AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.381

Ännu en drömmare...

Sida 1 av 2
Länk

225k känns aningen överdrivet...Inga dåliga krav på köparen heller.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Han finns här på forumet tror jag.
Sen en annan grej kan man inte bägera för sin pärla hur mycket man vill utan att bli uthängd här på forumet, jag menar det är inte första gången det kommer upp såna trådar.
Tycker det va lite konstigt att man skulle vara minst 25 för att få höra av sig till honom.. menar om man nu mot all förmodan vore säg 23 och ville ha bilen såpass mycket så man ville ge honom tex 300 för att den skulle bli just ens, hade man ändå inte fått en chans då?
Åldersgräns för o få köpa någons bil har jag aldrig varit med om innan.
Kl
37
Kleiv
Porsche 997 turbo (650 hk)
Löjligt! Jag var 19 när jag köpte min första M3 E36 -96 och året var 1997.
pg_ice
åldersgränsen var ju lite larvig
M3an jag köpte förra året hade en ägare som är 21
han är väl mer seriös än många äldre så man kan inte dra alla spolingar över en kant.
pg_ice
glömde ett " ;) " efter sista meningen ;)
Haha...jag gillar när man går in på garaget länken i annonsen och kikar på bilden där man ser hur bilen ser ut efter det att den blev stulen.. Är det verkligen ett plus i det här sammanhanget :-)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vad är vitsen med dessa trådar?! Det väl upp till var och en att begära vad man vill för sina bilar, antigen blir de såld eller inte...

M3 E30Länk
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
"Endast ägd och BRUKAD av entusiaster"

- Biltjuven som stal bilen verkar i alla fall varit "entusiastisk" med tanke på hur
han verkar ha varit den som BRUKAT bilen hårdast. ;)

/L
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För de(ink mig) som har sett bilen och träffat ägaren samt kollat bakom gummilister, front och inne i hjulhus kan inse att det verkligen är en seriös bil. Jag känner till en till lika fin GT eller inom samma seriositetsläge. Det är en kille i BMW SC som jag träffat på Brostugan ett par gånger.
Allt löser sig heter det ju. Själv funderar jag på att lacka om vinterfälgarna till grön för dom har fått stenskott, not nice.
Mvh
Asken
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Priset på bilen och andra krav gör att det kan ta sin tid att hitta köpare.

Men bilen verkar vara en riktig pärla.
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Japp, jag finns här på forumet. Jag förstår att åldersgränsen kan verka lite löjlig men jag vill att bilen ska hamna i rätta händer. Köparen ska ha en stabil ekonomi och vara bilentusiast, för dessa bilar är dyra att äga rent generellt. En artonåring och en tjugofemåring tänker lite annorlunda tror jag. Den ska inte gå runt något torg i någon byhåla med fem snorungar som är fulla och skriker "oooÖÖÖhh" varje helg. Angående priset ligger massor med pengar nerlagt i att förfina bilen på olika sätt. Några kronor ska jag väl ha igen tycker jag. Jämfört med andra GT som varit och är till salu ligger jag nog rätt bra till i pris. Har även kollat Mobile för att få lite riktlinjer. Som jag sagt tidigare, man får vad man betalar för. Vidare är jag inte omöjlig att diskutera priset om "rätt köpare" visar ett seriöst intresse.

Mvh Markuz
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det känns ärligt att visa att bilen har varit stulen en gång.då slipper nya ägaren få reda på det efteråt.Sen om den blivit rensad på alla plast detaljer så betyder det ju inte det att bilen är slut för det.
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
ska verkligen denna tråd vara här under detta sub-forum?
om så, vad är då detta sub-forum till?
Gemini__
Ser riktigt fin ut. Tycker åldersgränsen inskriven i annonsen är klockrent. =) Visst, lite kaxigt men det är hans villkor som gäller. Visar att man gör det man kan för att förhindra att den hamnar i fel händer, ett tecken på att nuvarande ägaren är en sann entusiast.

Maruz: Lycka till med försäljningen.

Mvh:
Thomas
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Att räkna med att få tillbaka det man laggt ner på "det lilla extra" är generellt sett inget man skall räkna med.

Bilen ser iaf klockren ut, men priset är högt och att skriva in en åldersgräns i en bilannons, nja kanske inte. Men det finns köpare till allt, så den lär nog bli såld.
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Orka kämpa om att bilen är för dyr.
Är de inte mätarfifflade, så är de för billiga, eller servade med fel olja, eller kanske fel färg på inredning, fel ägare, felstavad annons etcetcetc.

Sen kommer det med för högt pris!! Ge upp nu..
Tycker inte det är billigt, men å andra sidan finns det ingen anledning för denna bil att vara billig enl den uppfattning man får på ägare, annons, och andras beskrivning.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
tror säkert att markuz släpper bilen till en 23-åring om denne visar sig vara en seriös bilentusiast. Åldersgränsen är nog snarare för att "make a statement"

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Be
49
Bergen
BMW Alpina B3S-03
Mini Cooper D 2008
Jag tycker också att är man inte intresserad av att köpa bilen och inte undrar om det finns andra tidigare ägare här på forumet som vet något så ska man inte ta upp sådana trådar. Det kan bli mycket negativt för säljaren och det är upp till han eller hon att bestämma priset utan att skall tas upp här.Det är väl inte så att priset skall bestämmas av folk här på forumet, eller? Är det en ovanlig bil med ett synnerligen gott skick så varför inte? Jag tycker att det verkar vara en mycket fin bil. Och man måste ju börja prissättningen någonstans, så varför inte. Allt styrs av tillgång och efterfrågan.

Bergen
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Naturligvis får en säljare skriva precis vad han vill i en annons. Likaså är det självklart att man på ett internetforum får diskutera någon annans annons.

Killen har inte bett om några råd för att sälja sin bil så han får väl formulera sin annons hur han vill. Jag tror dock att den nämnda meningen inte hjälper till försäljningen dock. Det finns gott om säljare som inte har bråttom utan vill hitta en köpare som är beredd att lägga upp de pengar som krävs. Skönt att se att någon har tålamod och inte vill skänka bort bilen.

//Lövet
... att skriva Markus med Z visar ju i alla fall på en mognadsgrad långt över 25 år.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.