AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.327

E39 eller BMW överhuvedet taget = mycket svårsåld?

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det går att höja intresset för den bilen rejält genom att snygga till annonstexten. All utrustning är inte alls sant i det här fallet, bilen är ju inte ens välutrustad? Det saknas skinn, navigator, pdc, xenon, elstolar osv. Bilen har ju egentligen bara normal basutrustning som farthållare, färddator, klimat osv. Lite snyggare bilder skadar inte heller.

//Lövet
jo
23
jossie
528i -98
Men det ser väl nästan vem som helst på bilderna vad som finns och inte finns förutom att det ej är elsäten. Som sagt gjorde det lite väl enkelt för mig men om intresse fanns kunde ju dom maila eller ringa för mer info.
Tack för tipsen iaf får ändra annonsen om jag inte hittar någon barnvagn som går i lätt, för då behåller jag bilen och tar bort annonsen då jag annars är nöjd.

Mvh // JK
ma
7
maräng
523i -99
Jag kan rekomendera Phil & Teds nya vagn "Vibe" Går att använda som syskon- eller enkelvagn. Den går enkelt in i min E39 sedan utan att ta bort hjulen. Länk

mvh Martin
jo
23
jossie
528i -98
Tja Martin. Den verkar ju vara riktigt smidig, slippa två vagnar kanske. Tack för tips. Ska åka runt och kolla barnvangsaffärer imon. Ut och fiska makrill idag...gött att komma ut till havet en sväng.

Mvh // JK
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Bra beslut - myyyycket lättare att byta barnvagn aän tt byta bil ;-)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
alain
Vad skulle man kunna säga?
Jag köpte en 530 touring 03 föra vecka från en bilföretag den var annonserad för 135.000:- och fich den för 100.000:-, jag kan säga att den var mycket väl pedantsköt men ändå fick jag ner priset med 35.000:- + 6 månader helförsäkring och garanti.
Jag tror att folk vill köpa bil från företager som gör allt för sälja sina bilar.
Min kompis hittade en 530 tourning 01 med 19000 mil proppfyll utrustade även med dubbel glas, GPS 16/9 och mycket mer, allt detta för 62.000:-,
Din bil är kanske fin för dig men den är 10 år och jag tror att folk inte vill köpa bilar som är under årsmodel 2000 för dom pegarna.
Idag, folk har inget pengar och vill åka semester med det dom har eller köpa husvagn till exempel.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Allt går att sälja till rätt pris.
Jag tycker nästan att priserna på E39or överlag har nått en nivå som överänstämmer med skambuden man kan få..
Helt otroligt vilket värdefall det har blivit det senaste året.
Synd på en sådan bil men det är bara o grattulera till de som går i köpartankar.

Själv blir jag dock nästan alltid misstänksam när bilar ligger ute för underpris, och det annser jag att de flesta e39or gör nu.

Jag kommer nog behålla min pärla tills den rullar in på skroten om det är de priserna man ser nu som gäller framöver.
pr
259
protos
E60 520I-04
Det är väl verkligheten som kommit till sverige angående begbilspriserna.
I övriga europa är en 10år gammal bil med 25000mil eller mer helt ute.
Det är inte bara BMW som faller,min kollega köpte en Audi A6 2.6-95 med autmat vxl.och 32000mil och fungerande klimat för 10000kr.

Lite bucklor men vilken bil för det priset!!!!!!
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
För min del, och kanske för många andras del så är bilen inte intressant för att den saknar skinn, har orange blinkers, inget m paket, cromeline, 16 tums fälgar + att den gått över 20 000mil..

En bil med dom rätta färgerna. skinn, m paket, 18-19 fälgar osv är förmodligen mycket lättare att sälja..

Jag sålde min 540 från 99 efter ett par veckor...
jo
23
jossie
528i -98
Jo. Men en köpare som står och väljer mellan te x en normalutrustad Volvo och en normalutrustad BMW i samma prisklass så borde valet vara enkelt enligt min mening om man uppskattar körglädje lite iaf. Men jag tror 6:an skrämmer lite i dessa tider fast den kanske till och med drar mindre soppa än en Volvo enlig mina egna erfarenheter.

Mvh // JK
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tyvärr är det så att BMW har rykte om sig att vara dyra i drift. Letar man bil i 50.000kr klassen så är det sannolikt inte så köpstarka personer som är spekulanter. Därför är det lätt att välja en V70 för 50.000kr eftersom "alla" vet att Volvo är billiga i drift (trots att de inte alls behöver vara det)

//Lövet
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Som sagt det är fullständigt vansinnigt att kombibilar är så eftertraktade, varför betala mer för en fulare bil som väger mer när man sällan utnyttjar de där extra utrymmena, larvigt.

Dessutom är det fullständigt ofattbart hur så många köper volvo bilar av både nyare och begagnade modeller, nästan allt är ju sämre med dem än dito BMW modeller, dessutom kostar Volvo flis både vad det gäller i inköp och på märkesverkstäderna, Volvo tar 1600kr/tim och i samma stad tar BMW 960kr/tim. Numera kan en ny volvo kosta bra mycket mer än 500.000kr och man kan ju undra vad det är för status att betala så mycket för en icke statusvagn (iallafall i sverige sett)??
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Håller med föregående talare till 100%. Hur man kan köpa en stationsvagn om man inte absolut MÅSTE, det förstår jag inte. Här i Arvika är det än värre för här åker snart nog varenda 18åring herrgårdsvagn.

Mvh Mathias
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Nu har vi ju demokratiska rättigheter att tycka vad vi vill och det finns faktiskt människor som tycker att Volvo passar deras behov bäst. På samma sätt finns det de som föredrar kombilbilar och även tycker att de är snygga!

Det finns f.ö. många som tycker att BMW inte är snygga!
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Bmw är dyr som ny, billig som begagnad. Diftskostnaderna är på pappret låga gämfört med andra bilar i samma klass. Ingen kamrem att byta, långa serviceintervall. Det stämmer även i verkligeheten, jag har verifierat genom att äga 3 olika bmw.

Om fler verkligen skulle förstå hur långa driftskostnaderna är på dessa bilar så skulle nog andrhandsvärdet gå upp en hel del.

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jag ähum! får väl tillhöra kategorin "ofattbara bilköpare" då jag för två år sedan köpte
en ny V70 2006:a. Skälet till att jag valde Volvon var att motsvarande ny E61 kostade exakt 100.000kr mer. Vi tyckte redan Volvon hade en för oss kännbar prislapp på 272.000kr
(ink. aut, met, drag och vinterhjul). Att då lägga upp 100.000kr till för ett fordon med lite mer körglädje, status, högre försäkringspremier, högre värdeminskning, och sämre rostskydd kändes inte så aktuellt just då.

Idag känns det faktiskt som jag gjorde rätt val då Volvon är betald sedan en tid, hade jag haft BMW:n så hade jag haft ytterligare 100.000kr kvar att amortera. Finns ju annat att lägga pengarna på också när man har barn, villa mm.
Däremot var det nära att vi slog till på en E91 touring för ungefär samma pengar som Volvon.
Men det föll tyvärr på utrymmen. (Jag ville ha E91 och frugan V70:n)

Det blev till att skaffa sig en E30 att trösta sig med istället :)

/L
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Angående kombi bilar. Jag tycker faktiskt att många modeller är snyggare som kombi. En faceliftad e46 touring utrustad med M-pkt tycker jag ser mkt trevlig ut. Coupen kanske är lika snygg men sedanen är det definitivt inte i mina ögon.

Även e39 tycker jag görs sig bäst som touring med M-pkt.

Fanns M3e46 som touring skulle jag säkert ha haft en sådan. Samma sak med M5e39, hade den funnits i touring hade jag inte köpt en sedan.

Jag tycker det är ganska coolt med sportiga kombis.

Citat "Numera kan en ny volvo kosta bra mycket mer än 500.000kr och man kan ju undra vad det är för status att betala så mycket för en icke statusvagn (iallafall i sverige sett)??" Slut citat.

I bland är det faktiskt en fördel att modellen inte har så hög "status" tex om du är egenföretagare.
Min M5e39 är utan emblem för att föregående ägare inte ville sticka ut.

Volvo, speciellt kombi har historiskt sett haft mkt bra andrahandsvärde, kanske inte lika bra de sista åren.
Ett väl utbyggt servicenät som gjort det snabbt och enkelt att få tag på reservdelar och service tillsammans med relativt billig försäkring har gjort att många valt Volvo. tror inte det beror på att folk inte känt till BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.