|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Och här är en test av 70-200/4L IS: Länk Där kan man också jämför skärpan mellan en mängd olika objektiv vid olika bländare och brännvidder, samt med converter: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Canon EF-S 55-250MM IS Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Provar igen. Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
hej micke! jag jobbar som fotograf (bildjournalistik). kör 1d mark II N med gluggar som 17-35 2,8 L, 24-70 2,8 L och 70-200 2,8 L. hade ett 70-200 4l innan också (vet ej varför) men det är som natt och dag gällande allt om man jämför med 2,8:an. men den jag är mest nöjd med och som absolut används mest är 24-70. älskar den gluggen. fantastisk skärpa och härligt ljusstark. dem kostar ju sina slantar, som du känner till. men de är värda det. tar inte alltför lång tid att jobba in dem ekonomiskt. generellt ska man alltid köra på 2,8:or, det är mitt tips. det sitter en censor på 1,3 förlängning i mitt hus, men tycker vidvinkel är god ändå. plåta bilar med brännvid under 30mm är egentligen förklastligt (om du inte har ett raktecknande vidvinkel). |
|
|
oj, läste nu att du redan hade köpt :) lite skärpa: www.jonteandersson.se |
|
|
Jo, jag vet.. Som jag oxå skrev, 2,8 är det man vill ha men det kostar så pass mycket mer och enligt alla som har 4,0-gluggarna så räcker dem 99 gånger av 100 när det gäller ljuset. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jonte: Har du inte IS på din 70-200? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har för övrigt precis varit ute och plåtat min E34 som jag nästan har fått "Micke-puts" på idag med hjälp av polermaskinen! Kan inte låta bli att imponeras av kvalitén på bilderna från 5D med bra optik, jag ska lägga upp dem i galleriet när jag hinner. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jaja Erik, kommer och inspekterar på torsdag. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|