AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.326

E39 eller BMW överhuvedet taget = mycket svårsåld?

Sida 1 av 2
jo
23
jossie
528i -98
Hej. Har en fräsch s-såld e39-98 med stämplad s-bok kanske lite många ägare på den men ändå välskött och väldigt pedantiskt skött under mina ca 5000mil sen Feb -07- så den är ej kallstartad många gånger.

Den drar under litern eftersom det varit mycket pendling på jobbdagar trots sin goa sexa på 2,8L. Har haft tre volvo (760,854,v70) i mitt liv och alla drog mer soppa än BMWn jag har nu.

Har endast servat och bytt lite slitdelar på den på alla 5000milen dessutom är den nybesiktigad 080526.
Hade gärna haft kvar den men behöver touring pga tillökning, helst BMW såklart.

Nu till min fråga. Varför är den så j____a svårsåld. Har även sänkt priset på den. Ingen har ens ringt på en månad förutom en kille från Örebro som hade en likadan på annons och frågade mig varför ingen är intresserad av BMW eftersom han sett min annons i ca 1 mån och ingen hört av sig till honom heller. Vad är en fräsch 528i-98-21500mil värd?

BMW är ju enligt mig en bättre billigare samt känns mycket stabilare bil att köra fast det var en V70R -98 jag ägde innan.

Mvh // JK
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Skicka gärna en länk till din annons. Kanske är det något i annonsen som inte får någon att lyfta på luren.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag sålde min -99 523iT på två dagar. Den var iofs rätt lågmilad.
jo
23
jossie
528i -98
Här är länken är inget proffs på sälja bilar eller annat, är för snäll samt när jag köper något är jag för dålig på att pruta har jag fått höra många ggr.
Ge gärna tips på hur annonsen ska se ut den finns även här på autopower.
Är väldigt nöjd med bilen bara det att vi väntar vårat andra barn i Sep=vill hellst ha BMW touring
Länk

Mvh // JK
jo
23
jossie
528i -98
Jag menar BMW är egentligen enligt min åsikt mycket stabilare, skönare, billigare bil att köra än alla andra bilar med ungefär samma vanlga slitage på en 10år gammal bil. Kan det vara det att de flesta drar sig för en 6 cylindrig motor i dessa miljötider, sanningen är ju att BMW drar mindre än Volvo som finns i överflöd i vårt avlånga land i stort sett, dessutom billig märkersförsäkring på IF.

Mvh // JK
jo
23
jossie
528i -98
Känns som om jag ska behålla min BMW 528 och hitta en annan barnvagn som kanske kan gå i den lilla öppningen som är på sedanen eftersom jag är nöjd med min bil. Alltid oroligt att byta till en bil man inte känner till.

Mvh // JK
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag förstår inte kombihysterin i Sverige. Av de kanske 10 bilar vi haft sedan vi fick barn har två varit touring. I min värld byter man inte bil för att en specifik barnvagn á kanske 10k inte passar i en bil för 100k. Behåll bilen om du är nöjd med den, köp en liten vagn ist.
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Fin bil. Jag tycker du har riktigt bra pris på bilen.

Att skinnet saknas är ett minus.
All utrusting är en överdrift, speca istället vad du har.

Skulle du få för dig att du vill byta mot en 316iC -96 så får du hojta till :-).
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Spelar verkligen skinnet så stor roll egentligen?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det stigande bensinpriset gör nog att folk drar sig för att köpa t ex en 528 då dom tror att den kommer dra för mycket bensin.

Mina bilar: Länk
Nu kommer säkert alla 523 ägare hoppa på mig.

Jag har letat bil nu ett tag å kikat annonser.
När jag läser annonsen så ser jag inget speciellt den har gått över 20k mil och priset är över 50.
"All utrustning utom skinn och taklucka" dvs inget skinn, ingen taklucka ingen navi, tv, telefon.
Ingår "sugproppsnavin" i annons, skriv det tror det kan locka lite grann.

Jag tycker den är fin på bilderna men miltalet vs priset gör att jag gärna kollar på annat först.

Problemet är nog att 523 är en dussinbil, det finns hur många som helst.

Får man verkligen inte in en barnvagn och lite till i en e39 sedan?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Men karln säljer ju en 528:a!
Då är jag med.
Husdjuren (både 2bent och 4bent) pratade med mig samtidigt så jag synkade väl inte rikigt =)

Synd bara att det är fel län för mig.

Jag lägger ändå bilen på min lista.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
:)
528:an är ju egentligen en riktigt snål prestandamaskin, särskilt med dubbelvanosen M52TU. Minns inte om den kom -98?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Anders: tror den kom MY -99.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Behåll bilen om den är välskött och går bra och slipp värderaset.
Sedan skaffar ni en sådan här istället för största Emmaljungan eller Brion.

Länk

Denna går in i bakluckan på E46 och E36 då borde den gå in i E39 också.
Men testa först ;)

tror babyland har den.

/L
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Vi hade en Teutonia Mistral när det begav sig. Gick ledigt in i bagaget på Alfa 166, trots superliten öppning. Nu finns väl inte de vagnarna längre, är ju snart 5 år sedan :)
Syskonvagn i sedan går också bra, vi hade nån Urban Jungle i trunken på A- och S8 + två veckors semesterpackning. VÅGA VÄGRA KOMBI! :)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det är ju underbart att ha en Touring, speciellt om man har familj!

Mina bilar: Länk
jo
23
jossie
528i -98
Ok. Kommer nog leta efter barnvagn som går i utan att behöva ta loss alla hjulen vilket vi fick göra när vi lånade morsans e39-96 då vårat första barn var litet. Phu säger jag bara varje gång man skulle in och ut med vagnen men barnvagns industrin måste väl gått framåt lite iaf. Hade vid den tiden en passat sedan, även där fick jag ta loss hjulen och lirka in vagnen i det lilla hålet. Skaffade då kombi vilken lättnad.
Är ju ändå väldigt nöjd med bilen kommer ta bort annonserna om vi hittar en barnvagn som går i lätt.
All utrustning utom skinnsäten och taklucka, där gjorde jag det väl lite enkelt för mig skrev ju även ring eller maila vid intresse och mer info.

Mvh // JK
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Ta litet bättre bilder (ett par var väldigt blå) och plocka ut barnstolen. Ingen tänder på att en unge kan ha suttit och kladdat i baksätet. Och det är bättre att räkna upp vad du har för utrustning än att tala om vad som fattas. Skriv ut exakt mätarställning, är ju litet skillnad på 20100 och 24900. Precisera gärna "sämre", är däcken godkända tex. Lycka till!

Själv sålde jag nyligen min E34 -95 på 20 timmar på Blocket iofs med 16000 mil och ett annat prisläge.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det jag reagerar på är:

"All urustning utom skinn och taklucka." när man direkt ser att telefon, navi, el-ratt m.m. saknas.

Annars verkar det vara en bra bil för en rimlig summa. Men som sagt, ta nya bilder, mer info i annonsen etc.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.