|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| MB är nog de värsta som finns när det gäller kombinationen att icke-anstränga sig och att ta betalt. De skulle ha över 20000 för att byta toppackning på min gamla 200E-93 (W124). Hittade en racingsnubbe/motorexpert i en lada på vischan som gjorde det för 6200 inkl material, planing av toppen OCH KVITTO. | |
|
Ulf/Leffo: Kör fortfarande V70 och det stämmer att ett oljebyte ligger runt 4kkr för V70 på Bilia i Malmö. Tilläggas bör att de även kostar på sig att kika lite på däcken och bromsarna men det har jag för att de även gör på BMWs oljeservice. När det gäller standardservicar måste ändå VAGs kamremservicar för V6:or stå i en klass för sig. Kostar ca 15kkr men då passar de även på att byta vattenpump och lite annat när motorn är blottad. Mina föräldrar hade för flera år sedan en A6 2.4 som de bytte in hos MB 200mil innan service, utan att ha en aning om priset...så det var kanske inte så märkligt att MB försäljaren ringde strax efter att han sålt Audin vidare och var lite sur. E30/E34 med kamrem kunde bli rätt dyra att serva när det begav sig, ca 6-10kkr kunde det landa på och detta var på slutet av 80-talet. |
|
|
mer ingående vilka VAG-bilar är så dumt konstruerade att man är tvungen att demontera fronten vid kamremsbyte? (bara så man vet i framtiden) |
|
| Hade en VW 1,9 tdi, den skulle VAD ha drygt 9000 för att byta kamrem på. Ruskigt dyrt. Aldrig ägt en bil som var så dyr att serva. | |
|
HFR: Alla med längsmonterad motor... Men det finns billigare verkstäder, hittade en som bytte på en Passat TDi -98 för 3000:- |
|
|
Så har vi förra generationens Passat (apropå dumt konstruerade VAG-bilar). Xenonlampa pajar: 6500 att byta!!! För det är lika bra att byta den andra också nu när man ändå har hela j-a fronten nedmonterad. Killen löste det på annat ställe och fick iaf ner det till 4000. VAGs talesman såg inget konstigt med priset. Det får man vara beredd att betala om man vill ha en krocksäker bil. Jaha. Men sedan återkommer (har nämnt det i annan tråd också) jag gärna till Förenade Bil som skulle ha 90k för att fixa ett bränslepumpshaveri på en E39 530d. Det är starkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.