E38 tror jag inte är svårsåld, om den verkligen är fin. Som J.L. säger: bensinpriset kvittar när bilen är fin. |
alain |
Jag har satt min 750 96a på blocket och autopower för 59.000:-, jag har fått ett enda samtal med erbjudande för 25.000:-, hur tänker folk i äntligen Jag tror inte att 59.000 är för mycket på en sådan bil, folk är rädd idag med bensinpriset. eller eftersom folk inte har så mycket pengar, dom spara det till semester och åker med det dom har, eller folk vänta att priset ska sänkas ner och bjuder på ännu mindre. Jag tror inte att det är fel på min annons eller? nu jag ska ändra annonsen ner till 53.000:- MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Jag tror även som föregående säger att dessa bilar mkt pga av miljöhets o prislapp på pump är mkt svårsålda. Och ärligt tror jag att pumppriset kommer att spräcka 20kr/lit inom 2år. Hade en tanke att sälja min 740 men kommer att ställa den till samlingen istället,det börjar bli ont om fina e32or. Annars skulle väl annonsen set ut så här BMW 740IA-93 säljes mot annonskostnad:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Sålde min 740iA '99 i mars, 95 000 kr. Tog två veckor, annonserade på PB, Blocket och Tradera (köpet skedde via Blocket). Antar att jag ska betrakta mig som lycklig jämfört med priserna som nämns här. Min bil var visserligen i fint skick. Wilhelm Svenselius |
|
|
Rättelse, 90 000 kronor skulle det vara. Wilhelm Svenselius |
|
|
Bensinpriser hjälper nog inte! Många som frågat mig varför jag fortfarande kör runt i min E38 fortfarande, men dom vet inte hur bra man trivs i dessa bilar :). Sen när det stabiliserat sig och folk vant sig vid ca 14:- tror jag att bensinprisskräcken kommer lägga sig till nästa gång det börjar öka. Sen hade du nog kunnat få mer intresse med lite fräschare bilder(främst den första bilden som är tagen i lite motljus eller nåt). Tillsammans med lite tråkiga fälgar att den ser lite trist ut på något sätt. 735 med manuell ligger högra i värde för mig, då 735iA alltid hamnar i kläm mellan snålare 728 och starkare 740. Ljust halvskinn kan jag tänka mig är lite mindre eftertraktat än mörkare färger, generellt verkar folk gilla när det är mörka färger (det är min egen slutsats iaf). |
|
|
BMW-Båstad, uppdatera oss gärna hur det går med försäljningen och ev slutpris. |
|
|
Intressant krönika...Länk tydligen hänger inte bilpriser.se med i svängarna.....? |
|
|
Någon rörelse? |
|
Lasse Karlsson |
Tjena BMW-Båstad! Har skrivit det i andra "försäljningstrådar" på detta Forum och gör det igen! Kolla och värdera bilen på bilpriser, vad är din bil värd? Min erfarenhet är att det värde minus 10-15%, man får där, är rimligt att förvänta sig att få ut vid försäljning. I ditt fall blir bilen värderad till 39-46 tusen och lägger vi oss högt i detta spann i grundvärde, skulle jag tro att du kan få ca 40 papp för din kärra, så som nån skrev tidigare i denna tråd! du lär ner en 20 tusen för att sälja, det är den bistra sanningen! HA DET!! |
|
någon rörelse? |
|
|
Måste väll vara stendött på marknaden gällande 2 tons törstiga bilar ? Vilken kategori av människor skulle egentligen vilja köpa en 10 år gammal lyxbil ? De som har råd lär ju köpa något betydligt nyare , och de som är entusiaster och väljer att prioritera bilen framför annat är ju inte så många i antal att de kan utgöra en bred kundbas för det stora antal 7-serien som snurrar runt i landet ? Som ett exempel har jag de senaste 3 åren kvitton på över 100 000:- i delar på min 728 - 98 , samt flera hundra arbetstimmar , det mesta är nytt. Fick ett stående bud på 30 000:- för bilen , vilket är lite roligt då det sitter helt nya ( 80 mil) fälgar och däck på för 34 000:- med kvitto såklart. Man får väll rikta in sig på ett extremt smalt kundsegment som av någon konstig anledning gillar 10 år gamla lyxbilar och är villiga att betala för det.... Eller så behåller man bilen tills den faller i bitar , tycker endå inte de nyare BMW är särskilt snygga , hellre en Audi A8 isf. om man skall lätta på lädret. Näe det blir en spännande marknad nu när bensinen närmar sig 14:- Kr och skatt och försäkring har skjutit i höjden , personligen tror jag dylika bilar kommer bli ännu mer svårsålda än de har varit första halvåret 2008 , en lågkonjunktur är ju på gång och räntorna har ju gått upp en del de senaste 2 åren , nuvarande regering bidrar ju inte direkt heller till att vanligt folk skall ha råd med dyrare entusiastbilar , och de som har råd vill ju som bekant inte åka i gammalt skrot , snarare börjar E65:orna bli för gamla och slitna för att intressera köpstarka grupper. E38 finns inte ens på kartan. |
|
|
Usch vad dystert det låter här då. Säg den bil som är lättsåld idag? /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.