|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej jag tycker det är jättekul att det finns fina 7or till salu för ett bra pris. Jag har en och den kör jag bara i på helgerna. Som bruksbil är den inte roligt att asa omkring i då tröttnar man. Jag gav 38000kr för min o vad får man annars för 38000kr. Som entusiast tycker jag det är perfekt. Det finns ju de som röker upp 38000kr på 3 år och då har jag ju verkligen fått mycket för pengarna, lite roligt ska man väl ha. Sluta gnälla och åk en runda i 7:an i stället. Det är bara mellanskillnaden som kostar extra, bil måste man ju ha. Nille Länk |
|
|
Nånstans där 35 000:- är väll rimligt att få , men då är det ju inte värt att sälja. 35 papp är ju vad lite småreparationer lätt kan dra iväg på om man är pedant. |
|
Gemini__ |
En 728:a borde vara attraktiv då den är billig i drift, bränsleförbrukningen och försäkringkostnader är mycket låga. Reservdelar och service är inte speciellt kostsamt i sammanhanget heller, jämför gärna med Volvos priser på service. Kikade för skojs skull på vad 728:or kostar i Tyskland, fick det intrycket att de är dyrare där än här hemma i Sverige. =) Mvh: Thomas |
|
Intressant tråd för mig, då jag själv siktar på att köpa en 10 år gammal lyxbil, dock tidigast om ett år. Varför köpa en sådan och inte en ny Toyota Aygo? Ja, "intresse för en bil med karaktär" kan ju vara ett svar. Har länge drömt om en E38 men nu siktar jag på en Jaguar XJ6 eller XJ8 i stället. Har en känsla av att dessa är aningen dyrare i inköp än E38, kanske har de i större utsträckning ägts av entusiaster som vårdat bilarna bra. |
|
|
Min analys är att det sker väldigt få e38affärer just nu. Orsaken tror jag är att det är få som kan tänka sig att sälja sina vagnar till de nivåer som erbjuds. Har mer eller mindre engagerat följt visst exemplar sedan förra sommaren som inte blir sålda. Själva är jag intresserad av en e38 bensin, främst 728 för 30-35KSEK, men har inte engagerat mig i att leta. På min köpesannons har endast en 38 svarat, en 740 95:a för 50000 i halvkass skick, kändes inte så lockande precis. |
|
|
Annonsen är dålig och oengagerad, jag är allt annat än förvånad över bristen på intresse, är man oengagerad har man svårt att sälja grejer. Simon, du fortsätter i samma hjulspår ;) puss på dig=) Mvh S PS; Riktiga bilar har V8 :a :) |
|
|
Simon_en köpes annonser för bilar funkar dåligt är min erfarenhet. Bättre att aktivt leta själv. Sök på blocket och de intressantaste annonserna hittar man bland de äldsta där det bör finnas bra möjligheter att förhandla om priset samt bland de absolut nyaste. Man måste lära sig modellen och prisbilden och känna igen ett fynd när det dyker upp och då gäller det att handla snabbt. |
|
|
Stephan735i, vår syn divergerar konstant å det kraftigaste även nu. Just nu är det iallafall väldigt trögsålt med begbilar generellt är inte svårt att konstatera. På Just e38 verkar det vara låst som jag skriver. Det är inget konstigt i att man inte vill sälja till ett pris man upplever vara för lågt. Visst är det ql med v8, mindre ql när kostnaderna ska betalas för att ha v8..:) BjörnB, jag tycker att det är ett bekävmt sätt att låta säljarna komma till mig, dock är det många säljaren som betraktar mig som en bank att göra ett uttag ifrån..:). Håller med om att man ska leta bland de gamla annonserna. Konstigt nog finns det begbilar som fortfarande är till salu sedan förra sommaren. |
|
|
BMW-båstad. Jag tror du måste kapa ca 10 000 på priset för att telefonen skall börja ringa. Sålde min 750 för ca 2 månader sedan. Bra pris, bra bil, fin annons. Bra bilder. Ändå var det inte direkt rusning. Hade en oseriös spekulant samt 3 st mer eller mindre entusiaster varav en slog till. Trodde det skulle gå lättare. |
|
|
Hej alla! Var ett tag sedan jag skrev här men har mer och mer upptäckt hur E38 priserna rasat den senaste tiden. Två exempel: 1. Länk 2. Länk Vet att bil 2 är nyare och i bättre skick, men fortfarande extremt stor prisskillnad mellan två bilar av princip samma modell. Var iofs väldigt sällan man hittade E38:or under 50-strecket t ex förra året. |
|
Gemini__ |
Tycker du verkligen det är konstigt att det är en stor prisskillnad mellan en av de första E38:orna mot en lågmilad faceliftad dito? |
|
Man kan ju tycka att priset är relativt högt i denna annons: Länk 24' utan motor och låda! /Mats J |
|
|
Bra puts, bilderna ger ett gott första intryck. För att jag skulle gå igång på bilderna skulle jag velat se det här: neutral omgivning, typ ett gräsfält, ratten stod rakt, det fanns en telefon i hållaren och dragkroken låg i sin påse vore det ett sant konstverk att beskåda med ögat. Sen har 735i en speciell målgrupp, den har sin styrka sett ur rätt synvinkel. Har man en fin bil så gäller bara en sak, tålamod om man vill sälja. Rätt köpare dyker alltid upp om man kan säga nej till alla idioter som ringer för att kontrollera att deras egen telefon fungerar(finns en medicinsk definition på det t o m). Det ligger mycket psykologi i prissättning och det liksom texten är som att spela kort:) Mvh Asken Genusforskning, varför försöka uppfinna något som inte finns? |
|
|
Inte en E38, men ändå.... Jag sålde en Triumph i veckan. Mindre än en vecka var affären klar. Då var dessutom mitt utgångspris 20% högre än högsta jag noterat tidigare i Sverige. Bilen var i unikt bra skick men jag trodde inte att jag skulle få den såld för mitt lägsta pris. Jag ville igentligen ha den kvar men fem bilar är en för mycket;). Så det finns köpare för rätt bil i rätt skick. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
här har du en utan koll på prisbild eller vad som är full utrustning Länk man kan ju undra över vad honjett upp om |
|
alain |
Om det är så, vad skulle jag få för min 750 E38 96a? bilder finns på LÄNK. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Alain, antar att du får testa med olika prisnivåer och se var det nappar. Själv väntar jag in den prisnivå jag kan tänka mig att betala (med en rimlig prutning inräknad på 5-15%) innan jag tar kontakt. Visst har jag flera ggr gjort prutningar på 25% men det är inte speciellt vanligt att det går generellt sett. Dessutom brukar det resultera i en obehaglig situation som jag drar mig för då många säljare tar det personligt. När jag får sk "skambud" på mina egna bilar brukar jag ta det lugnt och tacka nej och kanske skoja till det lite..:) Letar med bristande entusiasm efter något ql att åka till jobbet i. Är en 750 tillräckligt prisvärd kan det vara intressant. Hursomhelst lycka till med din försäljning! |
|
|
Verkar vara rejäl oro i e38-ledet, här på powerbörsen flaxar det mellan 45.000 & 128.000, en alpina för 130.000 verkar ju vara i sammanhanget rena kapet. När jag pratar bilar i närmaste kretsen så verkar det som dyra reparationer och försäkringar är det första som kommer upp och det hasplar dom flesta ur sig utan att egentligen kollat upp fakta, dom som redan kör bmw jämför gärna med volvo och saab ur samma vinklar... Lite bistert för säljarna men jag tror inte att många köper en e38 som första bmw oavsett pris och skick. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Annonsen i vibbes länk var verkligen knäpp , bilen har ALLT utom skinn och lucka hahaha - kan slå vad om att skrotet inte ens har pistolenfach eller TV i bakre mittkonsollen , enligt texten har den inte ens elhydraulisk baklucka !!!!! Snacka om bottenapp för 50 papp , säljaren vill dock ge oss all en sista chans till ett riktigt "Lyxfynd" , vad snällt , näe sån där skrot lär bli osäljbar nu när bensinpriset går upp. Sober tygklädsel (skabbiga trasor) är ochså snudd på världsunikt ! "Den mörka tygklädseln är mycket sober och snygg och harmonierar därför mycket väl med bilen i övrigt. Självklart velourmattor. Den har stil och elegans, och verklig komfort! Ligger tungt på vägbanan som en riktig pansarkryssare! " Länk |
|
|
Wadel, vad är din åsikt att det är rimligt att få ut/betala för 735an det talas om, upplänkad 740 som du kommenterar och din egen 728? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.