AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.745

Hur är det att sälja M5e39?

Sida 3 av 3
Fredde

Kan inte annat än att hålla med.
Jämfört med många andra prestandabilar är nog M5 ganska billig

Da
85
David P.
520dAM -11
Lämnade tillbaka "min" M5a igår. Blev en kort kärleksaffär. O Gud vad skönt det kändes om jag ska vara ärlig! Hörde att den började rassla inifrån ena katten plus att kopplingen gav upp på väg hem från handlarn trots lugn körning. Bilen var mkt fin att titta på men undertill såg den ut som kriget om man jämför med min förra BMW; 528ia -96 som hade gått 35000 svenska mil året runt. Denna M5 skulle gått 10000 mil o aldrig på vintern. Fan tro't. Borde fasen varit i nyskick undertill. Dessutom var alla dörrlisterna totalt uppslitna! Aldrig sett nåt sånt. Nä, körde direkt till AutoPartner i K-stad o slog till på en välutrustad 05a 535dAM ist. Saknade ingenting jämfört med en M5 vid provkörning. Vilken prestanda!

Vet inte om det är alla skräckhistorier man läst men trots att jag klarar att fixa det mesta på en M5a rent tekniskt så hade jag inte kunnat slappna av då jag kör tvärs igenom Europa ibland på 500mila-trippar o behöver en bil jag kan lita på. I M5an satt jag bara o lyssnade efter oljud hela tiden o kunde inte slappna av o njuta av körningen. Att sänka gaspedalen på 535an o se hastighetsmätarn uppföra sig som en varvräknare med oavbruten acceleration långt över 200 är däremot ett härligt nöje! Och vilka fantastiska stolar, aldrig känt maken till komfort. Nåja, nog om oljebrännarn, här diskuteras ju M5.. :)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Fd Mercafreak,

Länk

Verkar som någon "lånat" bilder på din gamla bil.
Är det samma bil eller? Men din var väl en 99:a och detta är en 00:a enligt annonsen.

Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Björn B >> MM jag såg det men annonsen är nu bort då jag mailat blocket...

Skulle dessutom inte tro att den är i sådant skick som min fd älskling är...

Saknar den som fan....

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 och Audi A4
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.